Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät ovat kaikkein ahneimpia!

Vierailija
10.05.2012 |

Heillä tuntuu olevan perusoletuksena, että muilla on velvollisuus rajoituksetta auttaa ja tukea heitä. Jos jollain on rahaa enemmän, on hänen sitä köyhemmälle annettava.

En tarkoita kaikkia mutta nyt vain tuli oma mitta täyteen kun asiat ovat jo pitkälle hyväksikäytön puolella.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa, että se jaksaa hoitaa puutarhaa ja koiraa

Vierailija
2/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kitinä kumpuaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheeta. Just noin ne ajattelee. Ihan hirvee juttu. Nyyh oikeen.

Lisäks se on niitten oma vika et ne on köyhii ku ne on laiskoi ja tyhmii ja sillee.

Onneks mä en oo laiska ja tyhmä ja mul on oikeus kaikkiin mun rahoihin, ikinä en oo saanu keneltäkään mitään, yhteiskunnalta en oo saanu mitään, ite maksan koulutuksen ja katuvalot ja yksityislääkärit ja aina oon tehny töitä. Että älkää ottako mun rahoja, mä oon ne ansainnu ja ansaitsen lisää koko ajan kun mulle ne sillee kuuluu. Emmä oo ahne yhtään mä vaan haluun ne.

Vierailija
4/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joutuu elättämään niitä, jotka eivät sitä periaatteessa ansaitse. Jotkut ovat vain laiskoja ja olettavat, että yhteiskunnan on heidät elätettävä ja maksettava vielä huvituksia vain sillä perusteella, että ovat Suomessa. Opiskelijat ja eläkeläiset ovat toinen juttu, sillä toiset tulevat vielä olemaan kannattavia ja toiset ovat veroilla olonsa maksaneet.

Vähän sama asia, kuin se etten itse ainakaan haluaisi, että elimiäni kuolemani jälkeen annettaisiin sellaisille, jotka eivät niitä ansaitse. Esimerkiksi alkoholistille en haluaisi maksaani lahjoittaa, jos edellisen on viina pilannut. Enkä elintapaläskille tahtoisi sydäntäni tai munuaisiani, sillä oma on mokansa. Toisaalta myös ymmärrän, että jokaisella on ihmisarvo ja (onneksi) tuossa tilanteessa minulta ei kysytä.

En kuitenkaan yleistäisi tätä kaikkiin köyhiin.

Vierailija
5/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo uskoa, että kun kymmeniä vuosia veronmaksajana ollut työntekijä sairastuu vuosia ennen eläkeikää ja tipahtaa yhteiskunnan tuille pääsemättä kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeelle, niin korpeaahan se kun muutaman vuoden työelämässä tahkonnut nuoriso tulee haukkumaan yhteiskunnan elätiksi. Tunnen näitä tapauksia monia.

Vierailija
6/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on tietysti aina monta puolta. En siis lähde kaikkia niputtamaan samaan kasaan mutta omasta kokemuksesta osaan sanoa, että ne vähiten elantonsa eteen tekevät valittavat eniten. Tunnen myös koko elämänsä työskennelleitä jotka eläkkeellä joutuvat kituuttamaan mutta eivät silti oleta yhteiskunnan heidän eloaan kustantavan.

Vierailija
7/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että matalamman elintason omaava tuttavaperhe olettaa, että meidän velvollisuus on tukea ja auttaa heitä joka asiassa ja käänteessä.

Meidän oletetaan siivoavan heidän piha-alueensa ja hankkivan siihen tarvittavat mullat ja hiekat.

Odotetaan meidän lainaavan autoa kun he sitä tarvitsevat; "omistavat" lainarahalla 2 autoa mutta ovat epävarmoja kulkupelejä.

meidän lasten vaatteet tulee antaa heille ilmaiseksi sen sijaan, että antaisimme ne lasten serkuille.

Jne jne lista on loputon ja aina kun teemme toisin, saamme osaksemme mulkoilua, kiukuttelua ja niskojen nakkelua.

Heillä on kummallakin lainaksi ostettu auto, lainaksi ostettu moottoripyörä ja kummallakin varaa tupakoida. Heillä on myös varaa jatkuvasti käydä syömässä ulkona ja hampurilaisella.

Pitäisi vähän osata hillitä menoja ja laskea mihin on varaa ja jättää kaikki turhat menot pois.

Mutta juu, eilen viimeksi kuuntelin valitusta suuresta velkamäärästä ja siitä kuinka olisi kiva kun joku varakkaampi auttaisi ja antaisi vaikka ihan isomman summan rahaa heille ihan lahjaksi.

Ei varmasti koske kaikkia mutta itse olen tähän elämäni aikana usein törmännyt.

ap

Vierailija
8/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ajatellut ottaa puheeksi?

