Onko kukaan matkustanut yksin lasten kanssa Tanskaan?
Näköjään on sellaisia sääntöjä, että toisen huoltajan yksin lasten kanssa matkustaessa pitää olla toisen huoltajan kirjallinen suostumus siihen!!! Luettelossa ei mainittu Tanskaa, mutta onko tietoa miten siellä maassa toimitaan.
En nyt löydä missä tuo asia luki, mutta jostain kai se on selvitettävä...ajattelin vaan jos jollain olisi täällä jo valmiiksi kokemusta.
Kommentit (20)
Mun lapsen isyyttä ei olla koskaan tunnustettu joten olen lapsen ainoa virallinen huoltaja. Raahaanko aina mukanani sitä "äiti kieltää isyyden selvittämisen" -lomaketta (liekö enää tallessakaan, ei voi muistaa) vai miten?
niin kyllä Tanskan viranomaiset saavat asian äkkiä Suomen viranomaisilta selvitettyä.
Ei ole enaa turvallinen kohde. Jengisodat ja rikollisuus pelottaa
http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/tra…
Joissain maissa vaaditan lisäksi vanhempien tai holhoojien hyväksyntä alaikäisen lapsen matkustukselle, kun lapsi matkustaa yksin tai vain toisen vanhemman tai holhoojan seurassa. Hyväksyntä saattaa koskea maasta poistumista tai maahan saapumista. ... mutta joissain tapauksissa hyväksyntä vaaditaan kaikista alaikäisistä lapista heidän saapuessaan maahan. Hyväksyntä vaaditaan ihmissalakuljetuksen ehkäisemiseksi.
Tavallisesti vaaditaan vanhempien tai holhoojien allekirjoittama valtakirja tai kirjallinen suostumus, joka joissain tapauksissa pitää olla julkisen notaarin tai poliisin vahvistama.
Asiakirjasta tulee käydä ilmi lentonumero ja matkustuspäivä. Sitä saatetaan vaatia sekä yksin matkustavasta lapsesta että lapsesta, joka matkustaa vain toisen vanhemman tai holhoojan seurassa.
Tietoja alaikäisiä lapsia koskevista vaatimuksista saa matkatoimistosta, lähtömaan viranomaisilta sekä kohdemaan suurlähetystöstä.
Esimerkiksi:
Kanada; valtakirja vaaditaan kaikista alle 18-vuotiaista lapsista sekä maahan saavuttaessa että maasta poistuttaessa
ap
ei paljoa kysellä lasten huoltajuuksia.
Millä matkustetaan? Autolla/laivalla pääsee varmasti sinne ja takaisin ilman että ketään kiinnstaa.
ja Saksaan. Ei todella kukaan kysellyt. Lisäksi lapsella on isänsä sukunimi ja isänsä kotimaan passi. Minulla oma sukunimi ja Suomen passi
ja Saksaan. Ei todella kukaan kysellyt. Lisäksi lapsella on isänsä sukunimi ja isänsä kotimaan passi. Minulla oma sukunimi ja Suomen passi
lapselle?!?
ei paljoa kysellä lasten huoltajuuksia.
Millä matkustetaan? Autolla/laivalla pääsee varmasti sinne ja takaisin ilman että ketään kiinnstaa.
ap
isänsä passi? eikö oma passi riitä?
lapselle?!?
Voi luoja näitä mammoja kun eivät osaa edes tavata.
Eli lapsi matkusti eri valtion passilla kun minä.
<a href="http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/tra…" alt="http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/tra…">http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/tra…;
Joissain maissa vaaditan lisäksi vanhempien tai holhoojien hyväksyntä alaikäisen lapsen matkustukselle, kun lapsi matkustaa yksin tai vain toisen vanhemman tai holhoojan seurassa. Hyväksyntä saattaa koskea maasta poistumista tai maahan saapumista. ... mutta joissain tapauksissa hyväksyntä vaaditaan kaikista alaikäisistä lapista heidän saapuessaan maahan. Hyväksyntä vaaditaan ihmissalakuljetuksen ehkäisemiseksi.
Tavallisesti vaaditaan vanhempien tai holhoojien allekirjoittama valtakirja tai kirjallinen suostumus, joka joissain tapauksissa pitää olla julkisen notaarin tai poliisin vahvistama.
Asiakirjasta tulee käydä ilmi lentonumero ja matkustuspäivä. Sitä saatetaan vaatia sekä yksin matkustavasta lapsesta että lapsesta, joka matkustaa vain toisen vanhemman tai holhoojan seurassa.
Tietoja alaikäisiä lapsia koskevista vaatimuksista saa matkatoimistosta, lähtömaan viranomaisilta sekä kohdemaan suurlähetystöstä.
Esimerkiksi:
Kanada; valtakirja vaaditaan kaikista alle 18-vuotiaista lapsista sekä maahan saavuttaessa että maasta poistuttaessa
ap
Poliisilta, maistraatista? Jos siis ajatellaan että olisin lapsen kanssa kahden matkustamassa Kanadaan vaikka.
Eli lapsi matkusti eri valtion passilla kun minä.
En kehannut laittaa viestiä :)
ap
lentokoneella.
Jos vsanhemmalla hallussa on lapsen passi, niin mielestäni eikun kävelee koneeseen vaan.
Mielessäni ei ole ikinä maailmalla matkustaessa käynyt, että tarvitsisin jotain todistuksia lasten isältä. Olemme naimisissa keskenämme ja lapset ovat yhteisiä niin biologisesti kuin huoltajuuden perusteellakin, mutta ei se näy päältä;)
viimeksi maaliskuussa. Ei ole millään keralla mitään kysytty.
Ei ole enaa turvallinen kohde. Jengisodat ja rikollisuus pelottaa
kukaan siellä Nörreportissa yöaikaan lastensa kanssa (tai yksinkään) liikkuu...
että ne aikuiset ovat lapsen huoltajia? Mistä ne tietävät ovatko ja millä perusteilla alkavat sitä tarkistaa? Me ollaan matkustettu paljon sillä tavalla, että minä, mies ja minun lapset, joiden huoltaja mieheni ei siis ole. Myös Tanskaan. Eikä ole mitään kyselty missään. Lapsilla on eri sukunimikin jos se nyt jossain jotain merkkaa. Tuossahan on periaatteessa sama tilanne, että toinen huoltaja matkustaa "yksin" lasten kanssa.
että ne aikuiset ovat lapsen huoltajia? Mistä ne tietävät ovatko ja millä perusteilla alkavat sitä tarkistaa? Me ollaan matkustettu paljon sillä tavalla, että minä, mies ja minun lapset, joiden huoltaja mieheni ei siis ole. Myös Tanskaan. Eikä ole mitään kyselty missään. Lapsilla on eri sukunimikin jos se nyt jossain jotain merkkaa. Tuossahan on periaatteessa sama tilanne, että toinen huoltaja matkustaa "yksin" lasten kanssa.
Jopa niin, että kun minä ja mieheni (meillä sama sukunimi) olemme kuskanneet maailmalla sisareni lapsia (joilla isänsä sukunimi), niin kukaan ei ole kysynyt, että milläs asioilla sitä oikein lennellään.
Ilman että lasten isä olisi ollut mukana. Koskaan ei ole mitään lupaa kysytty, ei ole tullut edes mieleen sellaista ottaa mukaan.
Ja jos nyt joku olisi asiasta kiinnostunut, niin puhelimellahan saa tarvittaessa kiinni ja voi tarkistaa.