Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä miten saa liian pitkään viipyvät vieraat lähtemään?

Vierailija
09.05.2012 |

Ei auta esim. vihjailut, että on lasten nukkumaanmenoaika. Ei kai sitä voi suoraankaan sanoa, että lähtekää jo.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taattu, etteivät tule enää toiste teidän kiusaksi sinne lusmuilemaan.

Vierailija
2/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten iltatoimia ja puhuttu aikaisesta aamuherätyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riittää ihan normaalipituinenkin vierailu. Kyllä me sitten kutsutaan erikseen yövierailulle, jos halutaan, että vieraat ovat yöhön asti.

ap

Vierailija
4/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää tänään tehdä vielä asiat x ja y ja siksi vierailu alkais olla loppumetreillä.

Tietysti paras olis puhua jo noista aikatauluista etukäteen..Ei ole mitenkään itsestäänselvää, että lasten nukkumaanmenoaika on vieraiden lähtöaika vaan pitää kertoa omista kuvioistaan.

Vierailija
5/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viette lapset esim pitkään suihkuun/kylpyyn. Ehkä ne vieraat tajuaa vartin päästä että kyläily oli tässä.

Vierailija
6/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun pääsitte tulemaan, oli kiva nähdä, tulkaa taas toistekin. Samalla nouset ja sammuttelet valoja keittiöstä/olohuoneesta tai missä nyt olettekin ja huutelet lapsia iltatoimille. Pitää olla aika tyhmä, jos ei tajua lähteä.

mutta riittää ihan normaalipituinenkin vierailu. Kyllä me sitten kutsutaan erikseen yövierailulle, jos halutaan, että vieraat ovat yöhön asti.

ap

Vierailija
7/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille, että esim. Pena ja Martta lähtevät kohta kotiin, niin sanokaa heille heihei ja katsokaa vielä vieraisiin päin.

Siinä vaiheessa luulis ainakin, että vieraat rupeisivat pikkuhiljaa tekemään lähtöä :)

Vierailija
8/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lailla aikainen nukkumaanmenoaika jos näin on.

Vierailija
9/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaa, mutta kyllä meidän varmaan tarvitseekin alkaa laittamaan noita lapsia yöpuulle ja alkaa itsekin iltatoimiin, oikein kiva kun kävitte ja tulkaahan uudestaan vielä paremmallakin ajalla"

Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija
10/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei voi koskaan tietää mikä on kenellekin se kohta

lapsille, että esim. Pena ja Martta lähtevät kohta kotiin, niin sanokaa heille heihei ja katsokaa vielä vieraisiin päin.

Siinä vaiheessa luulis ainakin, että vieraat rupeisivat pikkuhiljaa tekemään lähtöä :)

Vierailija
11/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en, ja siksi vain istun ja odotan, että vieraat tajuaisivat itse. Olen iltauninen ja joskus on piinaa istua ja valvoa, kun jotkut ovat puoleenyöhön.

Vierailija
12/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaatteko te oikeasti tehdä noin?

Minä en, ja siksi vain istun ja odotan, että vieraat tajuaisivat itse. Olen iltauninen ja joskus on piinaa istua ja valvoa, kun jotkut ovat puoleenyöhön.

Ei ole tullut mieleenkään, että loukkaantuisi.

Ihan suoraan voi sanoa venytellen, että "ohhoijjaa, anteeksi vaan, mutta mä olen kyllä nyt niin naatti, että on pakko alkaa menemään pikkuhiljaa yöpuulle"

Mitä loukaavaa tuossa esim. on?

Vierailija
13/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut jo esimerkiksi kolme tuntia tai kello alkaa lähestyä yhdeksää illalla niin voisi varmaan useimmissa tapauksissa olettaa, että vierailu on jo lopuillaan.

Eri asia tietysti, jos on sovittu, että vaikka vastaanotetaan uuttavuotta tms.

Vierailija
14/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokainen kehtaisi sanoa liian kauan viipyneille vierailleen

Vierailija
15/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että klo 21 asti voitte olla, mutta sitten Matti ja Liisa menee nukkumaan

Vierailija
16/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmoita ystävällisesti, että voit soittaa heidän puolestaan.

Vierailija
17/37 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aina lapionut tulen takasta, kun oli vieraiden aika lähteä kotiin. Tepsi kuulemma:-)

Vierailija
18/37 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys. Jotkut kyllä käyttää yli vieraanvaraisuuden ja ajan. Järkyttävää.

Joku neuvoi että 1,5 h on sopiva aika max 2h että vieras ei ala haisemaan. Jotkut on 5 & 6 h tai jos ylikin niin mitä wttua?

Vierailija
19/37 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat ystävällisesti;

Kello on nyt sen verran että isäntäväki menee nukkumaan. Kiva oli tavata Hyvää yötä.

Vierailija
20/37 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä heiltä että kai he jäävät yöksi.