Vierailija
9/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä ajattelen, että matalamman elintason perhettä voi tukea.

Itse olemme keskikastia; saamme "tukea" varakkaammilta sukulaisilta esim. kalliimpia työkaluja lainaan. Toisaalta "tuemme" itse "köyhempiä" ystäviämme taas lainaamalla heille mitä he tarvitsevat tai antamalla suoraan kierrätykseen menossa olevaa tavaraa ilmaiseksi - siis sellaista mitä he tarvitsevat.

Minä en näe tästä mitään ongelmaa. Ei tietysti ole kiva, jos varakkaammat sukulaiseni kokisivat, että heitä vituttaa "tukea" meitä. Itseäni ei kyllä harmita auttaa, päinvastoin.

Vierailija
10/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme keskikastia; saamme "tukea" varakkaammilta sukulaisilta esim. kalliimpia työkaluja lainaan. Toisaalta "tuemme" itse "köyhempiä" ystäviämme taas lainaamalla heille mitä he tarvitsevat tai antamalla suoraan kierrätykseen menossa olevaa tavaraa ilmaiseksi - siis sellaista mitä he tarvitsevat.

Minä en näe tästä mitään ongelmaa. Ei tietysti ole kiva, jos varakkaammat sukulaiseni kokisivat, että heitä vituttaa "tukea" meitä. Itseäni ei kyllä harmita auttaa, päinvastoin.

tuohan on ihan jees. Kyllä meidänkin perhe on saanut viettää kesäviikkoja varakkaamman sukulaisen mökillä, ruohot ollaan yleensä kiitokseksi leikattu ym.

Se on kuitenkin ihan eri asia ottaako toisilta tulevan avun itsestään selvyytenä ja mariseeko toisen velvollisuudesta auttaa :/ minulle ei tulisi köyhänä opiskelijana mieleenkään VAATIA taloudellista tukea sukulaisiltani :/

Vierailija
11/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on ihan jees. Kyllä meidänkin perhe on saanut viettää kesäviikkoja varakkaamman sukulaisen mökillä, ruohot ollaan yleensä kiitokseksi leikattu ym.

Se on kuitenkin ihan eri asia ottaako toisilta tulevan avun itsestään selvyytenä ja mariseeko toisen velvollisuudesta auttaa :/ minulle ei tulisi köyhänä opiskelijana mieleenkään VAATIA taloudellista tukea sukulaisiltani :/

Kuulostat näiltä joista saa joka syksy lukea paikallislehtien tekstaripalsoilta. Menevät viikoiksi sukulaisten mökille ja "kiitokseksi" täysihoidosta leikkaavat nurmikon tai tuovat kahvipaketin :D

Vierailija
12/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole sitä vielä täältä oppinut?

Vierailija
13/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monenlaisia. Yksi tuttavaperhe on elämäntapaköyhä ja saa minut aina tarjoamaan kaikenlaista apua heille. Toinen puolisko ei ole edes aikeissa koskaan mennä töihin ja on selvästi päättänyt oman elintasonsa. Paheksun mielessäni enkä ole nykyään tekemisissä enkä enää vie heille tavaraa tms.

Sitten on näitä, jotka aina ovat valmiita antamaan omasta vähästään.

Vierailija
14/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat näiltä joista saa joka syksy lukea paikallislehtien tekstaripalsoilta. Menevät viikoiksi sukulaisten mökille ja "kiitokseksi" täysihoidosta leikkaavat nurmikon tai tuovat kahvipaketin :D

Me ollaan ainakin kiitokseksi kasteltu kuvat, siivottu pölyt ja ostetettu se sun mainitsema kahvipaketti... Mitä vielä pitäs tehdä, itse en ainakaan keksi.

Vierailija
15/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleva ex-tuttuni pummasi kaikilta keiltä irti sai. Omat rahat riittivät kyllä tupakkaan ja joutavaan lätinään puhelimessa, mutta kaikki muu olisi pitänyt tuttujen antaa ilmaiseksi.

Vierailija
16/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta toimii ihan samoin.Köyhyys on hyve Suomessa ja menestys pahe ja merkki ahneudesta.Johtuu mielestäni poliittisesta ilmapiristä.

Meilläkin kävi miehen lapsuudentuttu kylässä, jopotellut itsensä sairaseläkkeelle. Meidän olisi pitänyt heidät viedä lomamatkalle mukaan ilmaiseksi ja antaa moottoripyörä ilmaiseksi kun ei heillä ole varaa.Viinaan ja tupakkaan silti rahaa löytyi.

Vierailija
17/17 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sellaisia köyhiä, jotka ei kehtaa pyytää apua on myös

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi