Lue keskustelun säännöt.
Onko asiakaspalvelijoilla asennevamma teinejä kohtaan?
08.05.2012 |
Ihan normaalisti käyttäytyvä 15 v tyttöni on saanut ihan käsittämätöntä kohtelua kaupoissa ja pankissa. Onko tämä yleistäkin vai onko sattunut vain huonoa tuuria. Aikuista ei koskaan kohdeltaisi samalla tavalla, vähäteltäisi, ohitettaisi jonossa jne.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen itse edelleen teini, ja vielä noin vuosi sitten sain joissain kaupoissa todella röyhkeää kohtelua. Monet palvelivat ihan asiallisesti ja mukavasti, mutta joissain paikoissa (suurimmaksi osaksi isommissa kaupungeissa) otettiin esimerkiksi vaatekaupoissa ja elektroniikkaliikkeissä useita asiakkaita minun ohitseni (vaikka olin selvästi jonossa) ja jossain tultiin käännyttämään jo ovelta pois, "äläpäs tule tänne meluamaan!" Ja liikun tosiaan yleensä yksin, pukeudunkin ihan siististi enkä käytä mitään huomiotaherättäviä sotamaalauksia. En myöskään puhu kännykässä julkisilla paikoilla tai muutakaan mikä voisi ketään häiritä.
Nyt kuitenkin vuosi sitten kuvioihin astui silminnähtävä liikuntarajoittuneisuus. Sen jälkeen ei ole tullut vastaan ainuttakaan asiatonta palvelukokemusta. Erään kaupassakäynnin haluaisin oikeastaan nostaa ihan jalustalle, nimittäin sen, kun kävin Jyväskylän Anttilassa. Kosmetiikkaosastolla pyöriskeli paljon asiakkaita minun lisäkseni, paljon meikkaavia nuoria sekä siistejä ja laittautuneita aikuisia naisia. Kuitenkin tämä eräs pirtsakka, nuori naismyyjä siitä läheltä huomasi, että olen pyöriskellyt hyllyillä jo jonkin aikaa, ja "viimeisteltyään" aikaisemman asiakkaan tuli kysymään minulta, haluaisinko apua. Ei siis minkäänlaista asiakkaitten priorisointia ulkokuoren perusteella, olin erittäin ilahtunut tästä.