Korkein kuume, joka sinulla on ollut? Mikä tauti oli?
Kommentit (61)
Normaalisti, jos mulla on kuumetta, on se aina alle 38, usein vain 37,2... ja olo on kamala.
hourailin kuumeesta johtuen. Aikuisiällä korkein jää himpun verran alle 40 asteen, influenssassa.
Ilmeisesti tavallinen flunssa ja kuume nousi korkeaksi. Sairaalaan päädyin, koska sain kuumekrampin. Olin siis ihan lapsi, muistaakseni 3v.
lukemaa en tiedä, mutta 40 meni rikki kun sairastin 10-vuotiaana influenssan.
41.7 astetta, sikaflunssa 2 vuotta sitten. Tuntu, että kuolen.
Kevättalvella 1998. Olikohan joku A virus. En menny lääkäriin, mut sitä oli liikkeellä. Olin kammottavan kipeä. Vessan pöntölle istuminenkin oli tuskaa, iho oli niin arka. Tärisin ja vapisin peiton alla sängyssä.
Nuorin poika oli vauva. Onneks miehellä sattui vapaa viikko töistä. En olis mitenkään pystyny hoitamaan.
mutta yöllä kuume nousi varmasti lisää kun näin harhoja...luulin olevani valopylväs pimeydessä joka alkoi jakaantua ja olin ihan paniikissa kun en saanut pidettyä itseäni siis sitä valopylvästä kasassa. Tauti oli tuhkarokko (12v.)
Paha rintatulehdus siis, jouduin sairaalaan tiputukseen.
Olin vähän toisella kymmenellä ja mulla oli joku mystinen tulehdus elimistössä. Olin sairaalassa 3 kk, eikä siitä tullut oikein tolkkua koskaan että mikä se oli. Yhdessä vaiheessa tuli vielä joku lisätulehdus, joka nosti tuollaisen kuumeen.
Muistan vieläkin tuon tilanteen, kun hourailin tosi pahasti - kuulin ja näin mm. Mikki Hiiren sairaalasänkyni jalkopäässä, ja se huusi ja vinkui ihan hirveästi, pääni tuntui halkeavan. Huusin vain että "viekää se pois".
Vasta jälkeenpäin kuulin, että äitiäni oli tuolloin kehotettu varautumaan kaikkein pahimpaan.
mm. influenssassa, norossa, rotassa, sikainfluenssassa ja angiinassa on noussut
En ole kuitenkaan ihan järkyssä kunnossa. Pahin on ollut ehkä tuo rotavirus
kymmenisen vuotta sitte jokainen flunssa nosti kunnon kuumeen. Eli ei flunssaa kummempaa ollut.
influenssa.
Olin kovasti menossa kouluun houreissani
1: mononukleoosi
2: enterorokko
3: angiina
Sellaiset 40 astetta kuumetta.
Yli 41 tai edes 40,5 olisi jo todella pelottavaa. O_O Proteiinithan rupeavat hyytymään kun on lämpöä yli 42. Se ois sit kuolema, se.
sairataessani korvatulehduksen & poskiontelotulehduksen yht aikaa seitsemisen vuotta sitten, nuorempi poika oli vauva ja taudissa hänkin. Kyllä oli lystiä.
Samoissa lukemissa kuume riehui miltei pari viikkoa, kun olin rauhaskuumeessa joskus 17 vuotiaana.
ja niinkin arkinen asia kun vähän ollu jossain valkosipulia.
Molemmista päistä tuli 10 pvää.
39, jotain. Ja rintatulehdus. Muuten on todella harvoin kuumetta.
kouluikäisenä olin jossain influenssassa. En ollut edes kamalan huonossa kunnossa vaan jaksoin itse kävellä lääkärin vastaanotolle odotushuoneesta ja istua jne. Lääkäri ei tahtonut uskoa kuumemittarin lukemaa todeksi.
yhtäaikaa auringonpistos ja ruokamyrkytys
Vesirokko 33-vuotiaana. Hulluinta on että olo ei ollut edes erityisen huono. Hieman väsynyt ja hikinen ja mittasin kuumeen tarkistaakseni onko sitä yleensä, arvelin että vähän voisi olla. Siksi lukema yllätti kovin kun ei tuntunut kovalta kuumeelta. Tosin kun lähdin koiraa ulkoiluttamaan (sinkkuna pakko hoitaa kipeänäkin) niin sitten kyllä huimasi jonkun verran vaikka olin ottanut Buranan.