Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oma äiti ahdistaa aikuista tytärtä

Vierailija
26.05.2012 |

Mikäpä tähän avuksi? Usein, kun olen äitini kanssa tekemisissä, minua alkaa ahdistaa. Tämä johtuu varmaan monestakin asiasta, mutta eniten siitä, että hän ei hyväksy minua sellaisena kuin olen. Mitä te muut olette tällaisessa tilanteessa tehneet helpottaaksenne oloanne? Olen 30-vuotias.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt tulen äitini kanssa toimeen paremmin kuin koskaan.pidän aika neutraalia linjaa,siis en kerro syvimpiä tuntojani.molemmat arvostaa toisia ja keskittyy omaan elämään.napanuorani on katkennut muutamia vuosia sitten ja oma ikäni on siis 36.:)

Vierailija
2/10 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa ottaa etäisyyttä sen verran kuin voi.

Mä ottaisin mielelläni enemmän etäisyyttä omaan äitiini, mutta hän sairastaa vakavaa kuolemaan johtavaa sairautta, jonka vuoksi joudun käymään hänen luonaan keskimäärin kerran viikossa tai useammin. Hän saa kyllä muualta enemmän käytännön apua, mutta tarvitsee silti minultakin apua ja myös läsnäoloa.

Mieluiten viettäisin aikaa oman perheeni ja itseäni kiinnostavien rientojen parissa. Äiti on siinä kunnossa, ettei hänen kanssaan voi enää mennä teatteriinkaan eikä mihinkään reissuun. Olen aika uupunut tähän tilanteeseen, joka on jatkunut jo vuosia ja jonka päättymisestä ei ole tietoa. Toisaalta, jos en käytä äitiin aikaa, tulee huono omatunto.

Mutta mieluummin siis viettäisin aikani muualla, vaikka oman perheeni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, tiedän miltä tuntuu kun ahdistaa... olen ottanut etäisyyttä, mutta olen luopunut siitä last4en takia, on kuitenkin jo vanha ja ainoa mummi joka lapsilla on. minä puren kieltä yhteen ja otan sen siltä kantilta, että saan omaa aikaa ja mennä sinne minne norm. lasten kanss en voi mennä. lue kirja kiltteydestä kipeät - luultavasti tämä on ongelmasi ?+

Vierailija
4/10 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on syntynyt 50-luvulla.

Vierailija
5/10 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitisuhde on aina ollut ahdistava. Koen äitini jyräksi, joka sivuuttaa mielipiteeni mennen tullen. Oma itsensä ei saa olla. Koko ajan hänen seurassaan epämielyttävä olo.

Äitini käyttäytyi myös lapsuudessani niin pelottavalla tavalla että lopulta se johti minun romahtamiseen ja 5 vuoden terapiaan.

Kolme vuotta sitten koin äidin määräysvallan niin ahdistavaksi että kokosin kaiken rohkeuteni ja kirjoitin hänelle kirjeen miltä minusta tuntuu.

Vastaus tähän kirjeeseen oli nyt 3 vuotta kestänyt hiljaisuus. En siis ole nähnyt häntä kolmeen vuoteen. Lapsenlapsia vie joskus hampurilaiselle, mutta minua ei halua nähdä.

Äitini on kykenemätön selvittämään asioita. Minä olisin valmis sopuun mutta mitään ei tapahdu.

Ikää minulla on 43 vuotta. Toisaalta olen helpottunut että sain napanuoran poikki mutta toisaalta surettaa tilanne. Minkäs teet.

Vierailija
6/10 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa lukea moista tekstiä. Itse olen s.c. Teiniäiti jostain seitkytluvulta, Kekkosen "siunaama", vieläkin yhdes 41v. Nyt mulla löyty syöpä tytär ymmärtää, mut on "riidois", nuoremman veljens kans.

So so so Sorry for anybody who beliewe that thay know everything adwanted.

My daughter find a perfect huspand in foreing.

Her huspand is perfect, my son is Perfect. Me isovanhemmat ollaan :-P hukassa. Maailna oikeesti Muuttuu !

Vierailija
7/10 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mullakin. Ratkaisu on etäisyyden ottaminen.

Vierailija
8/10 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti kun en ollut missään tekemisissä. Mun elämä. En halunnut olla kiusattavana.

Vierailija
9/10 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn etäällä vaikka soitellaan. Jotkut pelkäävät myös isäänsä joka kuollut.

Vierailija
10/10 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisti omat vanhemmat kun he kokoajan hoputtivat omaan asuntoon ja töihin. Koti oli minulle kuitenkin se turvallinen tila. n25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä