G: Minkä ikäisenä sinua ensimmäisen kerran seksuaalisesti häirittiin?
Ja nyt en tarkoita mitään molemminpuolista mukavaa flirttiä, vaan ikävää häirintää.
Aloitan:
Olin 12v, kun häirittiin kaksi kertaa. 60v sukulainen kehui mun tissejä kaikkien kuullen sukujuhlilla. Myöhemmin toinen sukulaismies tarjosi "purkkaa" ja tunki kondomeja käteen.
Kommentit (308)
Olen aina ollut ikäisekseni pitkä, kehittynyt ja kaunis kasvoiltani. Olen saanut miehiltä huomiota ja joutunut häirityksi varmaan 10-vuotiaasta asti. Bussipysäkillä, koulumatkalla, puistossa, uimarannalla.. Ei koskaan mitään "vakavaa", mutta lapsena oli pelottavaa ja ahdistavaa jo yksi katse tai kommentti tai joku seuraan lyöttäytyvä humalainen äijä, joka oli arvioinut ikäni väärin. Onneksi lähipiirini aikuiset ovat olleet normaaleja ja turvallisia.
13-vuotiaana, kuusikymppinen sukulaismies yritti hiplata ja kommentoi kokoajan mun ulkonäköä. Sen käyttämät sanat ei ollu kovin erikoisia, mutta se puhetyyli ja äänensävy tosi limanen ja oksettava. On tehny samaa myöhemmin sekä mulle että ainakin yhden mun sukulaisen ulkomaalaiselle tyttöystävälle.
Myöhemmin sainki sitte kuulla että kyseinen tyyppi on myös hiplaillu asiakasta työpaikallaan ja joutunu siitä jonkulaiseen vastuuseen. Ihmettelen vieläki miksei sen vaimo oo jättäny sitä.
Kymmenvuotiaana luokassa yks poika levitti jalkoja ja tuli taa liikutti vyötäröään ja kysyi että mennääks sänkyyn ja aina kaikkien tyttöjen peppua puristeli ja kosketteli mua jalkojen välistä kaikkien nähden niin ja se halas ja otti rinnoista kii kamalaa oli :(
Olin varmaan 6-7 vuotias, kun jouduin menemään ensimmäistä kertaa yhteissaunaan isäni ja naapurien kanssa. Myös naapurin teini-ikäiset nuoret olivat saunassa. Naapurin mies puhui jatkuvasti hävyttömyyksiä ja kommentoi jopa minun alapäätä ja rintojani. Tilanne oli todella kiusallinen, eikä edes oma isäni tehnyt elettäkään "suojellakseen" minua.
3-4-vuotias olin kun hoidossa perheen vanhin poika työnsi kättään housuihini. 11-vuotiaana aikuiset, vanhemmat miehet alkoivat seuraamaan kaupungilla ja ajelivat autoillaan perään. Kehitin pakoreitin jonne hävisin kotimatkalla korttelin talojen keskeltä kun huomasin että autoillaan seurasivat. Sitten alkoi huorittelut ja kaupungilla kopeloinnit. 14-vuotiaana minua alettiin makaamaan ja kopeloimaan kivuliaasti. En minäkään tiennyt että voisi sanoa ei. Sittemmin minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi 30 miehen toimesta 19-ikävuoteen mennessä. Minä vaan annoin tapahtua kun en osannut pitää puoliani.
3kympin paremmalla puolella kaupungilla seuraamiset ovat vähentyneet, viimeksi 4 vuotta sitten mies on seurannut kaupungilla/kaupassa. Nykyisin enää uimahallissa ja uimarannalla vanhat äijät tuijottaa irstaasti, meinaan hermostua siitäkin historiani vuoksi. Nykyisin osaan pitää puoleni.
Eikö ole surullista miten monella on lapsuudesta tällaisia kokemuksia? Eikö tyttölapsille voisi opettaa jämäkkyyttä että aina kun keholle tehdään asioita tms. joista ei pidä voi sanoa ei ja mennä open, vanhempien tai poliisin puheille.
Ulkomailla perhelomalla 12v. Ulkomaalaiset kauppiaat, jotka pitivät basaaria kähmivät ja ehdottelivat jatkuvasti.
Suomessa 13v torilla ihan suomalaiset noin 50v äijänkänttyrät pyysi kylään ja halusi kokeilla rintoja. Yök!
Tuota tapahtuu nuorille tytöille tosi paljon, koska äijät ajattelee ettei nuori vielä nosta sellaista metakkaa kun kolmekymppinen nostaisi. Tytöt vaan punastelee ja pysyy hiljaa koska hävettää. Siat.
