Hallusinaatiot nukahtamisen jälkeen yöllä
Näen joskus uskomattoman todellisia hallusinaatioita ihmishahmoista ja ne ajoittuvat nukahtamisen jälkeiseen tilaan. Usein se tapahtuu uudessa nukkumapaikassa ja jos on todella pimeää. Uskoakseni avaan silmäni unissani liian pimeyden takia kuin selvittääkseni tilannetta ja sitten alan kai nähdä näkyjä. En pelkää pimeää, mutta nukkuessa näköjään alitajunta kokee sen ahdistavaksi. Jos on täysin pimeää, näen usein unta, jossa joudun kiinni johonkin maanalaiseen rakoon pimeyteen tms. Viimeksi viikko sitten näin taas ihmishahmon, lapsen, joka näyssä tuli minua kohti patjan yli. Yritin huitoa häntä, mutta käsi meni hänestä läpi. Kauhistuin ja peräännyin ja juoksin toiseen huoneeseen.
Kommentit (28)
Minullakin ovat loppuneet kun poistettiin makuuhuoneesta palohälytin, jossa vilkahteli pieni punainen valo. Näin monena yönä erilaisia punaisia juttuja muka katossa unissani.
Tuntuu aina siltä että unessa mieli yrittää kertoa jotain uskomatonta.
Itsellä oli vuosi sitten juuri ennen heräämistä näkyjä erikoisesti, jollain lailla vanhanaikaisesti, pukeutuneesta parista naisesta, jotka istuivat joskus sänkyni laidalla. Olin tuolloin stressaantunut. Heräsin kuitenkin nopeasti ja näyt katosivat. Inhottavalta tutui ja muistan tuon asian. Vain kerran olen nyt nähnyt vastaavan hahmon, ja silloinkin olen ollut ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli ennen paljon juuri tuonkaltaisia kokemuksia, mutta minua ei pelottanut. En myöskään ollut masentunut. Vähitellen aloin kommunikoida "hahmojen" kanssa. Poistun usein myös kehostani ja katselen itseäni ja huonetta ulkopuolelta, olen muutaman kerran käynyt myös pidemmillä retkillä. Nyt olen alkanut myös nähdä enneunia ja pystyn aistimaan ihmisten tunnetiloja ja tietyllä tavalla ajatuksiakin. Aistin myös erilaisia energioita ja jo vuosia olen saanut parantavaa energiaa ihan spontaanisti.
Minusta tämä on todella jännittävää, mutta en tästä viitsi kovin monelle puhua, kun tällaistahan ei meillä täällä Suomessa ole olemassakaan ;) Usa:ssa mulla on useita ystäviä, joiden kanssa näistä voi puhua ja ihan ovat akateemisia tutkijoita, mutta kiinnostuneet tällaisistakin ilmiöistä.
Mulla ei ole mitään hahmoja, mutta välillä näen yön aikana useaan kertaan samaan paikkaan sijoittuvaa unta. Ja enneunia on myös ollut lapsesta asti. En usko kykeneväni mihinkään ns. yliluonnolliseen, mutta olen hyvin empaattinen ja herkkä. Ajattelen unien olevan tärkeä alitajunnassa liikkuvien asioiden kuvanauha ja pidän unennäköä arvossa. Olen myös henkinen, vaikka en kovin hengellinen.
Välillä kun herään hyvin aikaisin aamusta olen kuolemanväsynyt ja uni kutsuu takaisin. Kuite kin heti kun nukahdan alan kuulla jonkun liikkuvan huoneessa. Kun herään, olento on poissa. Kun lipsun takaisin uneen olentokin palaa takaisin.
Yhdessä kämpässä jossa nukuin heräsin keskellä yötä siihen, että joku paiskoi tavaroita olohuoneessa. Se kämppä onkin aina aivan sekaisin ja omistaja hyvin masentunut ihminen.
Uskon näiden olevan unen ja valvetilan välisiä kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Valveuni ja unihalvaus, kuulostaako yhtään tutulta. Mulla oli noita unihalvaustyylisiä, kun söin mielialalääkkeitä. Lääkäri sanoi, että stressi voi herkille aiheuttaa, ja määräsi jotain psykoosilääkkeitä.
Mulla on kerran ollu uni halvaus en nähnyt mitään hahmoja onneksi makasin sängyssä en pystynyt liikkumaan sit yhtäkkiä osaan liikkua.
Ja tästä en oo ihan varma olinkohan puolihereillä ja puoli unessa sit kuulen "pling plong" ovikello soi ja kuulen että joku kävelee rappusilla ulkona ja sit taas "pling plong" mutta sanoin äidille aamulla jos se kuuli jotain ja se sanoi ei ja äiti nukkuu tooosi herkästi pikkuriikkinen ääni jos neula putoaa maahan niin se herää heti, ja jos se ei ovikelloa kuullu niin mä olin vähän unessa luulin myös että nukuin vanhempieni huoneessa vaikka oon omassa huoneessa, ehkä se oli joku "luulo kuulo" :D
googlatkaa dissosiaatiohäiriö. mulla tuli niitä ekaks nukkumaan mennessä ja myöhemmin sillon, ku olin tosi väsynyt.