Suomen huutokauppakeisari
Uusi kausi ja uudet kujeet. Sarjaa on ollut mukava seurata juuri siksi kun Aki ja Heli vaikuttavat niin ihanan aidoilta ihmisiltä. Nyt mukaan otettiin helsinkiläinen Kirsi. Vaikutti todella teennäiseltä räikeine huulimaalineen. Ajatus helsinkiläisestä sisäänostajasta on myös vähän outo, jos ajatellaan asian taloudellista puolta.
Maalaishuutokaupassa tavaroilla näyttää olevan ihan kohtuulliset hinnat. Pääkaupungin kirppiksiä vuosia seuranneena täällä talonpoikaishuonekaluista pyydetään nykyään tuhatlappusia. Kaikki mikä vähänkään viittaa "vintageen" osataan hinnoitella taatusti yläkanttiin. Fiksumpaa olisi ostaa tavarat maaseudulta ja kaupata ne Helsingissä. Aki ja Heli saisivat sillä tavalla sievoiset voitot.
Kommentit (298)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:22"]
Onko ohjelmassa tytär (joka mm. rahastaa) mukana? Koskaan ei ole häntä esitelty?
[/quote]
On, mutteivat halua puhua sarjassa lapsista. :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:22"]
Onko ohjelmassa tytär (joka mm. rahastaa) mukana? Koskaan ei ole häntä esitelty?
[/quote]
On, mutteivat halua puhua sarjassa lapsista. :)
[/quote]
Luulin että ovat lapsettomia..
Kirsi on turha. Miksi kaikkia sarjoja pitää aina uudistaa.. ei olis tarpeen.
Mä tykkäsin ykköskaudesta ihan hirveästi, mutta tää toinen alko ärsyttämään jo heti toisessa jaksossa! Samaa kaavaa toistetaan jaksosta toiseen ja hintaneuvotteluista tehdään iso haloo, vaikka se päättyy kuitenkin aina totutusti Akin ja Helin kannalta suotuisasti.
Eniten pännii kuitenkin tuo Akin tyyli panetella Markkua ja nyt tätä Kirsiä uusissa jaksoissa. Vähän asiatonta puhetta ja on niin olevinansa. Ei mun mielestä muutenkaan asiallista mennä paikasta toiseen niissä kammottavissa hihattomissa paidoissa ja rumissa shortseissa. Vois pukeutua vähän siistimmin vaikka onkin maalta - ja sama koskee niitä Helin ainaisia Crocseja.
Eikö Aki ja Heli ole lapsettomia?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:12"]
Eikö Aki ja Heli ole lapsettomia?
[/quote]
Ei. Antavat sen kuvan, koska lapsi ei käsittääkseni halua julkisuutta ymmärrettävästi.
Koko ohjelma pilalla tuon teennäisen kanan takia.
Mä taas tykkään niistä Markun puuhasteluista. Ei ehkä se kyltin kiinnittäminen ole niin mielenkiintoista, mutta edellisellä kaudella korjasi paljon esineitä, joista en itse olisi yhtään tiennyt, että miten niitä alkaisi korjata.
Odotan että Kirsi saa potkut kesken koeajan. Naisella ei ole mitään tajua ostettavasta tavarasta, hinnoista eikä kauppatavoista. Vain tosiääliö möläyttää myyjän kuullen ennen kaupantekoa että tästä tulee vetonaula seuraavaan huutokauppaan.
Ärsyttävä puhetyyli ja stailaus. Karmetat oranssinpunaiset huulet yhdistettynä vihertävän keltaisiin hampaisiin, yäk. Olisi edes käynyt valkaisuttamassa hampaansa kun kerran julkisuuteen tyrkyttäytyy.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:58"]Mistä ohjelmasta tässä puhutaan? Mä kattelin yhden jakson yhtä huutokauppaohjelmaa, joka oli ihan kohtuullinen. Nimeä en muista, mutta mun mielestä se niitten paikka oli juurikin Helsingissä, eli ilmeisesti te puhutte jostain toisesta ohjelmasta. Enkä mä siinä myöskään mitään superstailattua Kirsiä havainnu. Tämä ohjelma tuli siis Yleltä. Kaupallisia hömppäkanavia en seuraa.
[/quote]
Yleltä tulee jonain aamuna Helanderin huutokaupasta kertova ohjelma. Ohjelman nimi joku Aarteen etsintää...? Akin ja Helin ote ohjelmantekoon on paljon lupsakampi, tää Ylen ohjelma keskittyy ns. olennaiseen. Molempia tulee katsottua! :)
yleltä tuleeki enemmän aikuisille tuotettua ohjelmia eikä näitä viidakon tähtöset jne tosi tv huttua joka on suunnattu juurikin sinun ikäisille tenaville.
Samaa mieltä Kirsistä, valitettavasti, jos hän tätä itse lukee. Mutta ei sovi ohjelmaan pätkääkään. Ihan riittää kun saa katsoa Akia tavaroita metsästämässä ja Markkua tavaroita korjailemassa. Itse huutokauppakin on kivaa katseltavaa :).
Ihan parasta!!
Hieman häiritsee tuo Kirsin huoliteltu tapa puhua vanhoista tavaroista "tuotteina". Särähtää korvaan joka kerta. Vai myydäänkö huutokaupassa "tuotteita". Ei myydä, vaan tavaraa.
bauhausissa oli myyjä aikoinaan tämä Kirsi, samanlainen teennäinen oli sielläkin.
Lisää Kirsiä. Vaikka oma ohjelma
tämä kiris on aikaisemmin ollut töissäm bauhausissa myyjänä, ihan samanlainen teennäinen naama ja olemus oli sielläkin, ja vinkuva ankan ääni, voi jessas
näyttelijä, teennäinen nainen, mutta uskoo että on jotain erikoista :))
Mitä Kirsi tehny kissojen jälkeen?
Ettekö muista kun ekalla kaudella kun jokuntavaranmyyjä kysyi kotonaan akilta että onko heillä lapsia, aki vastasi "eeeei, minä lasken lakanoille" :D tavaranmyyjän naama venähti.. :D. Toki jos lapsia on niin heidät on fiksua pitää pois julkisuudesta!
Minä tykkään sarjasta, mutta akin luonteessa joku tökkii.. Ehkä sellainen "periksiantamattomuus" vai miksi sitä sitten sanoisi, asenne " voi tyttö tyttö ethän sinä mitään tiedä" ehkä :). Ja välillä puhuu kirsistä rumasti vaikka olisi itse tehnyt vielä huonommat kaupat.
Täydellinen huti tuotantoyhtiöltä tämä "Helsingin tirppi" (kuten Aki häntä kutsuu). En nyt viitsi Kirsiä henkilönä arvostella enempää mutta ihmettelen vaan että jos toiselle tuotantokaudelle on ollut perusteet niin miksi on tällainen sopimaton sivujuonne ja side kick tuotu ohjelmaan mukaan nyt. Olisivat luottaneet hyväksi havaittuun konseptiin eli mielenkiintoiseen pariskuntaan ja kiinnostavien tavaroiden esittelyyn.
Markun duunien esittely on myös vähän niin ja näin. Lupsakka henkilönä ja sopii sikäli pirtaan, mutta ei kovin montaa minuuttia huvittaisi katsoa jonkun kyltin kiinnittämistä seinään. Ei siitä oikein draamaa saa revittyä jos porakoneesta onkin akku tyhjänä.