12v. tuntematon minua joitain vuosia vanhempi poika puristeli perseestä ulkona
kävellessäni
Joskus esiteini-iässä humalainen mies uhkasi raiskaavansa minut. Olin matkalla kirjastosta kotiin.
kumma ettei iltapäivälehtien (ja hei, miksei hesarinkin1) toimittajat tartu tähän aiheeseen.. julkkisjuorut ja paljaat tissit kyllä kiinnostaa..
Olin 13-vuotias ja tutustuin netissä vanhempaan mieheen. Tapasimme, hän osti tupakkaa ja alkoholia ja heitti mut autolla kotiin. Avasi kuitenkin housunsa ja halusi, että masturboin häntä ensin.
Ahdistavaa miten yleistä ahdistelu on.
Olin alle kouluikäinen, ehkä 5v. Veljeni oli perhekodissa eri paikkakunnalla ja vierailtiin siellä aika usein. Leikin yhden perhekodissa asuneen n. 13v pojan kanssa usein.
Joskus leikittiin karhuja. Se poika oli isäkarhu ja minä äiti karhu. Ja lapsia oli muutama karhupehmo.
Poika oli päälläni sängyllä ja nylkytti, onneksi vaatteet päällä. Kertoi vaan, että sitten tulee karhunpentu.
En silloin ymmärtänyt asiasta mitään, muutakun että se poika oli suht isokokoinen, joten tämmösen pienen 5v:n päällä tosi painava. Myöhemmin vasta tajusin mitä oli tapahtunut.
12-vuotiaana. Joku vähän oudon oloinen mies asuntovaunun takana huusi apua minulta ja kaveriltani. Mentiin sitten katsomaan ja siellähän se veteli käteensä. Juostiin nopeasti pois paikalta.
Kirjoitin jo 1. kokemukseni, mutta tuli mieleen, että isompana tapahtui myös sellainen, että olin aamulla pimeässä kävelemässä bussipysäkille ja ohitse ajoi ulkomaalainen rekka, joka sitten hidasti vauhtia jo hyvissä ajoin ja pysähtyi bussipysäkille, mies nousi autosta ja tuli minua kohden ehdotellen jotain huonolla englannillaenglannilla, todella lipevästi ja uhkaavan oloisesti. Pelotti siellä pimeässä niin tajuttomasti, etten edes muista miten tilanne laukesi, mutta tyyppi onneksi tajusi nousta takas rekkaansa ja ajaa pois. Rukoilin vaa mielessäni että ajaispa joku ohi tai tulis se koulubussi jo :/
Onpa sairas maailma :( ajatelkaa jos kaikki nämä olisi tulleet heti ilmi ja tuomiot päälle.
Kouluissa saisi opettaa tätäkin puolta. Antaa jonkin turvasataman numeron tai nettiosoitteen edes.
Olin yläasteella ruokakaupassa jossain TETissä tms. Täytin maitohyllyä kun joku vanha mies vaan pokkana tuli ja otti tissistä kiinni, hymyili ja käveli sitten pois.
Kaveri oli täyttämässä samaa hyllyä ja huomasi ilmeisesti, koska kysyi että "mitä se mies teki sulle". Olin kuitenkin niin hämilläni ja jopa häpeissäni, että sanoin vaan "otti olkapäästä kiinni" ja jatkoin hyllyn täyttämistä enkä koskaan kertonut kellekään tuosta.
Miksiköhän mua ei ole koskaan häiritty? Olen ihan nätti, nuorikin vielä, normaalipainoinen. Nuorempana käytin korkeita korkoja ja hameita - silti ei ikinä häirintää. Ei sillä että tietenkään sitä toivoisin, hyi kamala, mutta miksi joitakuita häiritään jatkuvasti ja joitain ei? Olen joskus ajatellut, että ehkä kiltin ja lempeän oloiset naiset ovat helpompia kohteita. Minä näytän enemmän torjuvalta ja sulkeutuneelta, koska olen aika ujo. Vaatetuksesta ei voi olla kiinni, koska on sitä tosiaan itsekin tullut minimekoissa kuljettua.
Ajatuksia?
Nelosluokalla,pojat yritti "koittaa" ....sit ku luokka pimennettiin ja katottii rainoja pojat konttas pulpettien alla
17 -vuotiaana sinisilmäisenä tyttönä. Ihme ettei tapahtunut mitään.
11