Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kokeneemmat!

Vierailija
08.05.2012 |

Kaipaisin vinkkejä vauvan ruokailuun. Lapseni on 5kk ja aloitti kolmisen viikkoa sitten kiinteiden syömisen. Olen antanut sosetta aamuisin ja iltaisin yhteensä n. 1 purkillisen, toki vaihtelee vähän päivittäin. Tämä ei kuitenkaan näytä riittävän vauvalle vaan esim. viime yönä heräili 2-3 tunnin välein rinnalle. Olisiko jollain antaa jotain ihan konkreettista ruokailusuunnitelmaa? Kuinka usein tarjota, millaisia määriä ja mitä ruokia? Olen koittanut kysellä neuvolasta apua, mutten ole saanut. Vauva on syönyt nyt kukkakaalia, perunaa ja porkkanaa.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vai illalla? Pitääkö pidempään nälkää vai miksi?

Vierailija
2/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kaipaisin todella kipeästi vinkkejä, jos vaan joku viitsisi jakaa kokemuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennessä maidon sijasta velliä pullosta.

Vierailija
4/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilyä voi olla oli nälkä tai ei. Lisää ainakin yksi ateria.

Vierailija
5/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin.

Toisaalta noin pieni saattaa kyllä syödä silti öisinkin kuitenkin kerran. Lapsi ei ole mikään automaatti, joka syö aina saman verran ja samaan aikaan.

Mulla neljä lasta ja hyvin oli yksilöllistä ruoan tarve jokaisella.

Vierailija
6/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta sai tosi selkeitä taulukko ohjeita eri ikäisten ruokarytmistä

itse noudatin ja oli helppoa toteuttaa käytännössä, ei minulla ollut ketään neuvojaa vain nauvolan liput ja laput :-)

ja lapset oli tyytyväisiä ja kasvaneet tasaisesti ja sopusuhtaisesti

ja soseita voi totutteluvaiheen jälkeen antaa useammin kuin kaksi kertaa päivässä.

käytännössä 5 kk syö viljojen, hedelmäsoseiden lisäksi jo lihaperunasoseita,,joten tee ruokalista niistä ja rintaa lisäksi ja vettä janoon.

aamulla esim velliä tai puuroa ja hedelmä sosetta lopuksi että masu täynnä, rintaa päälle jos jaksaa

lounas klo 11 ja lihaperunasosetta ja rintaa

välipala 14 ja hedelmäsosetta tai velliä ja rintaa

päivällinen 17 ja lihaperunasose + hedelmää

iltapala velliä tai puuroa ja rintaa

luulisi olevan tyytyväinen :-) rintaa voit antaa pikka välipaloina ja kiinteät pitää masun täynnä, pienet syö tiheään ja suht vähän, muitakin tapoja on varmasti ja saa niitä tänne ehdottaa

Vierailija
7/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk.n ikäinen ei tarvitse viittä RUOKAA hedelmineen ja maitoineen! Meillä pojat olleet isoja ja syöneet hyvin,mutta ei tuohon tahtiin noin pieninä.Tuskin tuo ohje oli neuvolan taulukoista..?! Mikäli rintamaitoa tulee hyvin luulisin riittävän 1-2 sosetta päivän aikana ja illalla velliä. Meillä velli auttoi nukkumiseen hyvin. Heräsivät vasta aamuyöllä uudestaan syömään. Jo pelkästä riisivellistä oli apua,vaikka melkoista "litkua" onkin :)

Vierailija
8/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia määriä velliä olette antaneet iltaisin? Jos vauva syö n. purkillisen sosetta + rintamaidot, mikähän olisi sopiva määrä? Annetaanko velliä ihan tavallisesta tuttipullosta vai tarvitseeko olla isompireiällinen tuttiosa?

Vierailija
9/9 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseita muutaman kerran päivässä sen verran kuin hänelle maistui. Muuten imetin. Päivin ja öin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme