VICTOZA-lääke laihdutuksessa
Hei! Onko kenelläkään kokemuksia kyseisen lääkkeen käytöstä laihdutustarkoituksessa? Onko paino lähtenyt laskuun? Millaisia sivuoireita?
Kommentit (58)
Puolikasannoksella ei ollut ongelmia, kokoannoksella tuli parin kuukauden käytön jälkeen pahat vatsaoireet. Mädän kanamunan hajuiset röyhtäilyt ja oksentelu eli proteiinit eivät enää sulaneet. Oireet alkoivat uudelleen kun yritin uudelleen täyttä annosta.
Ruokahalua rajoitti jo puolikasannoskin.
Käytin pari kk victozaa. Paino putos 10kg. Todella kallis ja vaikka ei pitäs laskea sokereita, niin itselläni laski lääkityksen ainana aterian jälkeiset arvot kolmen pintaan jos harrastin liikuntaa. Mulla ei siis diabetesta.
Olen yrittänyt löytää tahon joka kirjoittaa ei diabeetikolle tuon reseptin.Voitko auttaa?Tarvitsen kipeästi apua bmi 37.36
Olisin niin ikionnellinen jos voisit vinkata lääkärin joka kirjoitti sinulle reseptin lihavuuden hoitoon.hinnasta viis,bmi o nyt 37.65,kaikki kokeillut.Nina
Syön itse ks lääkettä vaikeaan masennukseen ja nyt kun annos nostettiin 150mg:hen vrk:ssa niin ruokahalu on kadonnut. Edes nälän tunnetta ei ole. Olen kylläpitänyt huolta että syön aterioilla, mutta todella pienempiä annoksia kuin ennen. Eikä tee miele edes suklaata tai jäätelöä, jotka ovat olleet heikkouteni koko ikäni! Tämä sivuvaikutus lukee myös lääkkeen tuoteselosteessa, ilmeisesti useimmilla se alkaa vaikuttaa näin vasta kun annos on yli 150mg. Olen ilmeisesti herkkä tälle aineelle. Mutta oletettavasti se piristää ainakin vähän kun tämä ruokailutottumusten muutos alkaa näkyä.
Minull on 300mg aamuisin.Eikä valitettavasti ole vienyt ruokahalua tai makeanhimoa-tuntuu että päinvaistoin.Näin me olemme erinlaisia.Ikävä kyllä.
mutta vain ensimmäisten viikkojen ajan. Lääkettä hitaasti lopettaessani ruokahalu olikin sitten aivan pohjaton. Päästyäni irti lääkkeestä painoin 15 kiloa enemmän kuin sitä aloittaesssani.
itse asiassa lisää ruokahalua valtavasti... ELi ei mikään luotettava apu se.
7 kk tätä Venlafaksiinia. Eli ei mulla iankaan ihan alkuvaiheen sivuvaikutus ollut. Toivon että osaan tehdä tän niin, että totuttelen tässä siivellä terveellisiin annoskokoihin ja ruokiin ja sitten kun lääkkeen vaikutus lakkaa, osaan jo syödä oikein.T 23
Lääkäri sanoi tänään, että korvattavuuden saa erikoislääkärin kautta, jos on tarpeeksi korkea painoindeksi, ja minulla se on.
ap
Ei sitä korvata kuin diabeetikoille, joiden BMI 35 tai sitä suurempi, eikä tablettihoidolla diabetekselle kunnon vastetta.
Olen käyttänyt victozaa 7 kk eikä minulla ole diabetestä. Paino tippunut 20 kg. Mene ap yksityiselle sisätautilääkärille :)
Minä liputan Victozan puolesta!!!!!
Sain 3kk kuurin 5 vuotta sitten. Paino putosi 15 kg ja sokeriarvot normalisoituivat niin, etten ole tarvinnut mitään muuta, kuin seurantaa....
Kallis oli lääke, sillä jouduin sen maksamaan itse... oli melkein 100€ tuo kuukauden annos.... MUTTA KYLLÄ KANNATTI.
Tuo painonpudotus on ollut pysyvää ja nyt yritän (kun paastosokerit huiteli yli 16!!!!) saada uuden Victoza kuurin. Siis korvattavana.
Kiitos vinkistä, että pitää mennä erikoislääkärin luo....
Olen sitten ihan yksityishenkilö, enkä mikään lääketehtaan mannekiini. Ja hyvinkin lääkevastainen!
Eikä tämä auta kaikkia. Työkaveri ei laihtunut yhtään! Eli kannattaa kokeilla 3kk kuurilla, jos mitään ei tapahdu niin menee rahat hukkaan.
Laihtuva pullukka kirjoitti:
Minä liputan Victozan puolesta!!!!!
Sain 3kk kuurin 5 vuotta sitten. Paino putosi 15 kg ja sokeriarvot normalisoituivat niin, etten ole tarvinnut mitään muuta, kuin seurantaa....
Kallis oli lääke, sillä jouduin sen maksamaan itse... oli melkein 100€ tuo kuukauden annos.... MUTTA KYLLÄ KANNATTI.
Tuo painonpudotus on ollut pysyvää ja nyt yritän (kun paastosokerit huiteli yli 16!!!!) saada uuden Victoza kuurin. Siis korvattavana.
Kiitos vinkistä, että pitää mennä erikoislääkärin luo....
Olen sitten ihan yksityishenkilö, enkä mikään lääketehtaan mannekiini. Ja hyvinkin lääkevastainen!
Pakkohan sinulla on nyt olla diabeteslääkitys kun sinulla on diabetes, paastosokeri 16!!Satanen kuussa ei ole mielestäni kallista
Eikä tämä auta kaikkia. Työkaveri ei laihtunut yhtään! Eli kannattaa kokeilla 3kk kuurilla, jos mitään ei tapahdu niin menee rahat hukkaan.
38, onhan sinulla diabetes nyt jos paastoarvo on 16. Huh.
Olen noin puoli vuotta käyttänyt Victozaa. Suuri pettymys laihdutuksen suhteen eli tulos noin -3kg. Sokeritasapaino tosin on loistava, että siinä mielessä toimii hyvin. Painoindeksini on 32.
Niin tai näin. Itse olen laihtunu tuotteella jo 14 kiloa. Joten en aijo lopettaa. Ja paastoverensokeri laskenut normaaliin. Olen tyytyväinen jos nää kilot karisee.... Suosittelen lämpimästi.
The product was approved for treatment of type 2 diabetes by the European Medicines Agency (EMA) on July 3, 2009, and by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) on January 25, 2010.[1][2][3] More recently, Liraglutide was approved by the FDA on December 23, 2014 and by the European Medicines Agency on January, 23,2015, for adults with a body mass index (BMI) of 30 or greater (obesity) or a BMI of 27 or greater (overweight) who have at least one weight-related conditions.
Ja joo, kuten aiemmatkin lääkkeet, tämä tullaan varmasti poistamaan markkinoilta. Nyt selvästi liitetään kilpirauhas- ja haimasyöpä tähän lääkkeeseen.
Ai niin, yhtäkkiä tosiaan muistuikin mieleen tuo Loiri-juttu.