Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkit ja koulu

Vierailija
08.05.2012 |

Mä en ymmärrä, mikä vimma ihmisillä on syöttää toisten lapsille karkkia ja muuta hyvää joka viikko KOULUSSA. Ekaluokkalaisen pojan luokalla on joka viikko jollain synttärit, matkatuliaiset, kohta nimpparit ja muut kissanristiäiset, ja sitten tuodaan mässyä kouluun kavereille. Syöttäköön jokainen omille lapsilleen karkkia mun puolesta vaikka joka päivä, mutta itse haluaisin lapselleni opettaa, että herkut kuuluvat herkkupäiviin ja kyläilyihin. Samaan aikaan ekaluokkalaisilla on järkyttävä määrä reikiä suussa ja ruoka ei maistu. En ymmärrä, miksi koulut sallii tällaisen.

Kertokaa nyt, kuinka olen kauhea niuho ja kuinka kivaa se on, kun lapset saa tarjoilla kavereille karkkia. (Miksei sitä voi tehdä kotona syntymäpäiväjuhlissa???)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu samaan sarjaan mielestäni (ellei pahempi) kuin synttäritarjottavat...

Lapseni kertoi, että yhdellä tytöllä on AINA pussillinen pullanpaloja koulussa. Syövät niitä kimpassa bussimatkalla. Miten voi olla melkein joka päivä pusillinen pullanpaloja jollain? Ei mee mun jakeluun, mutta niin tyttöni sanoo (ja miksi valehtelisi, kaikenlaista muuten saattaa keksiä). Aina ei tarjota kaikille, mutta olen haastatellut lapsen kavereita ja niillä samanlaista juttua, eli voiko olla totta?

Vierailija
22/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään karkkipäivää. Herkkuja syödään yleensä joka päivä, niin lapset kuin aikuiset, yleensä päivällisen jälkiruokana. Joskus se on karkkia, joskus makeaa jälkiruokaa. Ei meillä kyllä kellään ole mitään namiongelmaa josta pitäisi opetella pois, kukaan ei ole ylipainoinen eikä hampaatkaan ole rikki vielä edes aikuisilla.

Päinvastoin tuntuu että meidän lapsilla ei juuri ole edes sellaista himoa karkkii kuin jollain joilla ne ovat "kielletympiä" tai harvemmin annettua juhlaherkkua, koskaan eivät syö isoja määriä eivätkä hingu karkkia kaupoissa tai muuten.

Myöskään meidän perheessämme kenelläkään ei ole karkki- eikä paino-ongelmia, paitsi minulla, ah-niin-ihanan karkkipäivälapsuuden viettäneellä.

Olen juuri tuollaisesta kodista, jossa toitotettiin kuinka kaikki makea kuuluu vain juhliin eikä sitä ja tätä saa kun ei nyt ole mikään juhlapäivä.

Omille lapsilleni en tuota halua, he syövät toki terveellisesti ja liikkuvat, mutta pala suklaata tai keksi jälkiruuaksi tai kaverin kettukarkki eivät todellakaan ole haitaksi. Näin he oppivat sitä suhteellisuudentajua;-)

t. se yksi nipo vastaaja sieltä ketjun alkupäästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, mikä vimma ihmisillä on syöttää toisten lapsille karkkia ja muuta hyvää joka viikko KOULUSSA. Ekaluokkalaisen pojan luokalla on joka viikko jollain synttärit, matkatuliaiset, kohta nimpparit ja muut kissanristiäiset, ja sitten tuodaan mässyä kouluun kavereille. Syöttäköön jokainen omille lapsilleen karkkia mun puolesta vaikka joka päivä, mutta itse haluaisin lapselleni opettaa, että herkut kuuluvat herkkupäiviin ja kyläilyihin. Samaan aikaan ekaluokkalaisilla on järkyttävä määrä reikiä suussa ja ruoka ei maistu. En ymmärrä, miksi koulut sallii tällaisen.

Kertokaa nyt, kuinka olen kauhea niuho ja kuinka kivaa se on, kun lapset saa tarjoilla kavereille karkkia. (Miksei sitä voi tehdä kotona syntymäpäiväjuhlissa???)

eli samoilla kirteereillä meidän lapselle kans tarjotaaan kaikkee moskaa, tuliaisia thaimaasta, kiinasta ja mistä lie honlolusta ; )

aina siis karkkia

lapsi on allerginen, ja eihän kukaan enää huomio tuotakaan, tarhassa vielä edes jotenkuten porukka asian otti huomioon.

eli lailla pitäisi kieltää tuo karkkien kouluun tuominen, ems herkkujen

eli yhteys opeen ja reksiin ja asiasta aloite, tai oikea vaatimus, et kielletään.

Vierailija
24/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ettehän te karkkikammoiset sitten vaan anna lapsillenne sokeroituja mehuja ja jugurtteja? Tai vaaleaa leipää, pastaa ja riisiä? Kaakaota, muroja?

Vierailija
25/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei siitä nyt niin paljoa mässyä kerry vuoden ajalle koulussa saatavaksi, etenkin kun ei määrät ole mitään isoja, yks tai kaks karkkii.

eli käy jokainen tällä alueella parikin kertaa ulkomailla, siihen risteilyt sun muut päälle.....

eli tuovat matkoilta paikallista karkkia, mitä lie sontaa.

itse en tuota harrasta, eli emme tuo matkoilta, emmekä synttärinäkään vineet kouluun mitään.

Vierailija
26/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän kerroin vaan lapseni luokan tilanteesta, eli ei ollenkaan paha.

Vierailija
27/28 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ettehän te karkkikammoiset sitten vaan anna lapsillenne sokeroituja mehuja ja jugurtteja? Tai vaaleaa leipää, pastaa ja riisiä? Kaakaota, muroja?

En juurikaan, vaan terveellisiä vaihtoehtoja. Haluan tarjota lapselle parasta ravintoa. Oma äitini oli näissä asioissa samanlainen aikanaan, ja siitä suuri kiitos hänelle nyt. olen hoikka ja terve, ja haluan samaa lapsilleni. En tykkää sipseistä tai limuista, koska en niitä lapsena saanut. Kiitos, äiti, että välitit!

Vierailija
28/28 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ap puhuu siitä kun koulusta saa monta kourallista karkkia viikossa ja ei haluaisi sitä karkkia lapselle annettavan.

Eli ap ei puhunut siitä yhdestä kettukarkista.

Ja muuten, aika hassu juttu että moni mainitsi sen kaverin yksi kettukarkki- jutun, kun eihän ap maininnut mitään kettukarkeista. Mutta siis jos oli vain esimerkki, niin anteeksi puuttumiseni. Mutta se että sieltä koulusta annetaan koko ajan sitä karkkia en ymmärrä kun eihän kouluihin muuten saa viedä karkkia kuin vain luvan kanssa. sitten opet kaiken kukkuraksi toitottavat terveellisestä ruokavaliosta.

Herätkää vanhemmat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä