Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiskäsitykseni on muuttunut, syynä pakollinen oikeusistuntojen seuraaminen

Vierailija
07.05.2012 |

Opiskeluun siis kuuluu yhteensä kymmenen jutun (5 rikosta, 5 riita-asiaa) seuraaminen käräjäoikeudessa.

Seurasin jutut viikossa, aina 2 per päivä, ja olen nyt aika ihmeissäni havainnoistani. Asiat, joita olin pitänyt typerysten ennakkoluuloina, osoittauisvat melko lailla todellisuutta vastaaviksi.

Vastaan muutamaan kysymykseen, jos asia kiinnostaa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiminlyöntikin on tietyissä tapauksissa rikos.

Vierailija
42/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin pari viikkoa harjoittelemassa lasten teholla. Tuli siihen johtopäätökseen, että suurin osa vauvoista/pienistä lapsista on ihan h:tin sairaita.

ei ka ap väittänyt että kaikki ulkomaalaiset ovat rikollisia, vain että keskimääräistä useampi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aloitus. 5 muka seuratun jutun perusteella päästään arvuuttelemaan, että miten ihmiskäsitys on muuttunut ja ylläri pylläri päästään kertomaan, että en ole rasisti, en todellakaan, mutta kyllä ne on rikollisia....

Jos tässä ketjussa on yhtään oikeata opiskelun takia juttujen seuraajaa, niin kyllähän me kaikki tiedämme, että itse ne seurattavat jutut valitaan.

Vierailija
44/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aloitus. 5 muka seuratun jutun perusteella päästään arvuuttelemaan, että miten ihmiskäsitys on muuttunut ja ylläri pylläri päästään kertomaan, että en ole rasisti, en todellakaan, mutta kyllä ne on rikollisia....

Jos tässä ketjussa on yhtään oikeata opiskelun takia juttujen seuraajaa, niin kyllähän me kaikki tiedämme, että itse ne seurattavat jutut valitaan.

Mä taas koin sympatiaa tätä aloitusta kohtaan, koska ihmisten kanssa työskentelevänä yhtä lailla olen huomannut, että joidenkin ilmiöiden näkeminen vaan kyynistää ja joskus voi järkyttääkin. En pitänyt sen vuoksi tätä mitenkään outona kirjoituksena.

t: aiemmin kommentoinut myyjä

Vierailija
45/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasit 10 juttua ja sen perusteella pystyt sanomaan faktaksi kaikki nuo asiat? Olis ehkä syytä opiskella vähän lisää että ymmärtäisit tekeväsi johtopäätöksiä aivan liian pienellä otannalla. Typerää juttua.

Tutustuin huolella juttulistaan, kun yritin valikoida mielenkiintoisia juttuja. Listassa näkyvät nimet ja nimikkeet: arvio on heitetty noin tuhannen jutun otannasta

ap

Vierailija
46/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo tilastojenkin valossa pitävät kaikki paikkansa.

Ulkomaalaiset tekevät määräänsä suhteutettuna enemmän rikoksia kuin suomalaiset, rikoksentekijät ovat usein älyllisesti keskimääräistä heikommin varustettuja(oppimsivaikeudet,koulutuksen puute ymymym) ja huumeet altistavat rikollisuudelle ja ovat tietty itsessäänkin rikos.

Vierailija
47/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turvattoman lapsuuden kokeneita ja lähes yhtä suurella prosentilla on ADHD. Ihmiskäsitykseni olettaa, että lähes kaikki vangit ovat siis hypervilkkaita ja lapsuudella on suuri merkitys siihen millaiseksi heidän moraalikäsityksensä on muotoutunut.

Sen lisäksi ihmiskäsitykseni kuvittelee, että monet lapset joutuvat sietämään vanhempiensa mielenterveysongelmia, päihteiden käyttöä ja väkivaltaa niin paljon että heidän terve psyykkinen kehitys vaurioituu ja että jatkuvassa pelkotilassa eläminen tuhoaa heidän mantelitumakettaan + muita aivojen alueita + stressivastettaan ja psyykettään niin, että siitä aiheutuu tarkkaavuudenhäiriö ylivilkkaudella. (ADHD voi toki olla myös perinnöllinen erityisyys millä ei ole tekemistä kasvatuksen kanssa).

Vierailija
48/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikoksilla ei oikeastaan ole väliä, koska niihin on hyvä syy (rikollisen tausta), eivätkä rikolliset ole itse vastuussa tekemistään rikoksista, koska heillä on se hyvä syy?

Olenko mä nyt ymmärtänyt oikein?

Vierailija
49/49 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa nyt siis päätetty, että rikoksilla ei oikeastaan ole väliä, koska niihin on hyvä syy (rikollisen tausta), eivätkä rikolliset ole itse vastuussa tekemistään rikoksista, koska heillä on se hyvä syy?

Olenko mä nyt ymmärtänyt oikein?

Rikollisuus ei ole hyväksyttävää mutta rikollisuuden motiiveja on kyseenalaista arvioida omista, mahdollisen hyvistä lähtökohdista käsin.

Tämän ketjun tuloksena ei ole tuottaa mitään päätelmää, joka antaisi kunnollisia käytännöllisiä ohjeita siihen, miten rikollisuuteen voidaan puuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme