Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tarjoat kurkkua, tomaattia, salaattia ILMAN kastiketta?

Vierailija
07.05.2012 |

meillä laitetaan aina teelusikka pari öljyä, balsamicoa, Herbamarea ja pippuria.

En tiedä itkiskö vai nauraisko kun kyläpaikassa on lautasen reunalla jotkut tomaatin ja kurkun palat. Hohhoijaa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskisi pitkällä tikullakaan Herbamareen, aromisuolaan, jauhelihamausteeseen jne jne.

Vierailija
22/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskisi pitkällä tikullakaan Herbamareen, aromisuolaan, jauhelihamausteeseen jne jne.

ja lihapullatkin teet uunissa, mautonta paskaa kaikki. Sääliksi käy perhettäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkeäkö vai nauraa, kannattaa kokeilla molempia vuorotellen. Tai jos oikein lahjakas oot, voit yrittää tuottaa molempia yhtä aikaa. Siinäpä sitten isäntäväellä jännäkakka housussa, että mikäs mammalle tuli.

Mulle kelpaa tomaatit ja kurkut sekä salaatinkastikkeella että ilman. Molemmat on hyvää.

Vierailija
24/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan maustaa ihan itsekin ilman maustesekoituksia :D Eiköhän ne sekoituksetkin ole mausteista (ja lisäaineista) tehty.

Vierailija
25/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka ei osaa maustaa kuin 14 aineen mausteseoksella vai se, joka osaa käyttää yksittäisiä mausteita?

Mä vähän veikkaan jälkimmäistä.

Susta varmaan lihaliemikuutio, herbamare, aromisuola, sitruunapippuri ja valmis-curry on mausteiden aatelia ;-DDD

(se, joka ekana sulle Herbamaresta irvisteli)

Vierailija
26/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka ei osaa maustaa kuin 14 aineen mausteseoksella vai se, joka osaa käyttää yksittäisiä mausteita? Mä vähän veikkaan jälkimmäistä. Susta varmaan lihaliemikuutio, herbamare, aromisuola, sitruunapippuri ja valmis-curry on mausteiden aatelia ;-DDD (se, joka ekana sulle Herbamaresta irvisteli)

siis että veikkaan ekaa....

en jälkimmäistä ;-)

Menee terät vittuilusta, kun kirjoittaa vahingossa päinvastoin, hih!

Vierailija
27/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsena tuli pyöriteltyä lihapullia äidin kanssa. Ei meillä ainakaan mitään jauhelihamaustetta käytetty, en ole ennen aikuisikää ko. tavarasta kuullutkaan.

Tää taitaa taas olla se yksi dramaattinen provoeukko, siis tää, joka kuulostaa jotenkin vinksahtaneelta.

Vierailija
28/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyytyä johonkin jauhelihamausteeseen, kun kaapista löytyy mausteita yllin kyllin ja niitä voi käyttää?

Kyllä minä ymmärrän että jos ei osaa mausteita käyttää niin vannoo esim jauhelihamausten nimeen kun siihen on sekoitettu kaikki tietyn kaavan mukaan, eikä tumpelon tarvitse mistään sitten murehtia.

Herkullista tusinakamaa, nam nam.

Vierailija
29/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä söisin mieluummin kokonaan ilman kastiketta kuin balsamicoa ja herbamarea! Ne eivät ole mitään salaatinkastiketta! Hyi!

Minä laitan erikseen tarjolle mausteöljyn, jos on vieraita ruokapöydässä. Kaikki kun eivät pidä kastikkeista salaatissa vaikka ap ei ole tätä ihmistyyppiä koskaan kohdannut.

Vierailija
30/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatti tarjotaan meilläkin. Salatinkastike on sitten erikseen omassa astiassaan pöydässä. Syy siihen on, että en pidä salaatinkastikkeista, mutta vieraat saavat toki holvata salattiinsa kastiketta niin kuin haluavat. Kyläpaikassa syön kyllä salaattia, jossa on kastikettakin enkä nyrpistele enkä yökkäile sillä olen aikuinen ja minulla on käytöstapoja. Herbamaresta en osaa sanoa onko hyvää vai ei kun ei ole koskaan tullut kokeiltua enkä oikein tiedä edes mitä se on. Onko se jotain lisäaineita? Pitääpä seuraavalla kauppareissulla katsoa mitä Herbamare oikein on.

Vierailija
31/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurpitsansiemenöljyä ja omenviinietikkaa tai balsamicoa. Suolaa ja pippuria.

Meillä ruuan tarjoaja maustaa tarjottavat, ei syöjät. Öljypullojen tai mausteiden esille pano kertoo vain surkeasta kokkaustaidosta.

Vierailija
32/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurpitsansiemenöljyä ja omenviinietikkaa tai balsamicoa. Suolaa ja pippuria.

Meillä ruuan tarjoaja maustaa tarjottavat, ei syöjät. Öljypullojen tai mausteiden esille pano kertoo vain surkeasta kokkaustaidosta.

Juu, siitähän se JUST kertoo. Voi teitä mammat.

Vierailija
33/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurpitsansiemenöljyä ja omenviinietikkaa tai balsamicoa. Suolaa ja pippuria. Meillä ruuan tarjoaja maustaa tarjottavat, ei syöjät. Öljypullojen tai mausteiden esille pano kertoo vain surkeasta kokkaustaidosta.

Minusta taas tuo sun kattauksesi kertoo huonosta arviokyvystä ja kyvyttömyydestä antaa ihmisten itse valita.

Mikä vaiva sulle on panna kastike erikseen tarjolle? Kaikki ei tykkää sun sekotuksistasi, eikä välttämättä kastikkeesta ollenkaan.

Salaatti kun on siitä harvinainen ruoka, että se maustuu hyvin vielä viime tipassakin, pysyy itse asiassa paljon freesimpänä jos ei mausta etukäteen, vaan vasta syödessä.

Vierailija
34/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on 12 eri vihannesta ja juuresta merisuolan ja merilevän kera. Ikäänkuin vihannesliemiaines siis, ilman natriumglutamaattia ja jauhemaisena vain.

Vierailija
35/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurpitsansiemenöljyä ja omenviinietikkaa tai balsamicoa. Suolaa ja pippuria. Meillä ruuan tarjoaja maustaa tarjottavat, ei syöjät. Öljypullojen tai mausteiden esille pano kertoo vain surkeasta kokkaustaidosta.

Minusta taas tuo sun kattauksesi kertoo huonosta arviokyvystä ja kyvyttömyydestä antaa ihmisten itse valita.

Mikä vaiva sulle on panna kastike erikseen tarjolle? Kaikki ei tykkää sun sekotuksistasi, eikä välttämättä kastikkeesta ollenkaan.

Salaatti kun on siitä harvinainen ruoka, että se maustuu hyvin vielä viime tipassakin, pysyy itse asiassa paljon freesimpänä jos ei mausta etukäteen, vaan vasta syödessä.

Kun tekee ruokaa vieraille, ei kaikkea voi ottaa huomioon, koska kaikkien syvimpiä mieltymyksiä ei voi ottaa huomioon.

Vierailija
36/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman salaattikastikkeita.

Ennen hukutin salaatin salaattikastikkeelle, jotta sen sain kurkusta alas.

Vierailija
37/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsansiemenöljyä laitetaan pari teelusikkaa 4 hengen salaattiin.

Vierailija
38/55 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautitaan juuri siitä, että saadaan jonkun toisen tekemää ja tarjoamaa ruokaa, maistetaan jotain erilaista ja uutta, eikä sitä samaa, mitä itse tulee tehtyä. Siksi minusta on ihan kiva, että joku tekee salaatit ja muut valmiiksi kastikkeineen, niin saa syödä juuri sitä, mitä toinen haluaa tarjota.

Oma lempikastikkeeni sisältää oliiviöljyä, sitruunamehua, timjamia ja valkosipulia. Sitä tarjoan mielelläni vieraille, valmiiksi salaattiin sekoitettuna.

Harva on meillä ruokapöydässä itkenyt, useampi on nauranut, mutta on kohteliaasti osannut naamioida naurunsa osaksi muuta keskustelua :)

Vierailija
39/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia juntteja sitä onkin, kun kylässä pitäis saada just samaa mitä itse tekee.

Vierailija
40/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiva kaveri, ap. Tiesitkö, että me ihmiset olemme erilaisia keskenämme?