Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Minua luullaan aika usein italialaiseksi, vaikka minulla on vihreät silmät, hiukset keskitummat, ja pituuttakin piisaa 177 cm. Joskus minua tosin luullaan pituuden takia hollantilaiseksi.
Yleensäkin, olen lähes missä tahansa maassa, niin minua yleensä luullaan paikalliseksi. Minussa on siis jotain "ajatonta".
Aksentin perusteella yleensä Etelä-Afrikkalaiseksi, Aussiksi, Britiksi tai Kiwiksi riippuen vähä siitä kuka on kyseessä, asun siis Ausseissa.
Italialaiseksi tai ranskalaiseksi. Olen lyhyt, minulla on vihreät silmät ja punertavanvaaleat olkapäille olevat hiukset.
Norjalaiseksi ruotsin aksentin vuoksi.
Saksalaiseksi, ranskalaiseksi ja Keski-Euroopassa tsekiksi/slovakikiksi. Koillis-Italiassa on usein luultu sloveniksi tai kroatiksi, ja itse asiassa Kroatia onkin ainoa paikka englanninkielisten maiden lisäksi, jossa minulle on selkeässä turistikohteessa alettu ensiksi puhua paikallista, ei englantia.
Miestäni luullaan britiksi, mikä on ihan ymmärrettävää, koska hän puhuu englantia brittiaksentilla (parhas lapsuudenkaverinsa on puoliksi britti, ehkä tarttunut sieltä), on juuri perinteisen brittiläisen hailakan värinen, pukeutuu klassisiin brittivaatteisiin (Barbour löytyy) ja juo lomilla lähinnä g&t:tä. On ihan juuri sellainen keskiluokkainen britti lomalla :-P
Asun Lontoossa ja useimmiten luullaan ruotsalaiseksi tai puolalaiseksi. Puola tulee varmaan siksi, että täällä on hillitön määrä puolalaisia. Ulkomaalainen pokaystäväni luuli minua ensiksi aussiksi. Jenkeissä kerran yksi koditon tuli mulle ihan randomina sanoon, että sä olet varmaan suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 21:36"]
Asun Lontoossa ja useimmiten luullaan ruotsalaiseksi tai puolalaiseksi. Puola tulee varmaan siksi, että täällä on hillitön määrä puolalaisia. Ulkomaalainen pokaystäväni luuli minua ensiksi aussiksi. Jenkeissä kerran yksi koditon tuli mulle ihan randomina sanoon, että sä olet varmaan suomalainen.
[/quote]Niin ja ihan POIKAystävä oli tarkoitus kirjoittaa, ei siis pelkkä poka :)
Lontoossa asuessa suomalaiset oli venäläisiä automaattisesti.
Muualla luullaan maalaiseksi
Itävaltalaiseksi, venäläiseksi, liettualaiseksi ja varmaan joskus ruotsalaiseksikin on luultu. Perus pohjoismaalaiselta näytän mielestäni hyvin selvästi.
Ruotsalaiseksi tai venäläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein kuulen olevani aasialaistyyppinen, kuitenkaan erottelematta tarkemmin. Aika usein luullaan, että isovanhempani ovat aasialaisia ja vanhemmat Italialaisia. Tätä tapahtuu myös ihan Suomessa.
Olen kyllä kalmankalpea, hiukset on mustat ja silmät vaaleanruskeat, mutta kai se elekieli sitten osoittaa Italiaan.
On joku joskus sanonut intiaanin ja inuiitinkin näköiseksi :D
Tässä on näköjään mun sielusisko! Täsmää muhun myös aivan täysin, paitsi että silmät on tummanruskeat. Olisi hauskaa nähdä miltä kommentoija näyttää ja näytetäänkö me yhtään samalta :)
Italialaiseksi.
Olen ollut kahdesti vaihdossa, ja molemmilla kerroilla kommentti 'we didn't expect you to be so... dark' on tullut suunnilleen heti ensimmäisessä illallispöydässä. Puolassa etenkin oletettiin kaikkia suomalaisia Elovena-tytöiksi.
Siis mu luulan aina korealainen vaikka oon suomalainen oon kyllä tosi nätti
Saksan ja Tanskan rajalla tanskalaiseksi (Saksan puolella) ja saksalaiseksi (Tanskan puolella), muualla Saksassa usein joko pohjoismaalaiseksi tai hollantilaiseksi.
Espanjassa on luultu Italialaiseksi.
Yleensä hämmästyvät, kun sanon olevani suomalainen. Olen kyllä aivan pohjoismaalaisen näköinen, mutta perheemme puhuu myös hyvää englantia ja emme ole juroja.
Virolaiseksi. Liekö sitten hyvä vai huono asia.
Thaimaassa useammassa kohteessa paikalliset kuullut venäläiseksi. Jopa venäläiset tullut puhumaan, enkä ole sanaakaan ymmärtänyt. En mielestäni näytä siltä yhtään (perus pohjoismaalaisen vaalea)
Italiassa ja Ranskassa kuultu venäläiseksi, olen pitkä ja vaaleaverikkö, suomalaiseksi pukeudun naisellisesti, korkokengät ja huoliteltu meikki, hiukset. Sitten jos en jaksa panostaa luullaan saksalaiseksi, varsinkin muissa maissa luultu.