Luokan pojat. Opettaja ei osaa olla reilu.
Poikani luokalla on kaksi poikaa jotka ovat tosi villejä ja aiheuttavat paljon tilanteita joihin joutuu puuttumaan. Näille pojille annetaan myös jälki-istuntoa ja kotiin lähtee viestiä hölmöilyistä jne.
Luokalla on myös yksi poika joka on opettajan lemmikki. Hän heitti pallopelissä eilen poikani maahan ja repi pallon käsistä. Opettajan mielestä tämä oli ihan ok ja 'selvittäkää keskenänne'. Jos nämä silmätikkupojat olisivat tehneet noin, olisi kyllä kovin sanoin puhuteltu jne.
Tälle suosikkipojalle opettaja myös jutustelee mielellään toisin kuin muille lapsille (ei ole mikään lapsirakkaan oloinen)
Mua niin raivostuttaa tuollainen. Että joku saa heittää toisen ketoon ja tehdä mitä vaan. Sitten kun siitä menee sanomaan niin vastaus on mallia 'ihan sama'.
Kommentit (26)
ehkei se ollut kuitenkaan niin tahallista kuin oma poikasi sen koki?
saada pallo haltuun?????????
Jospa se poika on astetta fiksumpi kuin omasi ja hänen kanssaan voi keskustella.
meidän lapsen luokalla samanlaista. Tosin ei ole mitään "villejä" vaan koko luokan sakki (pieni ryhmä, pieni paikkakunta) on aika lailla yhtä villiä. Yksi pojista kuuluu lähes kaikkien mielestä "parempaan" väkeen, jota ymmärretään joka paikassa. Kun lapset leikkivät keskenään, alkaa heti jonkun kiusaaminen ja haukkuminen tämän lapsen osalta. Kiroilee ja haukkuu myös muiden lasten vanhempia, ei toki kaikkia, mutta varmaankin kotoa opitun arvottamisen mukaan. Hirveää kuultavaa, ihan pelottaa millainen tästä pojasta tulee aikuisena. Yritän silti suhtautua niin, että kyseessä on LAPSI. Silloin olen passittanut kotiin, jos olen selkeästi kuullut hänen puhuvan ikäviä/on haukkunut minua suoraan äääneen. Kerran olen puhunut äidilleen pojan kolttosesta, jäi viimeiseksi kerraksi se puhuminen, vastaanotto oli sitä tavallista selittelyä ja asian vähättelyä :(
Ja kertovat sitten kotona oman totuutensa. Jos et itse ole ollut luokan arjessa mukana, et voi oikeasti tietää, mitä siellä todella on sattunut. En sano, että lapsesi valehtelee, vaan näkee tilanteet lapsen tavoin. Et usko miten yleinen on kommentti "ope on epäreilu". Ei tokaluokkalainen pysty vielä näkemään luokan tai edes yhden tappelun kokonaisuutta.
Vinkki vanhemmalle: Älä lähde tuohon mukaan. Keskustele tapahtumista lasten kanssa ja kysy suoraan opelta jos oikeasti on jotain epämääräistä. Jos komppaat muksujen juttuja, teet open työstä todella vaikeaa.
ja kaataa kaveri märkään heinikkoon. Niin eivät muutkaan pelissä tehneet. Mutta kiva että Teidän Yamppa osaa tapella ja repiä käsistä. Hänestä tulee varmasti pätevä toimitusjohtaja.
ap
saada pallo haltuun?????????
Jospa se poika on astetta fiksumpi kuin omasi ja hänen kanssaan voi keskustella.
Haukkuu toisten tavarat, naureskelee toisten sairauksille, vähättelee jne. Osaa silti aina opettajalle selittää asiat parhain päin, ja saa aina anteeksi. Kun eihän se nyt oikeasti mitään pahaa voi tarkoittaa. Monilapsisessa perheessä kyynärpäätaktiikat hienosti oppinut poika.
t. ap
Kun lapset leikkivät keskenään, alkaa heti jonkun kiusaaminen ja haukkuminen tämän lapsen osalta. Kiroilee ja haukkuu myös muiden lasten vanhempia, ei toki kaikkia, mutta varmaankin kotoa opitun arvottamisen mukaan. Hirveää kuultavaa, ihan pelottaa millainen tästä pojasta tulee aikuisena. Yritän silti suhtautua niin, että kyseessä on LAPSI. Silloin olen passittanut kotiin, jos olen selkeästi kuullut hänen puhuvan ikäviä/on haukkunut minua suoraan äääneen. Kerran olen puhunut äidilleen pojan kolttosesta, jäi viimeiseksi kerraksi se puhuminen, vastaanotto oli sitä tavallista selittelyä ja asian vähättelyä :(
Silläkin luokalla toiset pojat saa kyllä rangaistuksen kolttosista ja kovaa sanomista aika pienestäkin. Sitten on tämä poika joka on jotenkin erityisasemassa tuossa suhteessa. Jotenkin miellyttää opettajaa, tai vanhemmat on open tuttuja tms.
