Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
Minua luullaan saksalaiseksi, myös saksalaiset itse ovat luulleet.
Kommentit (201)
Filippiineillä USAlaiseksi, Hi Joe!
Minua on arvuuteltu niin ruotsalaiseksi, venäläiseksi, kanadalaiseksi kuin hollantilaiseksi. Joskus luultiin myös paikalliseksi, eli latvialaiseksi.
Ensin luulevat minua venäläiseksi, koska olen naisellinen. Sitten luulevat minua virolaiseksi, koska olen vaalea. Sitten luulevat minua saksalaiseksi hiusteni takia. Sen jälkeen luulevat minua ruotsalaiseksi aavistuksen kummallisen aksenttini perusteella, vaikka en puhu ruotsalaisella aksentilla ja viimeisenä luulevat suomalaiseksi.
Espanjassa ja kreikassa luultiin paikalliseksi. Tummat piirteet kun omaan ja kiharat hiukset
Vierailija kirjoitti:
Välimeren maissa lomaillessa tulevat toiset turistit kyselemään neuvoa kadulla ja paikalliset usein yrittävät puhua kyseisen maan kieltä ja vasta kun itse vastaan englanniksi niin naurahtavat ja vaihtavat englantiin
Kun menen Suomessa baariin kaverini kanssa niin kaveriani palvellaan suomeksi, mutta kun tulee minun vuoro niin vaihtavat heti kieltä englanniksi. Ruotsissa taas sama tapahtuu niin, että muita seurassa olijoita palvellaan ruotsiksi, mutta minun kohdalla vaihtuu heti palvelukieli englanniksi.
Kanadalaiseksi useimmiten, mutta myös venäläiseksi ja jenkiksikin luultu.
Kysyin mieheltäni, minkä maalaiseksi hän olisi olettanut minut ellei olisi tiennyt ja sanoi, että saksalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 16:38"]Puoliksi kiinalaiseksi... -_- olen osittain mongoli (isoäitini oli mongoli) mutta en sentään kiinalaista muistuta
[/quote]taidat olla aika ruma (nainen?) siinä tapauksessa? Itseäni luullaan kauniiksi venäläis-naiseksi. (osaan venäjää joten käytän tätä hyväkseni, saan aina miehiä jos sitten sanon olevani Venäläinen) venäläis-naiset ovat kauniita!
Minuakin luullaan venäläiseksi, mutta päinvastoin kuin sinä niin en ole siitä ollut koskaan imartelee vaan päinvastoin.
Itse olisin varsin tyytyväinen, jos minussa olisi useampaa etnistä taustaa, koska he ovat useimmiten mielestäni kauniimpia. Henkilö siis, ketä kommentoit niin voi olla hyvinkin kaunis ihminen.
Jenki luuli jenkiksi, britit britiksi, ruotsalaiset ruotsalaiseksi ja espanjalaiset espanjalaiseksi. Suomessa veikataan usein turistiksi. Olen tavallinen persjalkanen täti.
Minua on luultu Etelä-Suomessa ja Virossa virolaiseksi. Olen sukujani Pohjois-Savosta.
Vierailija kirjoitti:
Pieni päinen, pieni kasvonen, pieni nenän (mutta ihan normaali) jostain ihme syystä Turkissa mua on luultu venäläiseksi, venäläisetkin. Kreikassa myyjä vaateliikkeessä palveli mua kreikaksi, kun kuulemma näytin kreikkalaiselta.
Sama. Itäeurooppalaiseksi luullaan, usein venäläiseksi, varsinkin Turkissa
Venäläiseksi ikävä kyllä. Espanjalaiseksi nuorempana kun oli ruskea kihara tukka ja ihossa solariumia.
Puolalaiseksi tai venäläiseksi.
Älykääpiöplaneettalaisiksi, terv. Petteri&Riikka
Iranilaiseksi, irakilaiseksi, koska puhun sujuva arabiaa yms. ja rakastan pukeutua turbaaniin ja kaapuihin, sekä pyllistellä moskeijoissa terv. Koko valtiojohto
Israelissa yksi juutalaisrouva meinasi hypätä kaulaan, kun luuli sukulaisekseen Pietarista.
Yritin selittää häneltä etten ole Pietarista, vaan Suomesta, mutta sain vastaani sellaisen kiihkeän itkun ja naurun tunneryöpyn hepreaksi, enkä yhtään harmikseni ymmärtänyt mitä hän sanoi.
Se oli aivan ainutlaatuista. Rouva oli kauniisti pukeutunut ja empaattisen ja miellyttävän näköinen - ja kieltämättä, myös näköiseni. 😳
Unkarissa eräs mies suuttui, kun en ollutkaan saksalainen - sanoi että teeskentelen, koska oli nähnyt näköisiäni saksalaisia aivan tosi monia. 😬
Espanjalaiseksi. Olen kuitenkin vaalea.
Hollantilaiseksi. Hollantilaiset itse luulevat minua joksikin paikalliseksi julkkikseksi ja rupeavat kuvaamaan.
Venäläiseksi, vaikka tyylini ei ole venäläinen.