Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sovitaanko niin että JOS tahdon nähdä ulkomaalaisia, menen ulkomaille.

Vierailija
09.05.2012 |

Mutta SUOMESSA tahdon vaan nähdä suomalaisia. Tahdon että lääkärini on suomalainen kun menen lääkäriin. tahdon että lapsen opettaja on suomalainen. tahdon että bussikuski/kassaneiti yms ovat suomalaisia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta, joka olisi säännelty tavalla, jolla tuo saataisiin aikaiseksi olisi kyllä paljon pelottavampaa kuin muutama ulkomaalainen.

Saisivatko tässä dystopiamaailmassasi suomalaiset mennä ulkomaille vai olisi ulkomaalaisillakin oikeus olla näkemättä ulkkareita omassa maassaan?

Vierailija
2/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka on muuten tarpeeksi suomalainen näistä sinulle:

-Neil Hardwick

-Anna Abreu

-Lola Odusoga

-joku inkeriläinen paluumuuttaja

-suomen kansalainen, jonka vanhemmat ovat 70-luvulla saapuneita venepakolaisia

-henkilö, jonka isovanhempi on venäläinen

???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta hyvä immeinen ainassii poijjes piäkuapunnista tahi sieltä päen,johonnii korpeen..

Tahi kule silimät ummessa elämäs lopuu suakka..

Tahi sitte voettii muuttoo jonnehhi etelän lämppöön vaekka taimmaasseen.ka siellähä myös pohjosen asukit värjötellään nikn tunnet olos ainahhii kotosaks!

Vierailija
4/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ap tajunnu sitä, että kun meet ulkomaille, olet itse se ulkomaalainen siellä?? Entäs kun nää sun kohdemaan asukkaat ei halua sinne ulkomaalaisia? Siis sä voit mennä ulkomaalaisena ulkomaille, mutta tänne et suvaitse ulkomaalaisia? En oo mikään kukkahattu, mutta sun ajattelussas ei oo mitään logiikkaa :DDD

Vierailija
5/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole nyt kysymys mistään lomamatkailusta niinku nyt joku valopää tässä vääntää. Kun olen esim. säästänyt rahaa ja rohkaistunut vaikean sairauteni kanssa lääkäriin ja lääkäri ei yhtään ymmärrä mistä puhun ja minä en saa selvää lauseestakaan hänen mongerrustaan niin tämäkö on sitä hienoa monikansallisuutta? Joka maitolitraan joudun venyttämään senttiä enkä saa edes perusterveydenhuollosta kun ison laskun käteen. Jos jollekulle suomalaiselle hoitajalle tästä asiasta mainitsee sitten kun on jo liian myöhäistä, kun sairaus on jo mennyt niin pahaksi, että seuraava etappi on sairaala (ja sielläkään ei suomea puhuvaa lääkäriä) niin kuuntelevat vaan posket punaisina ja apua antamatta. UPEETA SUOMALAISET. Olisimpa syntynyt jossakin ihan muualla.

Vierailija
6/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole nyt kysymys mistään lomamatkailusta niinku nyt joku valopää tässä vääntää. Kun olen esim. säästänyt rahaa ja rohkaistunut vaikean sairauteni kanssa lääkäriin ja lääkäri ei yhtään ymmärrä mistä puhun ja minä en saa selvää lauseestakaan hänen mongerrustaan niin tämäkö on sitä hienoa monikansallisuutta? Joka maitolitraan joudun venyttämään senttiä enkä saa edes perusterveydenhuollosta kun ison laskun käteen. Jos jollekulle suomalaiselle hoitajalle tästä asiasta mainitsee sitten kun on jo liian myöhäistä, kun sairaus on jo mennyt niin pahaksi, että seuraava etappi on sairaala (ja sielläkään ei suomea puhuvaa lääkäriä) niin kuuntelevat vaan posket punaisina ja apua antamatta. UPEETA SUOMALAISET. Olisimpa syntynyt jossakin ihan muualla.

eihan ne suomea puhumattomat ole laakareiksi paasseet pyssya heiluttamalla. Kylla ne joku suomalainen instanssi on hyvaksi havainnut ja ottanut palkkalistoille.

Vierailija
7/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satojentuhansien suomalaisten ja heidän jälkeläistensä (ilman mahdollisia "epäjälkeläisiään") muuttaa takaisin Suomeen?

Mutta vastaukseni on: Ei sovita.

Vierailija
8/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvusta on lähdetty työn perään mamuiksi ainakin Ruotsiin, Usaan ja Australiaan.

Eikö muka sun suvusta ole kukaan lähtenyt muualle?

Teille persuille vois kyllä perustaa jonkun oman persulandian ja aidata teidät sinne keskenään.

Vierailija
9/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ulkomaalaisia lääkäreitä humanitaarisista syistä palkata, vaan sen takia, että lääkäreitä tarvitaan. Julkinen terveydenhuolto ono mitä on - maksa enemmän veroja, jos haluat parempaa tai mene yksityiselle.

