Ihan kamala uutinen! Oon ollu itkuinen koko päivän ku menin katsomaan.
Äiti pahoinpitelee lastaan! :(
Onneksi jäi kiinni, ettei käynyt niinkuin Baby B:n. :´(
Tullaisilta äideiltä pitäisi laittaa piuhat kiinni, ettei enää koskaan lisäänny!
Jos olet heikkohermoinen, en suosittele katsomaan.
http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/
Kommentit (66)
aivan kamala ämmä...olen sanaton. Hirveetä että tällästä tapahtuu mutta tuskinpa on ainut tapaus.
tähän mukaan maata, jossa pahoinpitely on tapahtunut.
Jokaisessa maassa on omat marginaalin edustajat, jotka tekevät hulluja tekoja. Se ei kuitenkaan tarkoita, että tuo hullu teko olisi kovin normaalia kyseisessä maassa.
Vai mitä olette mieltä siitä, että onko kouluammuskelu suomessa tavallista ja hyväksyttyä?
Oma mieheni on singaporen suunnalta ja empaattisempaa miestä saa etsiä. Hänen kulttuurissaan kunnioitetaan lapsia ja hoidetaan mielestäni monessa tapauksessa paremmin kuin suomessa. Silti olen saanut kuulla ihan perättömiä yleistyksiä siitä, miten hänen maassaan hoidetaan perheasiat. Etenkin sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole koskaan edes suomen rajojen ulkopuolella käyneetkään.
Yksi poikkeustapaus ei tee yleiskuvaa koko maan tavoista tai kansalisuudesta. Tätä on perus av-mamman monesti hyvin vaikea ymmärtää.
Kauhee haloo tuosta mun otsikosta. Jos nyt jotakin kiinnostaa, niin en ole itkenyt putkeen koko päivää! Katsoin videon aamulla (itkin!) ja on sitten välillä päivän mittaan noussut mieleeni, jolloin tilanteen mukaan itken tai pidättelen itkua. Näin siis eilen. Tänään en ole enää itkenyt, vaikka tapaus on todella järkyttävää. Lohduttaa, että lapsi on turvassa ja äiti vankilassa.
Ap
sanotaan että jumala on armollinen ja oikeudenmukainen niin miksi ei ole näitä avuttomia viattomia lapsia kohtaan.jumala on ihmisten keksimä hallitakseen muita kuten juutalaiset,muslimit ja kaikki uskonnot.ihminen on paha kyllä.koska oman tiensä voi valita,lopettaa itse väkivallan kierteen.minuakin hakattiin lapsena mutta en voisi ikinä tehdä niin omalle tytölleni!
sanotaan että jumala on armollinen ja oikeudenmukainen niin miksi ei ole näitä avuttomia viattomia lapsia kohtaan.jumala on ihmisten keksimä hallitakseen muita kuten juutalaiset,muslimit ja kaikki uskonnot.ihminen on paha kyllä.koska oman tiensä voi valita,lopettaa itse väkivallan kierteen.minuakin hakattiin lapsena mutta en voisi ikinä tehdä niin omalle tytölleni!
Ei vedetä sitä jumalaa mukaan joka asiaan!!!
Ihminen voi itse valita mihin uskoo ja mitä tekee.
Koko asenne- ja ajattelumaailmasi ja kirjoitustyylisikin henkii juuri sitä, mitä sosiaalialan ihmisissä on, anteeksi, mutta se saa minulla niskakarvat pystyyn.
Me elämme eri todellisuutta.
Puhumme samasta asiasta, mutta eri termein, eri näkökulmin ja eri puolelta pöytää.
Minä en ole kokenut väkivaltaa, en lapsena, en aikuisena. En hyväksy sitä. En ole nähnyt sitä. Se ei ole minun todellisuuttani.
Siksi minun näkemykseni on se, että suomessa tuon videon kaltaista väkivaltaa, -joka ei tulisi edes viranomaisten tietoon - on suhteessa väkilukuun vähän.
En ole ikinä kohdannut lasta, enkä aikuista, eikä minun maailmassani ole sitä todellisuutta, että lasta otetaan jaloista kiinni ja lyödään seinään.
Eikä sitä, että otetaan tyyny ja hakataan lasta - ja kuvataan tyynenä tätä tapahtumaa.
