Veljeni on kamalan tättähäärän ja katujyrän kanssa naimisissa! Vihaan!
Veljeni on ollut 7 vuotta naimisissa mitä kamalimman tahtoihmisen kanssa, jota vihaan yli kaiken. Tämä kaikkitietävä hössöttäjä tietää kaikesta kaiken, neuvoo mielellään ja määrää kotona kaapin ja kippojenkin paikan. Veljelläni on täysi työ pitää rouva tyytyväisenä kaikkine toivomuksineen. Nyt veljeni on aivan onneton ja tilanne on pahentunut viime aikoina. Miten pidän turpani kiinni? Vai pidänkö?
Jos minulta kysytään, minä en sellaista käytöstä kattoisi yhtään, vaan käskisin pakkaamaan laukut. En jaksaisi yhtään sitä, että tulisin töistä kotiin ja kotona on jo lista asioista, jotka on pakko suorittaa saman vuorokauden aikana, tai alkaa justiinalla kaulin heilumaan. Olen aikaisemminkin sanonut, että mua ei ikinä kukaan koskaan komentaisi ja määräilisi niin rumasti JOKA JUMALAN PÄIVÄ! Veljeni ei ole todellakaan mikään tossukka ja pistää kampoihin, mutta ei jaksaisi aina riidelläkään lasten nähden!
Haluaisin olla veljeni tukena, mutta miten? Voinko ruveta ehdottelemaan jo eroa tai vaimon työntämistä ulkoruokintaan?
Kommentit (60)
hoitamassa lapsia päivät ja minä kulkisin töissä. Aina kun tulisin kotia, niin alkais käskyttäminen. Tee sitä ja tätä. Juu en alkais ollenkaan :D
Olen nyt kotona äitiyslomalla. Muut lapset isoja ja vain tämä yks vauva. Mun mielestä on LOMAA olla tässä kotona. Paljon helpommalla pääsen kuin töissä. Mies kulkee töissä ja en todellakaan ala käskyttää, kun kotiutuu.
Kyllähän sitä kaikenlaisia pirttihirmuja maailmaan mahtuu.
Ja minä en kyllä sotkeentuis muiden elämään. Vaikka siskoillani tai veljelläni olis kuinka kauhea puoliso tahansa, niin siinähän olis. Pidän huolen vain omasta perheestäni.
se on vähän niinku kaikessa. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.....
miehessäkin. Tietysti vaimon olisi hyvä hillitä käytöstään, mutta toisaalta, jos vaimo on tottunut sanomaan suoraan, että haluaisi mökin tai hevosen, eikä mies osaa sanoa todellista mielipidettään (lapsen tekoon on väkisinkin osallistunut) niin se ei ole vaimon vika, vaan miehen itsensä. Opettelee sanomaan suoraan ja pitämään puolensa. Ei siinä ero auta, koska tuollaiset ongelmat seuraavat ihmissuhteesta toiseen.
Ap voisi uskottuna varoa, ettei pilaa välejä entisestään, vaikka lapset ovatkin hänen mielestään vain 'räkänokkia', ne ovat kuitenkin veljen lapsia, ja heidän perheensä on puolustamisen arvoinen.
miehessäkin. Tietysti vaimon olisi hyvä hillitä käytöstään, mutta toisaalta, jos vaimo on tottunut sanomaan suoraan, että haluaisi mökin tai hevosen, eikä mies osaa sanoa todellista mielipidettään (lapsen tekoon on väkisinkin osallistunut) niin se ei ole vaimon vika, vaan miehen itsensä. Opettelee sanomaan suoraan ja pitämään puolensa. Ei siinä ero auta, koska tuollaiset ongelmat seuraavat ihmissuhteesta toiseen.
Ap voisi uskottuna varoa, ettei pilaa välejä entisestään, vaikka lapset ovatkin hänen mielestään vain 'räkänokkia', ne ovat kuitenkin veljen lapsia, ja heidän perheensä on puolustamisen arvoinen.
Mun mies on muuten ihana mutta ei oikein sano juuta eikä jaata mihinkään. Mä saan päättää kaiken. Se on oikeasti tosi rasittavaa, ja sitä sitten helposti alkaa pomottamaan toista jos sillä ei ole mihinkään mitään mielipidettä.
viestisi on niin hyökkäävästi kirjoitettu, että sitä on vaikea kenenkään ottaa tosissaan? Sukulaissuhteet voivat olla muutenkin vaikeat. Minulla taas veljen sisko on hankala, vaikkei juuri kuvaamasi kaltainen. Mökillä ollessaan hän rentoutuu, kun hänen veljensä ja minä vahdimme kaikkien lapsia, teemme ruokaa, ym. Vielä hän välillä ihmettelee, kun emme monesti ehdota tapaamista. Hän on kaikella tavalla hyvin passiivinen eikä sano suoraan, mitä ajattelee. Suhteet ovat siis puolin ja toisin vaikeita, eikä voi aina tietää, mitä toinen ajattelee.
tollasia siskoja, äitejä tai mitätahansa tänttähääriä jotka sekaantuu toisten ihmisten elämään!
Ei kuulu sinulle. Piste.
Sinä et todellakaan tiedä mitä siellä neljän seinän sisällä tapahtuu, ja vaimolla on varmasti täysin erilainen käsitys tilanteesta.
Aikuinen mies osaa varmasti itse päättää avioliitostaan, tottakai voi kuunnella jos toisella on huolia jne. mutta sen kummemmin en lähtisi sekaantumaan toisten elämään.
tollasia siskoja, äitejä tai mitätahansa tänttähääriä jotka sekaantuu toisten ihmisten elämään!
Ei kuulu sinulle. Piste.
Sinä et todellakaan tiedä mitä siellä neljän seinän sisällä tapahtuu, ja vaimolla on varmasti täysin erilainen käsitys tilanteesta.
Aikuinen mies osaa varmasti itse päättää avioliitostaan, tottakai voi kuunnella jos toisella on huolia jne. mutta sen kummemmin en lähtisi sekaantumaan toisten elämään.
ennen kuin alat toiselle eroa suosittelemaan.
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin ne eivät automaattisesti ratkea erolla. Vaan eron jälkeen kaikkea on vielä entistäkin vaikeampaa sopia ja järjestää. Ja sitä järjesteltävää riittää, kun on kolme yhteistä lasta.
Lisäksi on olemassa muitakin keinoja, jotka on syytä kokeilla ennen eroa. Tässä on jo mainittu pariterapia. Tuollaiseen ongelmaan voi hyvinkin löytyä ratkaisu terapiasta, joka voi toimia paremmin kuin ero. Kannattaa kokeilla - ei se ota ellei annakaan.
Puhutko mun veljestä? No, mun ei tarvii tehdä aloitusta sitten enää..
veljesi on itse päättänyt alkaa suhteeseen ja jäädäkin siihen. Et voi muuta kuin hyväksyä hänen valintansa. Voithan omalla esimerkilläsi yrittää näyttää esimerkkiä siitä millainen tasapainoinen ihmissuhde mielestäsi on.
Käytännössä voit tukea häntä nyt tässä tilanteessa jos hän tukea tarvitsee ja sitten jos hän päättää muuttaa elämänsä saat tukea häntä siinä. Mutta lähimmäisenä et muuta voi riskeeraamatta suhdetta veljeesi. Sitten myöhemmin veljesi tarvitsee ehkä miettiä miksi hän tarvitsi elämäänsä kontrolloivaa tänttähäärää (vai mikä se sana oli) ja miten selvitä tasa-arvoisessa suhteessa tulevaisuudessa.
Kärsivällisyyttä.
haukut veljesi lapsia räkänokiksi. Kielenkäyttösi ja solvauksesi menevät muutenkin koko ajan niin överiksi että teet vähän huvittavia asiavirheitä ja kumoat tahattomasti omia väittämiäsi.
Minulla taas veljen sisko on hankala, vaikkei juuri kuvaamasi kaltainen...
Tämä on helppo uskoa ;)
Olen sanonut suoraan, kun vanhemmat ei kehtaa. Vetäisi vähän herneen nenään, mutta myönsi, että vaimonsa on ihan pihalla. Valitti, että ero on mahdoton, kun rouva ei kestäisi... Joopa joo.
Olen sanonut suoraan, kun vanhemmat ei kehtaa. Vetäisi vähän herneen nenään, mutta myönsi, että vaimonsa on ihan pihalla. Valitti, että ero on mahdoton, kun rouva ei kestäisi... Joopa joo.
Jos veljesi vaimo tosiaan ramppaa 4 iltaa vkossa muualla ja viikonloput sekä tekee lomia yksin ilman, että mies saa samoja oikeuksia, silloin täytyy olla huolissaan!
Siitä seinän maalauksesta, mitä jos kälysi on jo monta kk sanonut veljellesi seinän maalauksesta ja kun mitään ei ole tapahtunut, ottanut kovan linjan. Veljesi kun ei ole kuunnellut eikä välittänyt niin nyt sitten narisee sinulle, kun pitäis heti maalata.
Mä en aina vaan jaksa uskoa näitä, mutta ehkä olen vaan niin epäluuloinen. Ja kai normi ;)
Ja eikös suomalainen mies käänny jonkun puoleen vasta viimeisenä oljenkortenaan. Minusta ap ja veli voisivat oikein kahdestaan istua alas ja pohtia veljen liittoa ja eri vaihtoehtoja. Kuitenkin niin että lapset ovat ykkössijalla, vaikka olisivat millaisia räkänokkia.
Mä epäilen että vaimo oikein koittaa miten paljon ukko kestää, tavallaan savustamista. Ei hae itse eroa jotta voi esittää hylättyä vaimoa.. Vaimolta tulee vaatia myös, ei tuo työmäärä hoidu kaupunkilomilla. Ja miksei niille lomille mennä sitten kimpassa, haiskahtaa vähän.. lapselliselta. Ehkä vaimo ei tajua mihin tilanteeseen on päädytty, silmät aukeaisivat esim jos mies saisi komennuksen muutamaksi viikoksi muualle..tai muuttaisi hetkeksi pois. Esim sinne mökille ja kun vaimo tulee sinne niin silloin mies lähtee kotiin...
Mulla on kolme veljeä ja kolme kälyä. Yksi on rasittava kontrollifriikki ja neurootikko, yksi vähä-älyinen kana ja yksi sivistymätön ja tylsä.
Mutta en aio puuttua kenenkään muun elämään, vaikka kontrollifriikki on ykkösenä mun listoilla odottamassa eroa ;-)
Tukea voit, ja kommentoidakin, mutta erottaa et saa. Se on jo liikaa.
Mitä ihmettä meet puuttumaan veljes asioihin? Ettet häpeäis.
Mitä ihmettä meet puuttumaan veljes asioihin? Ettet häpeäis.
Tarvitsee apua ja terapiaa. Kysynyt monta kertaa, onko jo liian paha tilanne. Tähän asti olen suositellut kestämään, nyt mietin, että josko sanoisin, että älä kestä enää. EI ole pakko, eikä se harakka siitä lepposemmaksi muutu.
ap
viestisi on niin hyökkäävästi kirjoitettu, että sitä on vaikea kenenkään ottaa tosissaan? Sukulaissuhteet voivat olla muutenkin vaikeat.
Minulla taas veljen sisko on hankala, vaikkei juuri kuvaamasi kaltainen. Mökillä ollessaan hän rentoutuu, kun hänen veljensä ja minä vahdimme kaikkien lapsia, teemme ruokaa, ym. Vielä hän välillä ihmettelee, kun emme monesti ehdota tapaamista. Hän on kaikella tavalla hyvin passiivinen eikä sano suoraan, mitä ajattelee.
Suhteet ovat siis puolin ja toisin vaikeita, eikä voi aina tietää, mitä toinen ajattelee.