Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asiakaspalvelijoilla asennevamma teinejä kohtaan?

Vierailija
08.05.2012 |

Ihan normaalisti käyttäytyvä 15 v tyttöni on saanut ihan käsittämätöntä kohtelua kaupoissa ja pankissa. Onko tämä yleistäkin vai onko sattunut vain huonoa tuuria. Aikuista ei koskaan kohdeltaisi samalla tavalla, vähäteltäisi, ohitettaisi jonossa jne.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija olen nähnyt kollegoiden kohtelevan lapsia joskus hyvin tylysti. Paljon paljon yleisempää on kuiten lasten/vanhusten/huononti liikkuvien törkeä jonossa etuilu.

Vierailija
2/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni kävi tänään ostamassa ylioppilaslakkia ystävänsä kanssa. Myyjiä ei missään, joten ottivat mallilakin ja kokeilivat päähänsä. Lakki oli jollekin kohtalaisen isopäiselle, joten se oli naurattanut molempia. Siinä vaiheessa tuli myyjä ilmoittamaan, että ne lakit on ylioppilaita varten eikä niitä saa sovittaa. Tyttöni kysyi, miten hän voi ostaa sopivan lakin sovittamatta ja siihen myyjä vastasi, että tule äidin kanssa muutaman vuoden kuluttua uudestaan, kun asia on ajankohtainen. Tytön kaveri kysyi, että oikeastiko ette myy heille lakkeja vai mistä on kyse ja myyjän vastaus oli tiukka: ne ovat vain ylioppilaille, muille ei myydä.

Seuraavassa kaupassa sai ostaa lakin, vaikka mittaa on vain 166 cm ja näyttää vekkimekossa ja paitapuserossa ynnä neuleessa liian nuorelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti hakemaan kaupasta vaatekertaa joka oli tulossa ompelimosta. Ei kassaa mailla halmeilla, sitten näki myyjän joka järjesteli vaatteita ja oli menossa kysymään. Myyjä lähti "karkuun". 20min tyttö oli kassalla seisoskellut, kun nuori naismyyjä oli siihen viimein tullut. Oli kertonut asiansa ja saanut huokauksia, että enpä usko että ovat valmiita, noh, kai voin sitten käydä katsomassa. Puolen tunnin taistelun jälkeen sai ne vaatteet ulos ja itku kurkussa tuli käymään mun työpaikalla.

Oltiin myöskin tytön kanssa kerran kaupassa ostamassa kuohuviinilaseja. Tyttö sompaili kaupassa ilman mua etsimässä sopivia, ja satuin siihen kassan lähistölle kuuntelemaan kun myyjät arvuuttelivat että mitä tyttöni koittaisi varastaa tai mitä rikkoa. En sanonut mitään tytölle, mutta kyllä myyjiä toivonmukaan hävetti kun näkivät että tulin tytön kanssa kassalle.

Muutenkin tuntuu että teini ei saa missään kaupassa palvelua, "kun eihän niillä ole rahaa"

Vierailija
4/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit käyttää kuitenkin nykyään aika paljon rahaa ja ovat tulevaisuuden vakiasiakkaita. Pitäisi antaa palautetta tämän päivän huonosta kohtelusta mutta tyttö ei halunnut että teen tätä, pelkäsi että seuraavalla kerralla menee vielä pahemmaksi.

Vierailija
5/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt miltään hirveän "rajulta" näyttänyt, pelkästään nuorelta ja varmaan vähärahaiselta asiakkaalta.

Vierailija
6/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihan normaali käytös?

Ihan normaalisti käyttäytyvä 15 v tyttöni

En oikein usko!

Vierailija
7/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v ja näytän ehkä joltain 18-vuotiaalta. Hyvin harvoin saan asiallista kohtelua, yleensä kohdellaan kuin rettelöivää teiniä (mikä en siis todellakaan ole). Hyvää palvelua olen saanut vain silloin, kun olen ollut liikkeellä esim. äitini kanssa. Mm. kerran menin kirjastoon hakemaan varaamaani kirjaa, mutta olin unohtanut kirjastokortin kotiin. Kirjastonhoitaja siinä sitten sanoi oikein pisteliäästi naureskellen, että milläs sä kuvittelit sen kirjan saavas ilman korttia. Joo, en millään, kiitos vaan tiedosta.

Odotan innolla keski-ikää ja kohtuullista palvelua.

Vierailija
8/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan iteki saaneeni huonoa palvelua ja kohtelua teininä. vaikka olin normaalisti käyttäytyvä teini. mutta minkäs teet, teinit on ärsyttäviä ja monet monet kavereidensa kanssa vaan luuhaa kaupoissa ja monet myös pöllivät.

ehtii sitä hyvääkin palvelua saada, en mä ainakaan pilalle menny jos joskus ei palveltu kuin aikuista.

Vierailija
9/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 20v, enk

Vierailija
10/41 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 20v, enkä ole ikinä törmännyt noin huonoon palveluun. Tuntuu et oon aina saanu hyvää palvelua... Missähän on vika?