Lapset vaan huomaa sen, jos joku saa aina kaiken anteeksi.
Tämän pojan käytöstavoista vielä sen verran että lapseni laittoi ystävänpäiväkortteja luokkakavereilleen viime vuonna. Tämä poika kortin saatuaan suttasi sen, ja kirjoitti siihen Hyvää Kuolemanpäivää, repi sen ja heitti poikani silmille. Näinkö av-mammojen mielestä toimii normaalikasvatuksen saanut lapsi?
Minusta ei.
ap
Ja kertovat sitten kotona oman totuutensa. Jos et itse ole ollut luokan arjessa mukana, et voi oikeasti tietää, mitä siellä todella on sattunut. En sano, että lapsesi valehtelee, vaan näkee tilanteet lapsen tavoin. Et usko miten yleinen on kommentti "ope on epäreilu". Ei tokaluokkalainen pysty vielä näkemään luokan tai edes yhden tappelun kokonaisuutta.
Vinkki vanhemmalle: Älä lähde tuohon mukaan. Keskustele tapahtumista lasten kanssa ja kysy suoraan opelta jos oikeasti on jotain epämääräistä. Jos komppaat muksujen juttuja, teet open työstä todella vaikeaa.
huono käytös ei aina ole kasvatuksesta kiinni, vaikka toki usein on. Oletko keskustellut mitään tämän pojan vanhempien kanssa? Ehkä sieltä voisi jotain selvyyttä saada?
Mutta, onhan sekin totta, ettei läheskään kaikki opettajat osaa olla tasapuolisia oppilaitaan kohtaan, inhimillistä, ei kaikki osaa olla tasapuolisia edes omia lapsiaan kohtaan.
Vähintä mitä voitte vielä tehdä, on puhua omien lasten kanssa elämän epätasa-arvoisuudesta, jospa pääsevät asian yli siten helpommin.
Ehkä tuo "Hyvää Kuolemanpäivää" tuntui sinusta pahemmalta kuin pojastasi...Todennäköisesti kiusaaja vain kuvitteli repäisevänsä hyvän vitsin ja halusi olla kova jätkä toisten poikien silmissä. (Tuon ikäiset POJAT kun harvemmin lähettelevät toisilleen ystävänpäivä kortteja...on enemmän tyttöjen juttuja).
En menisi tuomitsemaan vielä yhdestä ylilyönnistä.
Tämän pojan käytöstavoista vielä sen verran että lapseni laittoi ystävänpäiväkortteja luokkakavereilleen viime vuonna. Tämä poika kortin saatuaan suttasi sen, ja kirjoitti siihen Hyvää Kuolemanpäivää, repi sen ja heitti poikani silmille. Näinkö av-mammojen mielestä toimii normaalikasvatuksen saanut lapsi?
Minusta ei.ap
Poikani oli lähinnä tyrmistynyt tuosta kuolemanpäiväjutusta, eli ei kyllä kokenut sitä minään hauskana juttuna.
Ap.
Ehkä tuo "Hyvää Kuolemanpäivää" tuntui sinusta pahemmalta kuin pojastasi...Todennäköisesti kiusaaja vain kuvitteli repäisevänsä hyvän vitsin ja halusi olla kova jätkä toisten poikien silmissä. (Tuon ikäiset POJAT kun harvemmin lähettelevät toisilleen ystävänpäivä kortteja...on enemmän tyttöjen juttuja).
En menisi tuomitsemaan vielä yhdestä ylilyönnistä.
Minusta ei.ap
oppinut kyynärpäätaktiikat ja oppinut pelaamaan opettajankin kanssa.
Haukkuu toisten tavarat, naureskelee toisten sairauksille, vähättelee jne. Osaa silti aina opettajalle selittää asiat parhain päin, ja saa aina anteeksi. Kun eihän se nyt oikeasti mitään pahaa voi tarkoittaa. Monilapsisessa perheessä kyynärpäätaktiikat hienosti oppinut poika.
t. ap
Kun lapset leikkivät keskenään, alkaa heti jonkun kiusaaminen ja haukkuminen tämän lapsen osalta. Kiroilee ja haukkuu myös muiden lasten vanhempia, ei toki kaikkia, mutta varmaankin kotoa opitun arvottamisen mukaan. Hirveää kuultavaa, ihan pelottaa millainen tästä pojasta tulee aikuisena. Yritän silti suhtautua niin, että kyseessä on LAPSI. Silloin olen passittanut kotiin, jos olen selkeästi kuullut hänen puhuvan ikäviä/on haukkunut minua suoraan äääneen. Kerran olen puhunut äidilleen pojan kolttosesta, jäi viimeiseksi kerraksi se puhuminen, vastaanotto oli sitä tavallista selittelyä ja asian vähättelyä :(
tässä minunkin esimerkissä on kyse useamman lapsen perheestä, pojalla on 3 pienempää sisarusta kotona pienillä ikäeroilla. Olenkin miettinyt, että vaikka kasvatukselliset periaatteet tuntuvat heillä olevan tiukempia kuin meillä, niin ehkä olennaista onkin se, että lapsi on oppinut kieroilemalla saamaan huomiota, jota ei kerta kaikkiaan kotona ehditä antamaan. Vanhemmilla on harrastuksia ja mummo joutuu paljon hoitamaan lapsia myös.
On hyvin kateellinen toisille koska toiset saavat välillä jotain uuttakin. Hänellä tavarat ja vaatteet on isoveljen vanhoja. Sitten on tietyt lapset joilla ostattaa kaikkea, karkkia, kyniä, terottimia ja mitä nyt vain suostuvat hänelle hankkimaan. Ne lapset jotka suostuvat hänelle ostamaan.
Isoveljensä on koulun mahdottomimpia kiusaajia, ja puhutteluissa vähän väliä joten hyvässä opissa on ollut varmasti.
ap.
tässä minunkin esimerkissä on kyse useamman lapsen perheestä, pojalla on 3 pienempää sisarusta kotona pienillä ikäeroilla. Olenkin miettinyt, että vaikka kasvatukselliset periaatteet tuntuvat heillä olevan tiukempia kuin meillä, niin ehkä olennaista onkin se, että lapsi on oppinut kieroilemalla saamaan huomiota, jota ei kerta kaikkiaan kotona ehditä antamaan. Vanhemmilla on harrastuksia ja mummo joutuu paljon hoitamaan lapsia myös.
En ota kantaa opettajan toimintaan, mutta eihän tuo nyt hyvänen aika missään nimessä ole NORMAALIA minkään ikäiseltä lapselta!! Olipa sitten tyttö tai poika!!
Eihän toisia saa kiusata ja satuttaa sillä verukkeella, että toinen on poika/tokaluokkalainen/esikoinen/kuopus/pitkä/pätkä...
päätti koulun pihalla että poikani ei mahdu välituntileikkiin mukaan. Kun poikani ei häipynyt tarpeeksi nopeasti paikalta, heittelivät häntä kivillä ja kepeillä.
ap.
En ota kantaa opettajan toimintaan, mutta eihän tuo nyt hyvänen aika missään nimessä ole NORMAALIA minkään ikäiseltä lapselta!! Olipa sitten tyttö tai poika!!
Eihän toisia saa kiusata ja satuttaa sillä verukkeella, että toinen on poika/tokaluokkalainen/esikoinen/kuopus/pitkä/pätkä...
puolueellinen? Opettaja näki tilanteen toisin kun sinun kultamussukkasi. Opettajalla on parikymmentä muutakin oppilasta luokassa ja hän ei voi olla yhden puolella vaan joutuu tarkkailemaan tilannetta objektiivisesti. Jos pojastasi tulee viestiä kotiin hän käyttäytyy huonosti. Piste. Hyväkäytöksisistä ei tarvi huomauttaa joten turhaan laitat poikasi huonon käytöksen toisen pojan syyksi.
kuulostaa rasittavalta vinkujalta jonka omassa pojassa ei ole vikaa vaan muissa. Katso välillä omaakin lastas äläkä muita joita et tunne. Turhaan olet kuulopuheitten varassa sillä tuskin poikasi osaa kertoa asiat muutoin kuin omalta kantiltaan.
ap