Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-luokkalaisen koulumenestys heikkenee

Vierailija
08.05.2012 |

Viime vuonna tuli vielä ysejä ja kymppejä todistukseen, nyt jopa kutosta ja seiskaa. Kuulemma lähellä luokan keskiarvoa jne. Nyt otin yhteyttä opettajaan ja kysyin parin kokeen keskiarvoa luokalla ja oli paljon korkeampi kuin lapsi väitti. Opettajakin sanoi olleensa ikävällä tavalla yllättänyt kokeen tuloksesta. Millä ihmeellä saan lapseen ryhdin takaisin? Mitä teen? Päässä ei ole vikaa, kun aiemmin pärjännyt mallikkaasti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt ainakaan ala painostaan ja hiillostaan lasta kovin paljon. syksyllä uudella innolla kunnon loman jälkeen taas.

Vierailija
2/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa jo muut asiat kiinnostamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosluokka on myös vaikea. Pitää ihan oikeasti lukea niihin kokeisiin.

Lukekaa yhdessä kokeisiin muutamana iltana ennen koetta. Vaatii sinulta paljon, mutta auttaa lasta. Tämä on auttanut meillä. Lapsikin on huomannut että lukemiseen pitää varata aikaa. Lisäksi jotkut asiat ovat vaikeita ymmärtää (lukuaineet), niitä olen sitten opettanut itse.

Vierailija
4/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulumenestys laski, koska luokassa ei ollut kunnon työrauhaa.

Erään ystäväni lapsi oireili koulukiusaamiseen laskevilla numeroilla.

Vierailija
5/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 1-4 luokat. Uusien aineiden myötä on lukeminen lisääntynyt. Meilläkin on tullut aina ysejä ja kymppejä nyt seiskasta ysiin. Aina on kuitenkin päässyt luokan keskiarvon yläpuolelle. Tämä kehitys on koskenut melkein koko luokkaa. Poika kuitenkin lukee kokeisiin ja me luotaan myös yhdessä. Olen kuullut vaikeudesta myös muilta vanhemmilta. Kokeissa on kyllä välillä ihmeellisiäkin kysymyksiä.