Sitten itse myyjänä työskentelevänä sanoisin että itse "pelkään" palvella itteni ikäsiä/pari vuot nuorempia teinejä. AInoa syy siihen on et aina kun palvelen heitä, ni teiniporukka (usein liikkuvat laumana) alkaa nauraa mulle. Siis yksi kysyy vaikkapa kirjaa kirjakaupassa ja minä harjoittelijana työharjottelussani avustan häntä sen etsi,misessä, samaan aikaan koko muu jengi hihittää takana "muka huomaamattomasti" kuiskien mitä kaikkee teen tai etenki jos yhdenki virheen teen, ku aika uusi työntekijä oon.

Eli tuntuu että teinit ei ainakaan tykkää jos heidän omaikäsiään/vain vähän vanhempia on asiakaspalvelemassa heitä :/ Tän takia ite meen ehkä hiukan varoen aina teineille tarjoomaan apuani, niin monesti saanu halveksuvaa suhtautumista vaik teen vaan työtäni. Yritän kuitenki palvella aina hyvin ja kohteliaasti kuten muitakin asiakasryhmiö, ois vain helpompaa jos teinit suvaitsisivat sen multa.

Mut asiakkaana en itse ole törmänny huonoon palveluun, yllättävää et näin moni sitä on joutunu kokemaan.

Vierailija
11/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin tapaus oli tällainen. Teini meni kangaskauppaan ostamaan kankaita itselleen. Otti vuoronumeron ja odotti kaverin kanssa vuoroaan. Myyjä tuli hetken päästä ottamaan vuoronumeron häneltä ja sanoi, että muut ovat odottaneet häntä kauemmin. Kankaat jäi sitten ostamatta.

En usko että samanlaista voisi tapahtua kenellekään aikuiselle. Minusta koko juttu oli ihan käsittämätön. Olisin soittanut asiasta kauppaan mutta teini ei siis halunnut. Aikoo mennä joku toinen päivä uudestaan ja toivoo että sama myyjä ei ole paikalla.

Vierailija
12/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita pahalla, mutta tietyt kasvonpiirteet yhdessä vaikuttaa negatiivisesti ihmisiin.

Vierailija
13/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teineissä mitään vikaa ole vaan siinä kun eivät itsekkään tiedä mitä haluavat. Jos kysyy jotain niin vastaus on "emmä tiiä",eivät uskalla sanoa omaa mielipidettään eivätkä katso silmiin. Ei ole kiva palvella tälläistä asiakasta. En ole parin vuoden asiakaspalvelu urallani tavannut normaalia teiniä joka rehdisti sanoisi mitä etsii ja mitä EI halua.

Mä olen 40 enkä mäkään aina tiedä, mitä mä haluan tai en halua. Nykyään mulle tulee aina joku palveluhaluinen myyjä esittelemään eri vaihtoehtoja ja usein niistä sit löytyykin jotain sopivaa, mutta jos ei tulis, en taatusti ostaisi mitään.

Vierailija
14/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teini ja se ei ole koskaan kyllä valittanut myyjien käytöksestä. Kun mä olen ollut mukana niin en ole myöskään huomannut että teini saisi huonoa kohtelua.

Mutta muistan kun itse olin teini ja lähdin kenkäostoksille. Äiti antoi 300 markkaa kenkärahaa. Kaveri lähti mukaan ja marssin erääseen kenkäkauppaan jonka näyteikkunassa olin nähnyt haluamani saappaat.

Me ei keretty kun ekan hyllyn väliin kun myyjä tuli ja ajoi meidät ulos!!

Saatesanat oli "täällä ei ole teille mitään"

Mä olin kiltti tyttö ja en osannut edes sanoa mitään sille myyjälle, lähdettiin vaan ulos.

Vierailija
15/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yksin liikenteessä, mutta jos on muita mukana, siis teinejä, niin palvelu heikkenee, ihan ymmärrettävää minusta :)

Vierailija
16/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asiakaspalvelija osaa hommansa teininkin kanssa. Ne toiset sitten eivät.

Oma teinini on saanut erinomaista palvelua ostaessaan silmälasit, puhelimen, ja käydessään yksityisellä lääkärillä ja käydessään nuorisovaatekaupassa. Hän on saanut hävyttömän huonoa palvelua yrittäessään ostaa puhelinta (toisesta kaupasta) ja käydessään julkisella lääkärillä sekä karvakäsipitseriassa ja parissa muussa lounasruokapaikassa. On ihan selvä, että tämä heijastuu koko meidän perheen asiointiin: toisissa paikoissa sitä jatketaan ja lisätään, toisissa ei käydä enää ikinä.

Vierailija
17/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin tapaus oli tällainen. Teini meni kangaskauppaan ostamaan kankaita itselleen. Otti vuoronumeron ja odotti kaverin kanssa vuoroaan. Myyjä tuli hetken päästä ottamaan vuoronumeron häneltä ja sanoi, että muut ovat odottaneet häntä kauemmin. Kankaat jäi sitten ostamatta.

