Suomen huutokauppakeisari
Uusi kausi ja uudet kujeet. Sarjaa on ollut mukava seurata juuri siksi kun Aki ja Heli vaikuttavat niin ihanan aidoilta ihmisiltä. Nyt mukaan otettiin helsinkiläinen Kirsi. Vaikutti todella teennäiseltä räikeine huulimaalineen. Ajatus helsinkiläisestä sisäänostajasta on myös vähän outo, jos ajatellaan asian taloudellista puolta.
Maalaishuutokaupassa tavaroilla näyttää olevan ihan kohtuulliset hinnat. Pääkaupungin kirppiksiä vuosia seuranneena täällä talonpoikaishuonekaluista pyydetään nykyään tuhatlappusia. Kaikki mikä vähänkään viittaa "vintageen" osataan hinnoitella taatusti yläkanttiin. Fiksumpaa olisi ostaa tavarat maaseudulta ja kaupata ne Helsingissä. Aki ja Heli saisivat sillä tavalla sievoiset voitot.
Kommentit (298)
Minkä ikäinen Kirsi on ja mikä sukunimi ? Kuinka vanha ?
Olen rakastunut tuohon jumalattareen.
m 48
Ne on aina samat henkilöt siellä yleisössä. Ei tule kyseinen huutokauppa kauan kestämään. Asiakkaat ovat sieltä samasta kylästä olevia juntteja, papparaisia, mummoja tai muuten vaan erikoisia tyyppejä. Mitäs sitten kun ei heitä enään ole? Vastaus: Ei asiakkaita ja konkurssi.
ja sitten se joku lihava tyttö häärää siellä huutokauppa päivänä rahastamassa asiakaspoloisilta rahat romuista!
Kaikki paikalla olevat asiakkaat eivät myöskään halua telkkariin. Sekin vähän rajaa sitä, että ketä voidaan lähikuvissa näyttää huutamassa.
Lihava? Ketkähän tuossa ohjelmassa ovat lihavia ja muutenkin vitun yököttäviä?
Siis eikö ihmiset muka tajua ettei huutokaupattavana näy kaikki esineet? Niillähän taitaa olla aika rutkasti huutokaupattavaa joka viikko, jos tienaa vaikka tonneja jo per viikko niin voi olla ihan mukavat kuukausitulot. Varsinkin kun itse työ vaikuttaa leppoisalle ja varmaan mielekkäälle kun saa tehdä sitä mistä pitää. Huristella ympäriinsä ja myydä tavaraa, mikäs siinä. Ihmetyttää että eikö heidän tuloistaan ole ollut missään iltalehdissä kun verotietoja julkaistaan? Olisi mielenkiintoista tietää miten paljon heidän tulonsa ovat, pitäisi vaan jaksaa käydä verotoimistossa tsekkaamassa...
Heli ja Aki ovat hieno suomalainen pariskunta, joilla tuntuu olevan hauskaa keskenään. Siitä saattaa olla moni kateellinen, hyvästä parisuhteesta!
Markku <3 on vaan se kullanmuru, joka osaa tehdä puutarhakaluston tosta vaan vasurilla ja porata umpikalliota, milloin Aki tai Heli päättää niin käskeä. Luuliko joku nolo, että Markku tuota työkseen tekis? :D
Markku on se jätkä, jota kylillä pyydetään talkoisiin ja hän tulee aina!
Markku on kätevän pätevä handyman. Grr.
Aika umpitunneli katsoja pitää olla, jos ei tajua huutokaupan jujuja. Eräs tuolla kertoi, että pienen kylän huvit. Itse vantaalaisena aina ajatellut sen menevän niin, että tottakai samat naamat, kun ovat samoista ympyröistä. Tykkäävät ostaa ja myydä. Vakkareita, kantiksia. Ihan alkeellisinta kaupankäyntiä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:53"]Heli ja Aki ovat hieno suomalainen pariskunta, joilla tuntuu olevan hauskaa keskenään. Siitä saattaa olla moni kateellinen, hyvästä parisuhteesta!
Markku <3 on vaan se kullanmuru, joka osaa tehdä puutarhakaluston tosta vaan vasurilla ja porata umpikalliota, milloin Aki tai Heli päättää niin käskeä. Luuliko joku nolo, että Markku tuota työkseen tekis? :D
Markku on se jätkä, jota kylillä pyydetään talkoisiin ja hän tulee aina!
Markku on kätevän pätevä handyman. Grr.
Aika umpitunneli katsoja pitää olla, jos ei tajua huutokaupan jujuja. Eräs tuolla kertoi, että pienen kylän huvit. Itse vantaalaisena aina ajatellut sen menevän niin, että tottakai samat naamat, kun ovat samoista ympyröistä. Tykkäävät ostaa ja myydä. Vakkareita, kantiksia. Ihan alkeellisinta kaupankäyntiä.
[/quote]
Alkeellista on joo.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:58"]
Kaupallisia hömppäkanavia en seuraa.
[/quote]
Itse taas en katsoisi Ylen tuottamaa shaibaa, vaikka maksettais.
