Milloin lapsia, kun tavattu yli kolmekymppisinä?
Tapasimme miehen kanssa toisemme 32-vuotiaina. Haaveissa meillä olisi vähintään kaksi lasta. Kuitenkin olisi mukavaa vähän aikaa olla kahdestaankin, kun olemme vasta vuoden verran olleet yhdessä. Olemme kyllä asuneet yhdessä jo kauan ja vakiintuneet siis kunnolla.
Mutta ymmärrän sen, että ikä alkaa tulemaan vastaan tässä lapsiasiassa. Monet tuttavat ovat vuosiakin yrittäneet sitä ensimmäistäkin lasta.
Pitäisikö vain heti laittaa yritys pystyyn ja unohtaa kahdenkeskiset laiskottelut?
Kommentit (22)
Mitä tuota asioita turhaan harmittelemaan. Elää elämänsä niin, ettei tarvitse harmitella.
Minä olin 31v kun tavattiin ja 36 kun meillä oli jo 4 lasta. Ei ole harmittanut ja suhde on hyvänä pysynyt, vaikka emme nauttineetkaan toisistamme (hassua, mihin se nauttiminen muka häviää jos on perhe...) kahdestaan.
Ihanaa yhteiselämää olemme saaneet viettää jo 17 vuotta.
Nämä asiat teidän pitää päättää itse. Ja elää niin, ettei tarvitse harmitella.
onko siitäkään sitten iloa, jos nyt odotellaan pari vuotta. Sitten aletaan yrittämään sitä ensimmäistä lasta 35v. tietämillä ja pahimmassa tapauksessa sitä perhettä ei saadakaan sitten enää ollenkaan.
Voihan olla niinkin, että vaikka alkaisimme nyt yrittämään niin siinä voisi mennä vaikka pari kolme vuotta ennen kuin se lapsi on saatu. Kahdestaan siinäkin ehtisi sitten olemaan.
Vaikeaa päättää mitä tehdä. Teki niin tai näin, niin varmasti silti jälkeenpäin harmittelee.
ap
tuota ap:n lausetta; että teki niin tai näin,jälkeen päin harmittelee! On hyvä pohtia asioita etukäteen joka kantilta, tehdä sitten ratkaisu, mutta ei enää miettiä niitä muita vaihtoehtoja jälkeenpäin.
Vuosi yhdessäoloa on kyllä lyhyt aika, joten ehkä toinen-tai ainakin puolikas- voi olla mukava viettää "huolettomana" ja mennä yhdessä vapaasti.
Sitten ehkä jo kannattaisi alkaa toivoa sitä kolmatta jäsentä perheeseen; iloa ja onnea enimmäkseen; vastuuta,huolta,puuhaa,valvomista siinä mukana:)!