Minä olen tavannut uupuneita äitejä, jotka ärähtelee lapsille, komentaa, mutta ne ovat lähinnä yksittäisiä ja hetkellisiä tilanteita, eivät koko ajan päällä olevaa toimintaa. Minusta se ei ole vahingollista, että välillä komentaa tai ei jaksa aina olla niin läsnä. Minusa se on inhimillistä eikä pahoinpitelyä tai laiminlyöntiä, mutta tiedän, että sos.alan ihmisten mielestä sekin on pöyristyttävää ja rakkaudetonta jne. eikä hyväksyttävää ja lapset pois ja perhetyö kehiin.
Se, miksi kavahdan takajaloilleni aina, kun väitetään, että "kaikki" tai "useat" äidit hakkaavat lapsia tai että perhe/kotiväkivalta on yleistä suomeassakin, johtuu - ei suinkaan siitä, että hakkaisin lapsiani, tai hyväksyisin fyysisen päällekäymisen kasvatuskeinona eikä siitäkään että minua olisi hakattu, ei mistään näistä, vaan:
olen kohdannut itseeni kohdistuvia väitteitä, että olisin väkivaltainen äiti; että hakkaisin lapsiani, nakkaisin seinään, pahoinpitelisin sairaalakuntoon.
kukaan ei ole koskaan nähnyt minun tekevän lapsilleni mitään, ei edes tukistavan, koska tällaista mitään ei ole koskaan tapahtunut, ja tiedän mistä nämä juorut minusta ovat lähteneet liikkeelle, mutten ala sitä tässä ruotimaan.
En ole koskaan sanonut, että vahingoittaisin jolla tavalla lapsiani, en ole koskaan tuonut esille sellaista ajatusta, koska sellaista ei ole ollut, joten se ei ole lähtenyt liikkeelle minun sanomisesta (tyyliin, että olisin jossain yhteydessä sanonut toiselle aikuiselle tai lapselle että kohta teen xxxxx eli jotain fyysistä väkivaltaa). En ole riepottanut, repinyt tms. lapsiani . Mutta minun väitetään niin toimivan lapsiani kohtaan.
Siksi toppuuttelen. Kaikki äidit eivät ole väkivaltaisia vaikka tässä videosssa yksi on.
Se nimittäin on minun kokemusmaailmani. Että lapsia kohdellaan hyvin. Me puhumme siis eri asioista, koska meidän kokemuskenttämme on erilainen. Mutta me kumpikin vastustamme väkivaltaa. sinä ja minä.
Ymmärsitkö mitä tarkoitan ? (tämä on aihealue, jossa aina tulen väärinymärretyksi, että hyväkysiisn ja että hakkaisin, siksi tämä jaaritus)
"muistakaa, että suomessa vastaavat ovat paljon harvinaisempia" Tämä lause on kuin suoraan sellaisen ihmisen suusta, joka hyväksyys hiljaisesti lapsiin kohdistuvan väkivallan, koska se on harvinaista suomessa. Herätys, suomessa väkivaltaa kohtaavien lasten määrää on euroopan korkeimpia, vaikka suomi on yksi niistä harvoista maista, jossa ruumiillinen kurittaminen on kiellettyä. Kolmannes vanhemmista hyväksyy ruumiillisen kurittamisen kasvatuskeinona, se ei todellakaan ole vähättelyn paikka.
Suomen luvut lapsiin kohdistuvasta väkivallasta ei todellakaan imartele Suomea yhtään, ei sitten yhtään. Jos väkivaltaa kohtaa, jopa 200 000 lasta, joista todella törkeitä tapauksia on 61 000, esim. otetaan jaloista kiinni ja lyödään seinään.
Valitettavasti minua perhekodin työntekijänä sitoo vaitiolovelvollisuus, en vou kertoa kaikkea mitä lapset joutuvat oman kodin seinien sisäpuolella kokemaan, ihan tavallisessa suomalaisissa perheissä, joissa ei esim. ole mielenterveys-,päihdeongelmia.
Tullaisilta äideiltä pitäisi laittaa piuhat kiinni, ettei enää koskaan lisäänny!Jos olet heikkohermoinen, en suosittele katsomaan.
<a href="http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/" alt="http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/">http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/</a>
En edes väitä enää tääläisitä jutuista. Josku käy näin.
ennen tätä tapausta?
Terveen ihmisen käytökseltä tuo ei näyttänyt.
mäkin olen oppinut, ettei kamalia videoita kannata katsoa. Oppisin sen siitä, kun katsoin kerran videon, jossa koiria nyljetään elävältä. Oli niin järkyttävää, etten pystynyt katsoo videota loppuun, enkä ikinä halua kokea samaa katsomisen tuskaa.
oudossa valossa voisi sanoa että hyvä että näitä tuodaan ihmisten silmien eteen,, että tajuaisimme kuinka paskassa maailmassa elämme!
olo hirveä, varsinkin kun lapsi edelleen yrittää saada lohtua., kouraisee syvältä...
rukoilen että lapsi on päässyt sellaisen ihmisen hoitoon joka oikeasti ottaa syliin ja vastaa pienen ihmisen tarpeisiin.. sitten lapsi saa elää onnellisempana. ja toivon että ko nainen ei koskaan saa lapsia eikä saa olla tekemisissä jo saatujen kanssa.
julkaista tuollaisia videoita, kun uhri ei osaa sanoa mielipidettään siitä , saako julkaista vai ei?!
ja enpä mäkään aio avata linkkiä, ahdistaa ja masentaa kaikki jo valmiiks.
mutta silloin mulla vasta kouraisikin, kun se lapsi todella yritti hakea sitä lohtua ja äiti vaan huitaisi käden pois.
äiti on saanut ihan samanlaista kohtelua osakseen läpi elämänsä, eikä pysty muuhun.
Ja ihan hirveää on se, että siitä vauvasta näki, että sitä on kohdeltu noin koko ikänsä, koska se ei edes yrittänyt ottaa äitiinsä kontaktia, mitä normaali vauva olisi tuollaisessa tilanteessa tehnyt, siis yrittänyt saada lohtua äidiltään, kun häntä sattuu.
Mä en kyllä osaa vihata sitä äitiä tässä tilanteessa, koska on oikeasti hyvin todennäköistä että hän ei vain ole parempaa itsekään saanut. Enenmmän mua vituttaa suomiäidit, jotka ravistelee vauvojaan, vaikka kaikki apu olisi tarjolla.
Tullaisilta äideiltä pitäisi laittaa piuhat kiinni, ettei enää koskaan lisäänny!Jos olet heikkohermoinen, en suosittele katsomaan.
<a href="http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/" alt="http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/">http://vivas.fi/jarkyttava-video-aidista/</a>
joku muka VOI olla niin herkkänahkainen että itkee koko päivän moisesta?
Huoh....
oudossa valossa voisi sanoa että hyvä että näitä tuodaan ihmisten silmien eteen,, että tajuaisimme kuinka paskassa maailmassa elämme!
olo hirveä, varsinkin kun lapsi edelleen yrittää saada lohtua., kouraisee syvältä...
rukoilen että lapsi on päässyt sellaisen ihmisen hoitoon joka oikeasti ottaa syliin ja vastaa pienen ihmisen tarpeisiin.. sitten lapsi saa elää onnellisempana. ja toivon että ko nainen ei koskaan saa lapsia eikä saa olla tekemisissä jo saatujen kanssa.
Tämäpä juurikin! Ainakin itse olen ymmärtänyt, että välillä ajatellaan liikaakin, että äidit ovat aina automaattisesti ns. hyviä äitejä ja että tällaista ei oikeassa maailmassa tapahdu.
Valitettavasti tällaista tapahtuu maailmalla päivittäin.
Itseä ei järkyttänyt tämä tapahtuma, mutta suretti kylläkin. Viaton lapsi joutuu kärsimään. Lapsi kun ei voi puolustautua millään tavalla.
Toivon, että lapsi on saanut turvallisen paikan asua. Naisesta voisin sanoa sen verran, että toivottavasti poistavat häneltä kohdun, että hän ei voi lisääntyä. Ilmeisestikään hän ei ole kykenevä tasapainoiseksi vanhemmaksi.
...vaikka en lapsiani lyökään. Huudan kyllä.
Kaikki ipanat joskus itkevät, inisevät ja känisevät koko ajan ja jatkuvasti niin mieli on monesti tehnyt lyödä. Että hiljenetkös siitä!
No järki on onneksi päässä ja ymmärrän, että se on aivan väärä tapa saada lapsi hiljaiseksi, mutta primitiivireaktiona olen tuon saman kokenut.
Onneksi ei lyönyt kuin tyynyllä ja vähän läpsi. Luita ei varmastikaan mennyt rikki, eli tavallaan "pientä" vaikkei hyväksyttävää.
Isäni aikanaan yritti saada minua hiljaiseksi huutamalla minulle. Elettiin 1980-lukua Suomessa. Eipä onnistunut hänkään.
Kurjaa kun nämä kaksi asiaa sekoitetaan.
t: eräs joka saanut ruumiillisen kasvatuksen, joka antanut sellaisen jossain määrin myös lapsilleen ja joka itki katsellessaan videota.