[/quote]
Niin onhan se vaarallista, ties vaikka sivistys tarttuis ;) No joo, vaikket vastaamaan vaivautunutkaan, niin teit sen epäsuorasti, eli ilmeisesti tässä ketjussa keskustellaan jostain hömppäkanavan ohjelmasta. Eli siinä tapauksessa ei mulla muuta, jatkakaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:44"]
[/quote]
[/quote]
Niin onhan se vaarallista, ties vaikka sivistys tarttuis ;)
[/quote]
Oikeasti pidät Ylen ohjelmia jonain sivistyksen mittatikkuna? Luokatonta moskaahan nuo ovat, mieluummin vaikka sitten tätä huutokauppakeisaria.
Toista on esim. monet BBC:n tuotannot tieteen ja kulttuurin saralla.
Mukavan maalaishenkinen, jalat maassa tehty reality, jossa Akin persoonalla iso osa. Yksi suosikkiohjelmistani. Ohjelman myötä olen ruvennut katselemaan mummolan maljakoita ihan uudella silmällä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:17"]
Se on Kirsi Nisonen, hattu/asustesuunnittelija http://www.kirsinisonen.com/About
[/quote]
Aika erikoinen aluevaltaus tämä antiikki- ja huutokauppabisnes, kun on enemmän muotialan ihmisiä? Vaikea ymmärtää, miksi on lähtenyt ohjelmaan mukaan. Ehkäpä Kirsi kertoo tulevissa jaksoissa vähän enemmän lähtökohdistaan. Eikö asustesuunnittelu cailapille etc. työllistä kokopäiväisesti?
Markun höyläkokoelmasta pitäisi olla enemmän kuvia! Voisi olla sellainen "viikon höylä" osio aina lopussa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oikeasti pidät Ylen ohjelmia jonain sivistyksen mittatikkuna? Luokatonta moskaahan nuo ovat, mieluummin vaikka sitten tätä huutokauppakeisaria.
[/quote]
Hömppäkanaviin verrattuna YLE aivan eri svääreissä.
Niin, miltähän suomalaisilta kanavilta niitä Britannian YLEISRADION eli BBC:n laadukkaita ohjelmia mahtaakaan tulla? Juu ei todellakaan hömppäkanavilta :P
Ei mulla muuta, jatkakaa
Onko ohjelmassa tytär (joka mm. rahastaa) mukana? Koskaan ei ole häntä esitelty?
Tää on aivan huippuohjelma! Karvat nousi pystyyn, kun näin mainoksista sen Kirsin. Se on semmonen touhuuja, sielllä täällä ja tuolla, mitään valmista ei taida tulla koskaan.. Ekaa kertaa näin telkkarissa Moontv:n Kissat ohjelmassa. Ja sen jälkeen satunnaisissa jutuissa piipahtanut suuren suunsa kanssa.
Toivottavasti tulee kolmas kausi ilman Kirsiä tai mitään muutakaan päälle liimatun teennäistä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hömppäkanaviin verrattuna YLE aivan eri svääreissä.
Niin, miltähän suomalaisilta kanavilta niitä Britannian YLEISRADION eli BBC:n laadukkaita ohjelmia mahtaakaan tulla? Juu ei todellakaan hömppäkanavilta :P
Ei mulla muuta, jatkakaa
[/quote]
Ylen omat tuotannot ovat kelvotonta ajanhukkaa, ja valitettavasti meille veronmaksajille kalliita. Sentään BBC:n ohjelmia näyttävät, mutta niitä varten ei tarvitse Ylen kanaviin onneksi koskea.
En tosin juuri katso muitakaan kanavia, mutta jos joku tosissaan yrittää leijua sillä, että katsoo vain Ylen kanavia, niin sääliksi käy. Ei tuo Huutokauppakeisari ole ainakaan yhtään enemmän hömppää kuin joku Ylen Satuhäät.
Ei voisi vähempää kiinnostaa kuka katsoo Yleä ja kuka ei.
Huutokauppakeisarista sen verran, että siitä saa näkemystä kaupantekoon. Moni ei ole kovin hyvä hintaneuvottelija, mutta Akin esimerkki näyttää kuinka tärkeää se on.
Saamari, kun ottaa pannuun Kirsin puolesta. Hävetkää mollaajat!
Piruako siinä nälvitte helsinkiläistä Kirsiä. Hän on oikein hyvä vastakohta Akille ja Helille. Kirsin mukanaolo monipuolistaa kokonaiskuvaa. Helsingin kirppareita vasta 50 vuotta seuranneena katson aina tarkkaan Kirsin osteluita. Moni ostos vastaa kirpparitodellisuutta Hesassa, mutta Kirsissä on selvä naisellinen heikkous: heti kun mennään astiastojen, koristeiden ja rättien puolelle, Kirsi herpaantuu ja on valmis maksamaan liikaa (esim. Arabian maljakko). Sama koskee Akiakin, jolla on onneksi reaaliajassa kulkeva vaimo Heli (se leikkikaluauto, voihan piru!). Mopot ovat Hirvaskankaalla ja myyjillä liian kalliita. Mielenkiinnolla odotan, mitä Ansa Ikosen sukista maksetaan, kunhan julkkistavarat tulevat vuoroon.
Jos Kirsi lopettaa, minäkin harvennan katselua. Formaatti on nyt hyvä. Ei mikään nimimerkki vaan murrosikäinen (75v) helsinkiläisjätkä Heikki Päivike.