Vierailija
10/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu ulkomaalaisen näkemisestä. Sitten hän kyllä luettelee tilanteita, mihin ei ulkomaalaisia halua, mutta jos tänne tulee japanilaisia lomailemaan, niin eipä niitä oikein voi olla näkemättä. Teillä persuilla on se hassu taipumus, että te olette koko ajan selittelemässä, että sielunveljet/ -siskot eivät sano tai tarkoita sitä mitä ne sanovat.

Vierailija
11/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että siellä olisit ULKOMAALAINEN.

Vierailija
12/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Suomi hieno maa vai eikö ollut?

Enkä myöskään tajunnut, miten olisi ulkomaalaisten vika, että suomalaiset ovat päästäneet perusterveydenhuollon rappeutumaan.

Vierailija
13/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin, että seuraavaksi kun SINÄ haluat mennä ulkomaille niin älä mene. Ei ne kaikki paikallisetkaan varmaan halua kattella ulkomaalaisia turisteja.

Vierailija
14/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sovita.

Tähän mennessä (ikää 30 v) olen aina saanut hyvää palvelua, kun olen asioinut maahanmuuttajien/ulkomaalaistaustaisten kanssa. Toki heissäkin varmasti on poikkeuksia, mutta ei ole sattunut kohdalle. PAri suomalaista terveydenhuollon edustajaa on kylläkin mokannut isommasti, vaikka on samaa kieltä sujuvasti puhuttu :(

Ainoat ulkomaalaisista, jotka mua on harmittanut, ovat nämä romanialaiset, jotka kaupan pihassa melkein autoon tulevat tyrkyttämään niitä ruusujaan. En ole sellaiseen tottunut enkä voi käsittää, ettei ymmärretä kun sanoo EI. He eivät silti saa minua ajattelemaan KAIKISTA ulkomaalaisista negatiivisesti.

Mitä muuta sä muuten "tahdot"? Että kaikki ihmiset ovat kauniita? Laihoja? Vai että itse olisit joka paikassa palvottu? Tuo sun aloitus on kokonaisuudessaan hyvin oksettava ja itsekeskeinen. Jos jotain en haluaisi nähdä kassaneitinä/bussikuskina/lääkärinä jne.. niin SUA.

Vierailija
15/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle hyvä paikka!

Suomestakin meni 60/70-luvulla valtavasti ihmisiä Australiaan ja Ruotsiin työn ja leivän perässä. Oli se hyvä etteivät passittaneet takasin sieltä.

Sovittasko niin, että ulkomaalaiset rikastuttavat tätä soooomettumiskulttuuriamme mutta laitettais selvemmät pelisäännöt kaikille asukkaille myös suomalaisille. Ja sitten hymyiltäis ja juteltais kaikkien kanssa! Se jos mikä rakentaa eikä revi!

Vierailija
16/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärtää jos sanoisi että odottaa palveluammateissa toimivilta riittävän hyvää kielitaitoa mutta että ihan suomalainen täytyisi olla. Riittääkö että on saanut kansalaisuuden vai täytyisikö olla etniseltä taustaltaankin suomalainen ;) ? Minäkään en ole taustaltani suomalainen vaan avioliiton kautta tänne muuttanut mutta eipä sitä muuta kuin nimestä kukaan yleensä huomaa edes.

Vierailija
17/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry mut et saa. Parasta kasvatusta on olla antamatta kaikkea mitä lapsitahtoo.

Vierailija
18/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymyn, tervehdyksen ja neuvot saa siltä tummahipiäiseltä mamukuskilta. Suomalaiskuski tuijottaa kiukkuisena peilistä ulospoistuvia ja saattaa kivahtaa jotain epäkohteliasta sisääntuleville, esim. vauhtia nyt, ei tässä ole koko päivää aikaa.

Myös tarjoilijat, kaupan kassat, fysioterapeutti ym. maahanmuuttajat ovat olleet paljon palvelualttiimpia ja ystävällisempiä kuin kantaväestö vastaavassa työssä. Ja olen tutustunut muutamaan maahanmuuttajaan syvemminkin ja kunniakseni saanut heistä ystäviä. Sellaisia ystäviä, jotka oikeasti haluavat tietää mitä mulle kuuluu, ovat aina valmiita kiireettömään kahvihetkeen yms.

Joten, ei sovita.

Vierailija
19/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi, ei varmana sovita. Pelottaa jo muutenkin, millaiseksi Suomi on oikein muuttumassa. Taidan siis ainakin toistaiseksi pysyä poissa, ja ilolla kohdata ulkomaalaisia aamusta iltaan. Ja nauttia siitä, että tässä maassa en ole vielä koskaan enkä milloinkaan saanut huonoa vastakaikua vaikka olenkin ulkkari ja vielä vienyt jonkun työpaikan, ja tunkenut lapseni paikalliseen kouluun...

Vierailija
20/24 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetetään vaikka rahallista avustusta inhimillisyyden nimissä oikeista ongelmista kärsiville ihmisille luotettavan organisaation kautta mutta sovitaan niin, että jokainen pysyy omassa maassaan.

Ja ensimmäiseksi voidaan lakkauttaa aseteollisuus, siinä on kaiken pahan alku ja juuri.