Vauvan silmäluomet tumman siniset, mikä vikana?
Mun vauvan silmänympärykset ja luomet menee välillä nukkuessa tosi siniseksi. Välillä näyttää ihan siltä kuin pieni olis saanu pahasti turpiinsa.
Kun vauva herää, väri palaa lähes normaaliksi. Vähän tummat silmänaluset/ympärystät hänellä on muutenkin, varmaan flunssan takia.
Tietääkö joku mistä tuo vois johtua?
Kommentit (12)
Googletin samaa aihetta ja löysin tämän. huolestuin kun olen muutaman päivän seurannut vauvaa ja samalta näyttää. nukkuessa välillä menee tosi sinertäväksi varsinkin silmien ympäriltä. olisko lisää tietoa tästä kellään.
Nyt viisivuotias ja edelleen mustat silmänympärykset. On tosi vaaleaihoinen. Toisella lapsella ei tuollaista ole.
Eipä selitystä löydy täältä, mutta hyvin on tyttö kasvanut :-)
Kaikilla vauvoilla on hermostun kehittymättömyydestä johtuen hengityskatkoksia ja hengityksen epäsäännöllisyyttä ja tämä voi aiheuttaa sinisytä usein juuri silmien tai suun ympärillä. Sitten tietysti lääkäriin jos vauvan hengitys vaikuttaa vaikealta, mutta kyllä vaivalla voi unessa varsinkin sinertää ihan noiden luontaisten hengityskatkojen takiakin.
väri herätessä? Tai syvään hengittäessä?
Tuli näköjään hermostosta hermostu ja vauvasta vaiva.
T. 5
väri herätessä? Tai syvään hengittäessä?
Jos syy on tuo hengityksen epäsäännöllisyys unessa joka siis yleensä on ihan harmiton ilmiö.
Kaikilla vauvoilla on hermostun kehittymättömyydestä johtuen hengityskatkoksia ja hengityksen epäsäännöllisyyttä ja tämä voi aiheuttaa sinisytä usein juuri silmien tai suun ympärillä. Sitten tietysti lääkäriin jos vauvan hengitys vaikuttaa vaikealta, mutta kyllä vaivalla voi unessa varsinkin sinertää ihan noiden luontaisten hengityskatkojen takiakin.
Mun vauva on nyt 4kk?
Hengitys ei mielestäni ole nyt vaikeaa, vaikka silmät on pahan väriset. Vahvalla on astma, joten hengitysvaikeuksiakin on koettu.
Onko se ok, että sitä sinerrystä on vaan välillä eikä aina nukkuessa?
Onko saturaatio alhaalla kun silmät sinertää?
ös