Miksi mun työkaveri kehuu itseään koko ajan?
Hei!
Huonosta itsetunnostako on kyse vai mistä?
Aina kääntää asiat siten, että hänen erinomaisuutensa tulee esiin. Välillä esimerkit ovat NIIN huvittavia :). Tyyliin, naapurin lapset ei syö salaattia, mutta meidän syö. (en viitsi laskea hänen iloaan kertomalla, että minun lapseni syövät myös, ihan niinkuin siinä olisi jotain erityistä).
Kun on osanut uusia vaatteita ja jos en nyt aina muista kehua, niin sitten kertoo, että "tämän paidan mä ostin" ja yksi päivä oli uudet housut ja kun en tahallani kehunut, niin oikein hypisteli niitä ja peilasi peräänsä hississä, jotta olisi saanut minut kehumaan.
Mikä tämän ihmisen ongelma on?
Kommentit (20)
Toinen yrittää saada juttua aikaiseksi, mutta sinä vain hymistelet tai lauot väkinäisiä kohteliaisuuksia.
Kun on osanut uusia vaatteita ja jos en nyt aina muista kehua, niin sitten kertoo, että "tämän paidan mä ostin" ja yksi päivä oli uudet housut ja kun en tahallani kehunut, niin oikein hypisteli niitä ja peilasi peräänsä hississä, jotta olisi saanut minut kehumaan.
että hän näyttää sinulle aiemmin mainitsemansa uuden vaatteen? Ja siltä, että hän mallaili ja peilaili uusia housujaan ihan kuten jokainen tekee. En mitenkään ensimmäisenä ajattele, että hän hakisi kehuja.
Ja jos hakee, niin mitä sitten? Sanot: "Oikein kivasti istuu noi sun uudet housut!" ja kumpikin teistä saa hyvän mielen.
jos huomaat kaverillasi jotain uutta tai hienoa?
En ehkä osannut kertoa miten asia oikesti menee, kun ette kerran ymmärtäneet :).
Kai niitä muitakin juttelun aiheita on kun SUN laihuus, se miten kovasti SÄ leivot ja touhuat lasten kanssa.
Kyllä normaalisti ihmisen kanssa pysytyy puhumaan muustakin kun SUSTA, keskustelu käännettään aina SUHUN.
ap
Se on yleistä tänäpäivänä. Olet hänelle se hänen kaipaamansa "ystävä" jolta saa positiivista huomiota.
Anna palautetta rehellisesti (älä nuoleskele, mutta kehu jos oikeasti olet sitä mieltä) ja vaadi itsekin omaa tilaasi ja postitiivista huomiota.
Jokaiselle meistä tekisi hyvää saada positiivista huomiota lapsista, työstä, ulkonäöstä jne. Siinä ei ole mitään pahaa. Mutta fiksu ihminen antaa positiivista huomiota muillekin! Eli puolin sun toisin, enkä puhu nyt mistään nuoleskelukerhosta vaan meille mörriköille suomalaisille tekisi hyvää välillä panostaa tuohon postiiviseen palautteeseen lähiympäristöömme. Eikä heti olla kateellisia jonkun toisen kivasta jutusta, vaan aletaan huomioida niitä kivoja juttuja omassakin elämässä.
Mulla on yks opiskelukaveri. ja ikää päälle 40 v ja kehuu sekä pönkittää jatkuvasti omaa paremmuuttaan meille muille.
Tiedän tasan mistä puhut.
Tämä ihminen ei ikinä huomaa, että jollain toisella on jotain. Vain HÄNEN asiansa ovat jotain.
Itse kun laihdutin 10 kg, niin hän kysyi, että onko paino yhtään tippunut :). Tässä ehkä syy, miksen jaksa enää kehua mitään mitä hän tekee.
Vain hän on hoikka ja upea.
Tätä lukiessani huomaan, että meidän "ystävyydestä" puuttuu vastavuoroisuus. Itse olen ihmisenä sellainen, että mielelläni annan hyvää palautetta muille. Kehun uutta tukkaa jne.
Voisitko vihjasta joskus työkaverillesi, siitä että aina puhutaan vain hänestä?
Ehdotuksia miten se tehtäisiin fiksusti?
Voisit esim. kun puhut seuraavan kerran omista lapsistasi (ja heidän erinomaisuudestaan) niin jos tämä työkaverisi keskeyttää ja kääntää asian omiin juttuhinsa vaikka sanoa: "anteeksi, minulla oli juttu kesken, voisitko kuunnella loppuun asti?" Tai että ihan rehellisesti sanoisit suoraan, että kun me aina jutellaan vain sinuun liittyvistä asioista, voitaisiinko välillä jutella myös minun asioistani?
ALa pitää puolesi itsekeskeisyyttä vastaan tai lopeta tuon työkaverin kaveeraaminen. Kyllästyyhän sitä lehmänhermoisinkin kuuntelemaan yksinkehua.
Ehkä tämä duunikaverini luulee meidän olevan enemmän kuin työkavereita. Itse olen sellainen, että en jaa omia asioitani töissä ja siksi en kerro perheestäni juurikaan mitään tms.
Ihan hyvä näkemys tämäkin 8 :)t:ap
Olen työpaikalla, jossa kukaan ei kehu koskaan toisia, eikä huomaa jos toisella on vaikka uusi kampaus tai jotain muuta. On sekin rasittavaa, pienet kohteliaisuudet piristävät päivää ja omaa mieltä. Kehu työkaveriasi kun hän esittelee sinulle uusia vaatteitaan, vaikka olisit kateellinenkin tai et muuten vain haluaisi, tee se, huomaat että asiat menevät silloin kohdalleen. Ei se ole sinulta pois! Saat
AP mutta voisitko selventää?
Siis et itse kerro mitään itsestäsi tai esim. lapsistasi, miten voit olettaa et tämä työkaveri sitten voisi kommentoida niitä sun juttuja???
Herää! Tää taisikin olla jonkun katkeran, kateellisen työkaverin aloitus! Luulin jo, että AP puhuu asiaa..
Kun kaikki me ei olla samanlaisia! Itse olen avoin, puhun suht vapaasti elämästäni (en nyt tietty kaikkea, minullakin on oma yksityisen rajani). Onko se sitten sinulta pois, jos itse olen avoin??? Pitäisikö meidän kaikkien olla sellaisia simpukoita esim. töissä, että mitään ei kerrota?? Tämä on taas tätä tasapäistämistä, mitä suomalaiset rakastaa. Kukaan ei saisi poiketa kaavasta.
No onko se sun työkaverisi halunut esim. kaveerata työn ulkopuolella??? Ehkä tämä työkaverisi etsii epätoivoisesti jutustelun aiheita, kun sun kanssasi ei voi mistään puhua, kun et kerro mitään omista asioistasi?? (Ja sitten epäreilusti tulet tänne syyttelemään itsekeskeisyydestä)
Kasva aikuiseksi AP!
No jos itsestä puhumattomuus tekee minusta ei aikuisen, niin olkoon niin :).
On kai muitakin asioita, mistä voi puhua, kuin vain minä itte?
ap
Mitä sinä hait aloituksellasi??
Et antaisi toisten jutustella niitä näitä omista elämästään, lapsistaan, hankinnoistaan jne. ITse et suostu itsestäsi antamaan irti mitään.
Olen itse yrittänyt puhua työpaikalla politiikkaan, maailmanmenoon liittyviä aiheita, esim. uutisista, niin hiljaiseksi menee porukat.
Kerropa AP mitä juttuja sinä nyt sitten haluaisit että jutusteltaisiin???
Etkös nyt itse vaikuta itsekeskeiseltä??? Vaadit ja tuut valittamaan tänne kun työkaverisi jutun aiheet ei nappaa, mutta itse et tee mitään asian eteen??? Eli et itse ole tehnyt mitään?? Tämä "ystäväsi" saa kantaa koko vastuun itse sosiaalisen elämän ylläpitämiseksi siellä työpaikalla.
AP:n haluamat jutustelun aiheet.
Voisi ottaa sitten vinkistä vaarin! Odotellaan niitä viisaita ja mielenkiintoisia aiheita! Saataisiin piristymään tämä työporukka.
En edes tajua, miten joku voi pitää itseään niin mielenkiintoisena, että kuvittelee toistenkin olevan päivästä toiseen jaksavan kuunnella vain MINUSTA :D.
Mutta niinhän se on, että olen outo. Joten kannattaako edes ehdottaa mistä voisi puhua?
Ehdotan nyt kuitenkin
Ihan vaikka päivän tapahtumista, mitä maailmalla on tapahtunut, jos tykkää urheilusta, niin jääkiekko olisi tällä hetkellä kiva aihe (jos muut siis pitävät siitä myös), ruokavalio, liikunta ihan kaikki sellainen olisi minusta mukavaa. En vain jaksa enää kuunnella juttuja SINUSTA ja vaikka puhuisimme mistä, niin lopulta käännät aiheen sinuun, jotta voidaan miettiä, miten erinomainen SINÄ juuri olet.
ap- poistuu keskustelusta, koska ei kuulu massaan :)
puhuu myös vaan itsestään ja miltä MUSTA tuntuu, kun ei se reppanan osaa puhua mistään muusta aiheesta kun on niin tyhmä ja sivistymätön.
Kaikki tunnetaan tällainen huhhhuh
ap