Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Venäläiseksi minuakin luultu, ja joskus tultu venäjäksi juttelemaankin ( sekä suomessa että ulkomailla), äidin suku on karjalasta. Sitten kun puhun saksaa niin usein veikataan itävaltalaiseksi tai englannin perusteella britiksi tai hollantilaiseksi ( siis kun olen eka kertonut etten ole venäläinen)
Välimeren maissa lomaillessa tulevat toiset turistit kyselemään neuvoa kadulla ja paikalliset usein yrittävät puhua kyseisen maan kieltä ja vasta kun itse vastaan englanniksi niin naurahtavat ja vaihtavat englantiin
Venäläiseksi. Itä-Suomesta kotoisin olenkin, kai samoja piirteitä sitten löytyy.
Yhdysvaltalaiseksi ja kanadalaiseksi useimmiten, niin Amerikan mantereella kuin muuallakin. Aina se ei ole mitenkään positiivista leimautua "amerikkalaiseksi". Aasiassa olen aina se jenkki, riippumatta missä ollaan.
Olen mielestäni hyvin tavallinen suomimies.
Suomalainen ja venäläinen, aina. Joskus ryssitelty Suomessakin (silloin kun olin langanlaiha). Mulla on kyllä ehkä venäläistyylinen nenä..
Ruotsalaiseksi. Aina. Jopa Ruotsissa.
Minua on luultu venäläiseksi sekä Suomessa, että ulkomailla. Kerran eräässä espanjalaisessa lomakohteessa luultiin britiksi, koska kyseisessä paikassa enemmistö turisteja oli Briteistä.
Britiksi. Minulla on paljon sinne aikoinaan muuttaneita sukulaisia ja puhun tosi paljon skypen kautta äitini pikkuserkkujen ikäisteni tytärten kanssa ja asuinkin heidän luonaan vähän aikaa oppimassa kieltä. Nykyään puhun sujuvaa brittienglantia
Venäläiseksi, luullakseni poskipäiden ja mantelinmallisten silmien takia. Pukeutumistyylini on business casual, eli ei joulukuusimaisuuden takia :D Jos puhun englantia niin sitten mua luullaan jenkiksi/kanadalaiseksi, paitsi ne jenkit ja kanadalaiset veikkaa britiksi. Ammatiltani olen enkunope.
Useimmiten jostakin syystä ukrainalaiseksi? Myös ruotsalaiseksi, jenkiksi ja saksalaiseksi on luultu usein.
Näköjään näytän aina paikalliselta, koska kohdemaan kielellä tullaan aina kysymään tietä tai jotain muuta. Euroopassa siis matkustelen ainoastaan.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:15"]
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
[/quote]samoin, kas kumma.
Venäläiseksi ja Turkissa turkkilaiseksi. Olen kyllä ihan suomalaisen näköinen omasta mielestäni. Ilmeisesti jälkimmäisessä tapauksessa isot aurinkolasit hämäsivät, hiukset on kyllä tummat.
Venäläinen nenä????:D Venäläiset tunnistaa leuasta ja poskista;) Mm. Mungo-Annalla on sellaiset, pienet pallot leuassa ja poskissa.
Riippuu siitä, missä maassa olen. Esim. Kyproksella olen "britti", vaikka inttäisin olevani suomalainen. Israelissa olen hollantilainen tai etelä-afrikkalainen, God knows why. Englanninkielisissä maissa ei kukaan ole vaivautunut utelemaan tai arvailemaan.
Amerikkalaiseksi, saksalaiseksi, ruotsalaiseksi, albaaniksi, turkkilaiseksi. Olen tummatukkainen ja harmaasilmäinen.
Ruotsalaiseksi ja saksalaiseksi.Asuin briteissä 4 vuotta.