En usko että samanlaista voisi tapahtua kenellekään aikuiselle. Minusta koko juttu oli ihan käsittämätön. Olisin soittanut asiasta kauppaan mutta teini ei siis halunnut. Aikoo mennä joku toinen päivä uudestaan ja toivoo että sama myyjä ei ole paikalla.

Jos tuossa olisi oikeasti käynyt niin, että edellä olisi ollut pari asiakasta, jotka jostain syystä olisivat odottaneet ilman vuoronumeroa, niin olisihan myyjän joka tapauksessa pitänyt pitää kiinni oikeasta järjestyksestä, eli mielestäni myyjä ei olisi voinut käyttäytyä eri tavoin, jos teinisi olisi ollut vanhempi. Tietysti ihmettelen, jos myyjä on vienyt lapun ihan kädestä, se kuulostaa huonolta käytökseltä.

Eli sori, minusta tämä kuulostaa siltä, että haluaisit itse uskoa, että teinisi sai huonoa palvelua, koska on teini mutta todellisuudessa kyseessä on ollut joku vuoronumerosekoilu, johon ei liity mitään pärstäkerroinpriorisointia.

Vierailija
18/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa olisi oikeasti käynyt niin, että edellä olisi ollut pari asiakasta, jotka jostain syystä olisivat odottaneet ilman vuoronumeroa, niin olisihan myyjän joka tapauksessa pitänyt pitää kiinni oikeasta järjestyksestä, eli mielestäni myyjä ei olisi voinut käyttäytyä eri tavoin, jos teinisi olisi ollut vanhempi. Tietysti ihmettelen, jos myyjä on vienyt lapun ihan kädestä, se kuulostaa huonolta käytökseltä.

Eli sori, minusta tämä kuulostaa siltä, että haluaisit itse uskoa, että teinisi sai huonoa palvelua, koska on teini mutta todellisuudessa kyseessä on ollut joku vuoronumerosekoilu, johon ei liity mitään pärstäkerroinpriorisointia.

jos jossain on vuoronumerojäjestelmä toiminnassa ja joku ei tajua tai viitsi ottaa siitä numeroa niin kyllä sen täytyy olla ihan hänen oma henkilökohtainen ongelmansa. Jotakuta oikein toiminutta ja kiltisti numeron ottanutta EI voida satunnaisesti heittää jonon perälle sitä varten, että väliin poimitaan joku joka ei ole viitsinyt ottaa numeroa!

Jos mulle olisi joku tehnyt noin, olisin jättänyt ne valmiiksileikatut kankaanpalat täsmälleen siihen ja kävellyt kaupasta ulos!

T täti, 39 vuotta

Vierailija
19/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teineissä mitään vikaa ole vaan siinä kun eivät itsekkään tiedä mitä haluavat. Jos kysyy jotain niin vastaus on "emmä tiiä",eivät uskalla sanoa omaa mielipidettään eivätkä katso silmiin. Ei ole kiva palvella tälläistä asiakasta. En ole parin vuoden asiakaspalvelu urallani tavannut normaalia teiniä joka rehdisti sanoisi mitä etsii ja mitä EI halua.

Mä olen 40 enkä mäkään aina tiedä, mitä mä haluan tai en halua. Nykyään mulle tulee aina joku palveluhaluinen myyjä esittelemään eri vaihtoehtoja ja usein niistä sit löytyykin jotain sopivaa, mutta jos ei tulis, en taatusti ostaisi mitään.

ja vastaat vaan kaikkiin kysymyksiin "emmätiedä"?:) Tuskin..:)

Kyllähän aikuinen ihminen osaa asioida liikkeessä, vaikka ei tietäisikään, mitä haluaa. Ja käyttäytyä.

Vierailija
20/41 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jossain on vuoronumerojäjestelmä toiminnassa ja joku ei tajua tai viitsi ottaa siitä numeroa niin kyllä sen täytyy olla ihan hänen oma henkilökohtainen ongelmansa. Jotakuta oikein toiminutta ja kiltisti numeron ottanutta EI voida satunnaisesti heittää jonon perälle sitä varten, että väliin poimitaan joku joka ei ole viitsinyt ottaa numeroa!

Jos mulle olisi joku tehnyt noin, olisin jättänyt ne valmiiksileikatut kankaanpalat täsmälleen siihen ja kävellyt kaupasta ulos!

T täti, 39 vuotta

Tämä olisi voinut tapahtua jollekin muullekin kuin teinille, tässä tapauksessa ei ole mitään sellaista, mikä osoittaisi, että teini saa huonompaa kohtelua.

Ehkä ap:n kannattaa soittaa ko. liikkeeseen ja kysyä, miksi heillä on näin huono palvelu. Mutta mielestäni koko asia johtuu siitä, että heidän systeeminsä kusee, eikä liity siihen, että liike on päättänyt palvella ap:n kultamussukkaa huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän