Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VICTOZA-lääke laihdutuksessa

Vierailija
11.05.2012 |

Hei! Onko kenelläkään kokemuksia kyseisen lääkkeen käytöstä laihdutustarkoituksessa? Onko paino lähtenyt laskuun? Millaisia sivuoireita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan tuo lääkäri sitä suositteli minulle kokeiltavaksi. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. En laihdu, vaikka syön vähemmän, liikun tms. Paino ei yksinkertaisesti vaan tipu, vaikka söisin oikein. Kaikki ei vaan ymmärrä, että syitä lihavuuteen voi olla muitakin, kun roskaruuan mättääminen ja laiskottelu.

lollll!

Miksi ylipainoisia ei sitten ollut käytännössä ollenkaan 1900-luvun alkupuolella?

Jos jotakuta oikeasti kyseinen lääke kiinnostaa niin tsekatkaa täältä:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=liraglutide+weight+loss

Vierailija
42/58 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan tuo lääkäri sitä suositteli minulle kokeiltavaksi. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. En laihdu, vaikka syön vähemmän, liikun tms. Paino ei yksinkertaisesti vaan tipu, vaikka söisin oikein. Kaikki ei vaan ymmärrä, että syitä lihavuuteen voi olla muitakin, kun roskaruuan mättääminen ja laiskottelu.

lollll!

Miksi ylipainoisia ei sitten ollut käytännössä ollenkaan 1900-luvun alkupuolella?

Johtuskohan siitä, että silloin syötiin läskisoossia ja liikuttiin enempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lollll!

Johtuskohan siitä, että silloin syötiin läskisoossia ja liikuttiin enempi?

Kenties.

Ehkä tuon 'mutkumääenpystylaihtuun' rutisijankin kannttaisi kokeilla sitä eikä etsiä ihmepilleriä?

Vierailija
44/58 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ota selvää asiasta kun tota käyttää niin laihtuu myöskin kun näläntunne poistuu liiku ite vaan ookko kateellinen eikö sulla ole varaa käyttää tätä älä neuvo muita höh...

Vierailija
45/58 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1900-luvun alussa ja aiemmillakin vuosisadoilla on ollut ylipainoisia. Voi vaikka katsoa Rubensin maalauksia tai ensimmäisten presidenttiemme kuvia.

Vierailija
46/58 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön itse ks lääkettä vaikeaan masennukseen ja nyt kun annos nostettiin 150mg:hen vrk:ssa niin ruokahalu on kadonnut. Edes nälän tunnetta ei ole. Olen kylläpitänyt huolta että syön aterioilla, mutta todella pienempiä annoksia kuin ennen. Eikä tee miele edes suklaata tai jäätelöä, jotka ovat olleet heikkouteni koko ikäni! Tämä sivuvaikutus lukee myös lääkkeen tuoteselosteessa, ilmeisesti useimmilla se alkaa vaikuttaa näin vasta kun annos on yli 150mg. Olen ilmeisesti herkkä tälle aineelle. Mutta oletettavasti se piristää ainakin vähän kun tämä ruokailutottumusten muutos alkaa näkyä.

Öö. Victoza on pistoksena otettava liuous. Diabeteksen hoidossa normaali annoskoko on 12 mg. Hurja olet jos otat 10x annoksia - nieltynä.

Vierailija
47/58 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victozaliuos-lääkkeen annoskoot ovat 0.6/1.2/1.8 mg/ml ei 12 mg.

Vierailija
48/58 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on diabeteslääke, eikä todellakaan mikään laihdutuslääke. Syökää vähemmän ja liikkukaa enemmän, on halvempaa, terveellisempää ja toimii paremmin.

Syön 1500-1700 kcal/vrk ja liikun 3-8 h/pv, Kuukaudessa noin 250 km.

Kuinkahan paljon lisään liikuntaa ja kuinka paljon vähennän ruokaa, jotta paino lähtisi laskuun? Yleensä tuppaan joutumaan sairaalaan aliravitsemuksesta, jos vähennän tuonne 900-1200 kcal/pv.

Mikäpä neuvoksi, kun tuo lisää liikuntaa ja vähemmän ruokaa ei oikein toimi?

Vierailija
49/58 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lollll!

Meiän suvussa oli lihavia jo 1900-luvun alkupuolella. Valokuvia löytyy.

Vierailija
50/58 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja serkullani on ollut 2 tyypin

Diabetes vuosia. Serkullani ylipainoa on

Ollut runsaasti ja itse lihoin lyhyestä

Ins. Kokeilusta 9 kg 6 kk ja ins. Määrät

Olivat päivä päivältä suurempia! Sanoin

Ins. EI! Aloitin victozan ja fortziga lääkitykset lääkityksen n. 4 kk sitten!

Laihtunut 10 kg ja laihdun koko ajan

Lisää! Tekee alussa huonon olon - siksi

Laihtuu. Närästää/ ruoka oksettaa!

Rasvaisia ruokia ei voi enään syödä !

Alunperin Jengeissä laihdutuslääke .

Vierailija
51/58 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi tänään, että korvattavuuden saa erikoislääkärin kautta, jos on tarpeeksi korkea painoindeksi, ja minulla se on.

ap

Jos olet diabeetikko ja BMI vähintään 35, saat korvattavuuden ihan yleislääkärin kautta. Ja tämäkin vain silloin, jos vähintään kahdella tablettilääkkeellä ei ole saatu hyvää hoitotulosta. 

Pelkästään laihdutuslääkkeenä tästä ei saa minkäänlaista Kela-korvattavuutta edes erikoislääkärin kautta. 

Vierailija
52/58 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lollll!

Vanha viesti, mutta kyllä oli. Esim. isoisoisäni joka oli syntynyt 1902 painoi aikuisena ainakin 170 kg. Tosi iso mies.

Vierailija
53/58 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi tänään, että korvattavuuden saa erikoislääkärin kautta, jos on tarpeeksi korkea painoindeksi, ja minulla se on.

ap

Jos olet diabeetikko ja BMI vähintään 35, saat korvattavuuden ihan yleislääkärin kautta. Ja tämäkin vain silloin, jos vähintään kahdella tablettilääkkeellä ei ole saatu hyvää hoitotulosta. 

Pelkästään laihdutuslääkkeenä tästä ei saa minkäänlaista Kela-korvattavuutta edes erikoislääkärin kautta. 

Tämä on muuttunut, nykyisin BMI raja 30. 

Vierailija
54/58 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaarallinen lääke. Tullut näköjään black box-varoituskin, koska voi aiheuttaa syöpää https://www.drugwatch.com/victoza/

Vierailija
55/58 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda on se laihdutuslääke. Ei Victoza.

Vierailija
56/58 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kiinnostunut? Auttaa kyllä hienosti pudottamaan painoa! Monia faktoja ja keskusteluita on netti pullollaan. Itse jouduin nyt lopettamaan sen ja olisi hyvin noita kyniä vielä jäljellä. Ota yht mallu_haavisto@hotmail.com

Vierailija
57/58 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen lääke ollut minulla 3vko käytössä ja olen ainoastaan kohonnut 2 kiloa ei oo laihuttannu

58/58 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi kenties mahdollisuus saada tuo pistoslääkitys myös. Odottelen vielä hiukan kuulumisia sen sivuvaikutuksista, mutta tahtoisin tosiaan pelastua pre-diabeettisesta tilasta normaalipainoon. Maksan vaikka itse.

ohis 89,6kg, aiemmin 112kg

pauliina venäläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän