30+ ESIKOT ~~ alkuviikko 47
Kommentit (40)
Oikein lämpimät onnittelut Cindille pikku-rinsessan johdosta! Me täällä jo odoteltiinkin sun kuulumisia. Ihanaa lukea myös Marin kuulumisia. Tässähän tulee suorastaan kärsimättömäksi... maaliskuu tuntuu niin kovin kaukaiselta, huokaus. Vaan pakko odotella " vauvan kypsymistä" . Onneksi sentään se kommunikoi niillä omilla liikkeillään :)
Nimistä vielä... mun mielestä pojan nimeä on vaikeempi keksiä kuin tytön. Tytölle on mulla omat suosikit niinkuin taisin mainita, en taida paljastaa niitä edes täällä, ainakaan vielä... Mietin nimikirjan hankkimista. Eikös muuten olekin ärsyttävää, jos joku ystävä on ehtinyt napata lapselleen oman suosikkinimen? Mulla kans pari hyvää nimeä on kuopattu, kun toiset ovat ehtineet ennen meitä lisääntymään ja nimeämään lapsen. Haastavaa teillä kaksikielisillä nimen mietintä.
Montako nuttua Rva Sukkula on ehtinyt jo kutoa? Mulla eka nuttu melkein valmis, virkata pitäis vielä reunat ja laittaa napit. Virkkaamista en kyllä hallitse, joten voipi olla että se viimeistely jääkin mun äidin hommaksi. Aloitin toisen työn, sellaisen kissapuseron teon.
leppoisaa loppuviikkoa,
Rudis 25+1
Muuta en nyt jaksa kirjoittaa, kuumetta nostaa ja olo on ihan kamala muutenkin. Menenkin tästä nukkumaan.
Huomiseen.
susanna 22+2
... tällä kertaa Cindiä & perhettä! Lämpimästi onnea! :) Täällä jo moneen kertaan mietittiin että olet varmaan jo ollut tositoimissa, ei vaan tietty tiedetty milloin.
Nimistä, munkin mielestä pojan nimeä on tosi paljon vaikeampi keksiä kuin tytön. Vähän hankala tilanne, kun kuitenkin on aivan poikaolo! Vaan mistäs sitä tietää...
Eipä muuta tähän napaan, valitettavasti miulla on tosiaan huomenna toiset treffit niin en pääse sinne Kappeliin. Mutta ehkä taas seuraavalla kerralla! Pitäkää hauskaa!
susumi
rv 32+3
Ja onnittelut Cindille vauvasta! Kiva myös kuulla myös Marin ja Dinan kuulumisia! Heppoja on täälläkin ikävä, mietin just josko jaksaisin vielä käydä kaverin tallilla rapsuttelemassa heppoja. Tai ehkä käyn jo etukäteen tutustumassa tässä lähettyvillä sijaitsevaan ratsastuskouluun...
Väsyttää täälläkin suunnalla jo aika tavalla, onneksi on vain tämä viikko töitä enää jäljellä! Vaikka ei edelleenkään ole mitään sen suurempaa, niin tuntuu vain jo niin kömpelöltä ja ei oikein enää jaksaisi kiinnostaa... Koiratkin on saaneet pelmuta enemmänkin keskenään pihalla tai juosta pallon perässä, ei oikein usein jaksa kävelylle lähteä. Onneksi ovat pikkuhiljaa mahan kasvaessa tottuneet vauhdin hidastumiseen - kulkevat nykyistä raahustamisvauhtia lukuisine pysähdyksineen jo ihan sujuvasti.
Kättärin valmennukset on sitten käyty, edessä olisi vielä synnytyssuunnitelman tekeminen perjantaina. En ole jaksanut mennä niihin vapaaehtoisiin juttuihin, vaikka mielenkiintoisia aiheita olisivat olleetkin. Ja 1.12. on sitten vika lääkärineuvola ja jännityksellä odotan tuleeko sieltä minkäänlaista painoarviota ja toivottavasti omat tuntemukset osuu oikeaan ja vaavi köllöttelee masussa ihan oikein päin - joogaryhmässä aika monella vauva on ollut perätilassa ja käännösyritykset ovat joillain onnistuneet ja toisilla taas eivät. Saitko SnowApple muuten minkäänlaista arviota vauvan painosta - kun tässä samoilla seuduilla asut?
Minullakin aikataulut muuttuneet sen verran, etten valitettavasti huomenna Kappeliin ennätä - mutta seuraavalla kerralla sitten. Harmittaa kyllä sillä kovasti odotin teidän kaikkien tapaamista taas kerran.
Sonja
Rv 34
vaikka torstaissa mennäänkin ja työviikko on mennyt jo yli puolenvälin.
Cindille onnittelut typykästä:) Toivottavasti arki lähtee rullaamaan.
Meillä ensiviikolla neuvola ja päästään kuulemaan sydänäänet. Onko perää että niistä voi veikkailla sukupuolta?
Nimiä ollaan mietity ja tuntuu että pojalle löytyy helpommin kuin tytölle. Suosikkiniminä oli vanhanaikaiset nimet ja uusimmassa vauva-lehdessä olikin kaikki mietityt suosikkilistalla joten emme ehkä sittenkään päädy niihin. Ei ollut itselläkään kivaa kun luokalla oli kaksi kaimaa. Kaimasta tulikin mieleen että minulla huomenna nimipäivä...
Minun suku on osittain saamelaista ja saamenkielistä nimipäiväkalenteria olen etsinyt, mutta vielä ei ole löytynyt.
Täytyy alkaa ruoan laittoon.
t. Nasumasu 14+4 (LA 21.5)
Itse asiassa olenkin kirjoitellut nyt harvinaisen vähän - tätä äitiyslomalaisen kiirettä siis edelleenkin :)
Ensialkuun: Cindille oikein lämpimät onnittelut pikkutytöstä! Ihana kuulla teidän vauvaelostanne ja olen niin iloinen puolestanne. Nyt tuo 30+ esikoiden syntyneet / odottajat -lista on hautautunut jonnekin ja mietin, että onko kenellekään laskettua aikaa marraskuun lopussa tai joulukuun alussa? Jos ei, niin olenko minä seuraavana??? No, näillä merkeillä (eli ei mitään erikoista) vauveli viihtyy masussani pitkään ja menee jouluun saakka. Sitä en kuitenkaan toivo, mutta en olisi valmis laitokselle aivan hetikään.
Mari ja Dina: mukava lukea teidän kuulujanne. Dina taitaa olla oikea luksusvauva :)
Minulla on siis pitänyt kohtalaista kiirettä, jota hillitsevät vain ajoittaiset harjoitussupistukset. Eilen oli hauska leipomispäivä ja tiistaina ennätin sekä keskustaan kahvittelemaan että illalla teatteriin. Kävin mieheni, yhden raskaana olevan kaverini (masut teatterissa!) ja tämän miehen kanssa katsomassa Ryhmäteatterin näytelmän " Paniikki" . Näytelmä oli hauska, paikoin roisi, osin viiltävä ja dialogiltaan runsas. Tykkäsin kovasti.
Sonja: Taisin jo kirjoittaakin, että emme ole saaneet minkäänlaista kokoarviota. Se harmittaa hieman, koska olisi ihan mukava tietää, kasvaako masussani iso vai pieni vauva. Samoin en ole saanut myöskään minkäänlaista synnytystapa-arviota, joten täytyy luottaa siihen, että kaikki sujuu hyvin, kuten tähänkin saakka. Jännittää tosin!
Jaipur kyselit saunomisesta. Minä olen koko raskausaikani saunonut ihan normaalisti eli 2-3 kertaa viikossa. Käsittääkseni Suomessa ei ole minkäänlaisia saunomisrajoituksia, mutta omaa oloa kannattaa kuunnella! Jos saunominen aiheuttaa supistuksia tai huolettaa, niin kannattaa jättää väliin tai viihtyä löylyissä vain vähän aikaa. Jos taas hyvältä tuntuu, niin kaipa sitä voi saunoa vaikka joka päivä. Mutta tosiaankin, tee oman olosi mukaan. Hyvää vointia :)
Nasumasu: Minullakin on huomenna nimipäivä... Mahdammekohan olla kaimoja? No, ainakin melkein!
Ja vielä sykkeistä: Leikkimielisesti niistä voi ennustaa, mutta paikkaansa ennustukset eivät välttämättä pidä. Muistelen, että poikasyke olisi alle 140:n ja tyttösyke yli. Oikeasti kai korkea syke viittaa siihen, että vauva liikkuu ja matala siihen, että se lepää. Minulla sykkeet ovat olleet kaikilla neuvolakäynneillä samoissa lukemissa ja tiedän, kumpi meille on tulossa (kiitos 4d-ultran) - ei siis enempää aiheesta ;-)
Kiva nähdä paikalle pääseviä tänään illalla Kappelissa :)
Katja rv 37+1
Onnitteluni Cindi ja kaikkea hyvää koko teidän perheelle !!! Voikaa hyvin ja jaksakaa ! Vauvantuoksuista arkea.
Olen siis emmi tuolta ' kuumeilijoista' ja palstalta 60-luvun esikot ! Ollaan kuumeiltu yhdessä tuossa vuosi sitten ... Sonjaemmakin oli käynnyt onnittelemassa ja meidän omassa pinossakin oli paljon onnitteluja.
Meilläkin meni niin että ekoissa tutkimuksissa käytiin lokakuussa ja vahvasti olimme siirtymässä lapsettomuushoitojen pariin, mutta kuinkas kävikään luonto oli hoitanut tehtävänsä ja olinkin raskaana :) Ja yritystähän oli takana yli vuosi.
Kaikille palstailijoille ' voikaapa hyvin '
t. emmi rv-6+6
Niin, onnea Cindi! Ihanaa lukea kuulumisia. Niin se taitaa olla että alkuun vauvan kanssa ei paljon jouda kirjoittelemaan :-)
Kyllä olisi jo ihanaa päästä tutustumaan tulokkaaseen. Vaikka parempi tietysti että pysyy vielä kypsymässä, täytyy varoa mitä toivoo :-) Pieni oli eilen kääntynyt perätilaan, minkä arvasin siitä että toinen hikkasi ylävatsalla. Antoi äidille ja isälle vähän aihetta jännitykseen.... Nyt vaikuttaa taas onneksi ymmärtäneen että parempi kuitekin pää alaspäin. Peppu heiluu taas oikeassa paikassa. Pieni on ollut kamalan vilkas, olisikohan silläkin hankala olla kun minulle on iskenyt flunssa.
Saunomisesta: Minäkin olen saunonut monta kertaa viikossa, tosin on tullut aika äkkiä tukala olo joten en ole viihtynyt pitkään. Luulisin että omaa vointia kuullostellen voi saunoa ihan niinkuin hyvältä tuntuu. Voihan se Jaipur olla että vauvakin vain rentoutui reporangaksi :-) Siihen menee kaikki samat mielihyvähormonit joita itse saat. Juuri uusimmassa Vauva-lehdessä lääkäri suositteli suklaasta pitävälle suklaan syöntiä, koska vauva saa siitä mielihyvää jos äitikin.
Kokoarvioista: Minä olen saanut kaksi, rv 25+5 830 g ja rv29+6 1500 g. Toisen teki neuvolalääkäri ultralla ja toisen äitiyspkl:n lääkäri samoin ultralla. Vissiin on vähän tuuristakin kiinni miten noita kokoarvioita saa. Aikaisemman asuinpaikan neuvolassa lääkärineuvolassa ultrattiin aina, tämän nykyisen kuulemma vain tarvittaessa jos pitää arvioida tarjontaa tms. Tuo ÄPKL taas oli nimenomaan kasvukontrolli. Noiden mittausten mukaan meidän vauva kasvaa tasan keskikäyrällä ja jos jatkaa loppuun asti samaa vauhtia, on laskettuna aikana 3700 g.
Nimistä: meillä on ollut vähän jäissä viime aikoina nimen miettiminen. Oikeastaan etunimi on se vaikein, toisista nimistä meillä on melko hyviä ehdokkaita. Itselläni on yksi uusi etunimisuosikki, mutta en ole vielä miehelle sitä ehdottanut, saa nähdä mitä tuo tykkää. Jaipur: Venni/Venny on tosi kiva. Hassua, mutta Venny (-> Venny Soldan-Brofeldt) on selkeästi tytön nimi mutta suomalaisittain i:llä kirjoitettuna voisi olla pojankin. Ehkä enemmän tytön silti, minusta...
Minuun on tosiaan iskenyt kurkkukipu, mutta koska en pärski niin uskaltanen tulla käväisemään illalla. Ei pitäisi siis tarttua! Voi kyllä olla etten jaksa kovin pitkään.
Frida75 rv 32
Ihanaa myös kuulla Marin kuulumisia.
Olittekin kirjoittelleet mammaloman kiireistä. Mullakin tuntuu tekemistä riittävän. En ole ehtinyt taas vähään aikaan netissä käymään. Tänään päivällä meillä oli neuvola. Vauva on raivotarjonnassa. Sydänääniä otettaessa vauvelille tuli hikka. Se oli tosi hellyyttävää. Sykkeestä olen kanssa kuullut, että korkea syke viittaisi tyttövauvaan. Meillä syke on ollut 150 tienoilla. Saa nähdä, että onkohan tulokas sitten oikeasti tyttö. Mehän ei käyty Brunon ultrassa, vaan sukupuoli säilyy meillä yllätyksenä loppuun asti.
Minunkin mielestäni tytön nimiä on helpompi keksiä kuin pojan nimiä. Meillä on nimet vielä päättämättä. Mulla olisi tytölle nimet valmiina, mutta mies ei oikein lämpiä niille. Tai varsinkaan mun etunimisuosikki ei innosta miestä. Meillä pitää kanssa suunnitella nimiä, jotka taipuu useammalle kielelle. Mies on irlantilais - suomen-ruotsalainen ja mun suku on suomenkielistä. Joten nimen pitäisi olla helppo lausua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Olen tulossa Kappeliin tapaamiseen kuudelta. Joten nähdään siellä ja päivitellään kuulumisia enemmän.
t.,Kanika rv 34+5
Niin, täällä ollaan kovassa flunssassa, kuumettakin on omiksi tarpeiksi. Olen tämän ja huomisen päivän saikulla, jospa se viikonloppuna hellittäisi.
Olen tänään ommellut vielä kuorivaippoja ja sellaisen pussukan johon likavaipat saa laittaa. Mukavan leppoisaa puuhaa tuo ompelukoneen kanssa puuhailu. :)
Itselläni on ollut paljon helpompi keksiä tyttöjen nimiä, mies taas on pojalle ehdotellut muutamaa. Aika yhteensointuvia ehdotelmia meillä on kyllä, joten voisihan niitä käyttää mahdollisille seuraavillekin lapsille.
Pitäisi lähteä päiväunille taas kerran, väsyttää tämä tauti.
Mukavaa tapaamista teille jotka sinne olette menossa! :)
sussu ja massu 22+3
Nyt jäi glögittely sittenkin väliin :( Olin kävelemässä bussipysäkille, kun alamahaan alkoi ikään kuin koskea muutaman " piston" sarjoissa. Luulen, että kyse oli harjoitussupistuksista tai miksei oikeistakin jo näillä viikoilla. En ole koskaan kokenut vastaavaa, joten katsoin parhaaksi kääntyä takaisin ja jäädä kotisohvalle. Harmittaa, koska odotin jouluista tapaamistamme ja myös Beibin ja vauvan näkemistä!
Toivottavasti Kappeliin päässeillä on (tai tätä lukiessanne oli) hauska ilta! Minä taidan kuuden aikaan kohottaa glögimaljan täällä kotona - jääkaapissa on purkki Ingmanin glögiä.
Katja rv 37+1
Mikäs on olo Katjalla, helpottiko supistukset?
Kuinkas treffit meni?
Täällä on nyt sitten vihdoin alkanut tuo räkä tulla uloskin, paine helpottaa joka niistämisellä. Kuumekin on laskusuunnassa. Peruin huomisen pikkujoulunkin, ei sinne tämän flunssan kanssa viitsi mennä.
Vaavi on potkinut pari päivää hullun lailla, liekö silläkin vaikeaa kun äiti sairastaa. Yöunetkin oli aika katkonaisia kun tuntui että toinen puskee mahan läpi ulos. ;) Eilen huomasin, että multahan on napa kadonnut lähes kokonaan! Ennen se oli tosi syvä kuoppa, nyt ei syvennystä juurikaan ole. Tarkoittaakohan tämä, että se vielä oikein pullahtaa ulos jossain vaiheessa...? ;) Harmi kun tänne ei saa laitettua masukuvia, olisi kiva nähdä teidänkin kummut.
Taidan lähteä pyykin pesuun.
Rentouttavaa viikonloppua jokaiselle! :)
susanna 22+4
Hei, kaivelin vielä tämän listan, siinä olisikin päivitettävää... :)
--------------------------------------------
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005
Mari@lokavaavi
la 10.10.2005
Tyttö s. 7.10.2005
annam75
la 2.11.2005
Cindi ja Hgin Naistenklinikka
la 06.11.2005
Toukkis73 KOS
la 10.11.2005
SnowApple KOS ja Haikaranpesä
la 14.12.2005
Swheatie KOS ja Haikaranpesä
la 26.12.2005
Kanika, NKL
la 31.12.2005
Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä
la 4.1.2006
Frida75, NKL
la 14.1.2006
susumi, NKL
la 15.1.2006
Lene74
la 25.1.2006 Naistenklinikka
Olivera
la 29.1.2006, Naistenklinikka
Suiza
la 29.1.2006 , Kättäri (KOS)
Modesty68, Kättäri
la 2.2.2006
RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä
la 3.2.2006
Ruddycat, Tays
la 7.3.2006
Tutanna PKKS
la 27.3.2006
Callistrate, NKL
la 27.3.2006
Kirsi10, HYS
la 3.4.2006
Jaipur, NKL
la 10.4.2006
Hei,
Aivan ensiksi nimpparionnittelut SnowApplelle ja Nasumasulle!
Tapasimme sitten eilen illalla sateisessa säässä Kappelin ovella. Ikävä kyllä Kappeli olikin varattu useampaan yksityitilaisuuteen, joten emme sinne glögeilemään päässet ja siirryimme Strindbergille. Ihan hyvää glögiä ja joulutorttua sieltä löytyikin. Ihailimme kaikki j:n hurmaavaa beibiä, kunntelimme korvat ojolla hänen synnytyskokemuksiaan ja juttelimme pari tuntia. Kivaa oli!
Onko täällä muita kirkkoon kuuluvia, joiden lapsi kastetaan? Oletteko selvillä siitä, onko Suomessa (tai Luterilaisella kirkolla) jokin aika-raja siihen missä vaiheessa kaste pitää olla suoritettuna? Joudun tätä nyt kovin pähkäilemään, kun kummiksi kaavailemallani pariskunnalla on laskettu aika kaksi kuukautta omani jälkeen. Aivan kamalan pikkuiselle emme niitä ristiäisiä viitsisi järjestää ja kummipariskunta tuskin myöskään haluaa lähteä matkustamaan aivan pienen vauvan kanssa (asumme eri kaupungeissa). Kylläpä on hankalaa!!!
Susumi, kyllä se meikäläisen neulomistahti aika hidasta on ollut. Aloitin ensin vanhojen lankojen tuhoamisen ja tein varmuuden vuoksi reilumman kokoista, kun en tiennyt Astronautin sukupuolta. Onneksi teinkin isomman, nyt voin antaa vaaleansinisen villatakin kummipojalleni joululahjaksi. Hiha on vielä vähän kesken, mutta kohta alkaa olla valmista.
Astrikselle on sitten suunnitteilla koko setti: villatakki, housut, myssy, sukat ja tumput. Ne aion tehdä ihan pienimpää kokoon siitä vaaleankeltaisesta. Saa nähdä saanko valmiiksi ajoissa, hehe!
Cindillä taitaakin olla nyt ihan tuplakiireitä. Ettekös te suunnitelleet häitäkin lapsen nimenantojuhlan yhteyteen? Energiaa ja jaksamista tulevien juhlien suunnitteluun ja toteutukseen!
Viikonlopun odotteluja kaikille!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (tasan 30!!!)
...Tutanna että kaivoit tuon vauva-aikataulun esiin! Ja mukavaa että flunssa rupeaa hellittämään. Vauva-aikataulusta olikin eilen puhetta. Katja on tosiaan sitten seuraavana vuorossa :-) Ikävää ettet päässyt tulemaan, mutta parempi ottaa varman päälle. Pitikö Swheatien tulla myös? Jätimme kahvilan baaritiskille sanan että jos näkyy eksyneen näköisiä isomahaisia, niin olemme Strindbergillä. Toivottavasti et joutunut turhaan käymään paikalla!
Minä rupesin vihdoin pesemään vauvanvaatteita. Ihanaa puuhaa! En ole ikinä ripustellut pyykkiä yhtä suurella huolella ja hellyydellä. Luin jokaisen vaatteen pesuohjeen ja lajittelin pyykin tarkasti. Pähkäilin myös pitkään käytänkö huuhteluainetta mutta päätin olla käyttämättä, kun ei ollut tuoksutonta kaapissa. Kotityöt ovat ruvenneet tuntumaan oikein mukavilta; pää on pehmennyt pahan kerran...
Nyt huilaan hetkisen ja sitten mietin jos jaksaisin käydä Akateemisessa ostamassa Lenen suositteleman kirjan, mikäs sen kirjoittaja nyt olikaan, Tracy G....? Laitatko vielä kirjan ja nimen tänne nettiin jos muitankin kiinnostaa! Pitäisiköhän ostaa myös aamutossut, kun sairaalaan suositellaan ottamaan sellaiset mukaan. Olisihan ne kätevät sitten vauvankin kanssa jos joutuu nousemaan yöllä ylös vessareissua pidemmäksi ajaksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille. Näyttäisi tuo sääkin talvistuvan, jipii!
Frida75 rv 32+6
tapaaminen oli taas kiva :o) Synnytys alkanut pyöriä jo monen mielessä...
RvaSukkula: meillä on vähän sama tilanne kasteen suhteen, sillä tulevan lapsen kummit (miehen sisko puolisoineen) pääsevät tänne käymään todennäköisesti aikaisintaan huhtikuussa, tosin voi mennä kesäänkin asti (asuvat nimittäin Romaniassa tällä hetkellä ja miehen sisko on opettaja, jolla tietyt loma-ajat tietysti). En usko että kirkolla on aikarajaa, jona kaste pitää suorittaa, kunhan ilmoittaa heille että suunnitelmissa on, ja muistaa ilmoittaa lapsen nimen itse väestörekisterille omalla lomakkeellaan (yleensähän kirkko tekee sen kasteen yhteydessä kun useimmat kuitenkin pitävät ristiäiset 1-3 kk:n kuluttua synytymästä). Meillä oli muutenkin suunnitelmissa, että lasta aletaan heti kutsua omalla nimellään eikä nimeä pidetä salassa.
Tänään pikkujoulut- ihan mukava mennä vähän rentoutumaan, vaikkakin ilman taikajuomia tänä vuonna. Käydään saunomassa ja uimassa ensin täällä toimitalossa ja sitten siirrytään juhlapaikkaan. Olen kyllä nukkunut tavattoman huonosti muutaman viimeisen yön ja olo on hieman nuutunut (heräilen aikan n. klo 03 ja sitten valvoskelöen pari tuntia ja nukahdan uudelleen ja sitten kello jo soikin...).
Teillä oli ihanan kuuloinen tapaaminen eilen! Harmi, että ette päässeet Kappeliin, mutta onhan Strindbergkin oikein tunnelmallinen nyt, kun siellä taitaa olla tuikkuja pöydillä ja ikkunoista näkee jouluvalaistuun kaupunkiin! Hieman harmitti, että en jaksanut lähteä keskustaan. Olisi ollut hauska nähdä kaikkia. Lepäilin siis illan kotona, lämmitimme mieheni kanssa glögiä ja innostuimme vielä askartelemaan joulukortteja! Sitä en ollutkaan harrastanut vuosiin. Supistukset aikaisemmin olivat aika äksyjä, mutta ne menivät ohi levolla. Yöllä lantion seutu oli uudelleen kipeänä.
Juttelinkin nyt päivällä neuvolan terkkarin kanssa. Hänen mukaansa nuo olivat ennakoivia supsituksia, mutta kiirettä silti tuskin tulee. Vauva viihtyy edelleenkin kovin ylhäällä. Terkkari muuten teki myös varovaisen kokoarvion vauvasta. Hänen mukaansa masuvauvani saattaa jo nyt olla liki 3500 gramman painoinen eli aika iso! Täyttä varmuutta terveydenhoitajani ei kuitenkaan pystynyt sanomaan, koska vauva viihtyi jalat ristissä ja kädet vartalonsa ympärillä. Muuten neuvolassa ei ollut mitään uutta, kaikki edelleen ja onneksi tasaisen hyvin.
Kivaa, Tutanna, että kaivoit tuon vauvelilistan esiin! Se tosiaan kaipaa päivitystä! Ja tosiaankin taidan olla seuraavana vuorossa, jos muut joulukuiset eivät ehdi ensin ;-) Sitten alkaakin vauvoja olla luvassa melko tasaiseen tahtiin!
RvaSukkula: Minäkään en osaa kommentoida kummiasiaa muuten, kuin että yksi kummilapseni kastettiin vasta kaksivuotiaana. Kyse ei ollut mistään erikoisesta, mutta aikaisemmin vanhemmat eivät vain olleet halunneet liittää lasta luterilaiseen kirkkoon. Eli ehkei asialla ole ehdotonta takarajaa? Ne ristiäiset olivat aika jännät. Kummipoikani luuli, että kyseessä oli synttärit ja hän yritti puhaltaa kastekynttilää sammuksiin. Onneksi myöhemmin oli luvassa kakkua ja lahjoja :)
Täällä Päiväkummussa sataa lunta niin, että puiden oksatkin ovat saaneet peitteen päälleen. On ihanan jouluista :) Sain vielä mieheltäni nimpparilahjaksi Sara Dunantin kirjan " Venuksen syntymä" , joka jatkaa Vreelandin " Sinisen neidon" ja Chevalierin kirjojen tavoin kuuluisan maalauksen syntymän pohtimistä fiktion keinoin. Taidanpa mennä siis alakertaan sohvalle kirjaa lukemaan ja ikkunan takaa näkyvää lumimaisemaa ihastelemaan!
Katja & iso vauveli rv 37+2
Onnea tosiaan nimpparisankareille!
Näin päiväunilla sellaista unta, että meille soitettiin sairaalasta että pitää nyt tulla valitsemaan mikä vauva otetaan. Siellä oli vauvoja vaikka kuinka paljon, eikä me osattu päättää mikä otetaan. Sitten vielä ihmeteltiin että miks meidän pitää se jo nyt hakea kun eihän se ole vielä syntynytkään! Taisinkin herätä ennen lopullista valintaa, aika outo uni...
Soittelin tuossa äidille josko se tulisi käymään kylässä ja toisi tullessaan ostamiensa harsojen ja vauvanvaatteiden lisäksi ompelukoneeseen lankaa, pääsi loppumaan ja nyt olisi taas tuota aikaa ja intoa ommella kaikkea. Mieskin muuten tuumasi valmiit vaipat nähdessään, että nehän ovat kuin kaupasta ostettuja. Jospa sekin vähän alkaisi innostua asiasta nyt kun tajusi lopultakin millaisia ne kestot oikein on joista olen höyrynnyt jo pitkän aikaa. ;)
On se ihana, silittelee mahaa ja juttelee vauvalle, käskee antaa äidin levätä. :) Ja kyllähän se taas rauhoittui kuin taikaiskusta isin silittelyyn ja jutteluun. Ensin oli taas se tunne että navasta tullaan kohta läpi, mutta iskä osasi rauhoittaa pienen. Onkohan se meidän nukuttaja sitten vauvan synnyttyäkin? Jospa se isän möräkämpi äänikin on vauvasta rauhoittavampaa, en tiedä.
Jaahas, nytpä tuo äiti näytti ajavan pihaan, joten moikka vaan!
susanna 22+4
Hiljaista tuntuu olevan näin viikonloppuisin.
Itse teen pikasiivousta ennen kauppaan lähtöä. Eilen kävimme katselemassa Ylivieskassa vaunuja, mutta emme osanneet päättää joten jäivät vielä kauppaan.
Yhdet Briot maksoivat 350e ja ne ovat nyt harkinnassa. Täytyy vielä käydä uudestaan ja purkaa ne jotta näkee mahtuvatko autoon. Oletteko ostaneet yhdistelmät vai ihan tavalliset vaunut? Hyviä ja huonoja puolia?
Maha on kasvanut tällä viikolla älyttömästi. Vanhat kotiverkkaritkin meinaavat puristaa joten täytyy ostaa kotimalliset mammahousut ensi viikolla.
Saunomisessa on tullut uusi intohimo: löylyjen jälkeen kylmälle kaakelilattialle makoilemaan, aaah:) Ja sitten takas saunaan...
Viimeisin mielihalut on olleet punajuuriviipalet.
Tämmöiset ajatukset tänään.
t. Nasumasu 15+0 (LA 21.5)
Mukava teema tuo nimien miettiminen (mitä vaan vauvaan liittyvää!) Olivera, sulla on kyllä aika haastava keksiminen, ei nyt näin äkkiseltään kyllä tullut sopivaa mieleen. Itselläni on pinokaupalla kivoja poikien nimiä ollut jo vuosikausia, mutta tyttöjen nimiä en keksi millään. Itselläni on suht harvinainen nimi (kunnes se tuli muotiin joitain vuosia sitten), ja siksi haluaisin sellaisen omallekin tytölle jos sellainen tulee, on ollut kiva kun vieraat on sanoneet että onpa sulla kiva nimi. Yksi josta pidän valtavasti on Venni/Venny, mutta en ole oikein osannut päättää onko se tytön vai pojan nimi. Väestörekisterin nimiluettelon mukaan sitä on annettu molemmille. Miettii...
Jaipur