Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tarjoat kurkkua, tomaattia, salaattia ILMAN kastiketta?

Vierailija
07.05.2012 |

meillä laitetaan aina teelusikka pari öljyä, balsamicoa, Herbamarea ja pippuria.

En tiedä itkiskö vai nauraisko kun kyläpaikassa on lautasen reunalla jotkut tomaatin ja kurkun palat. Hohhoijaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 13:58"]

meillä laitetaan aina teelusikka pari öljyä, balsamicoa, Herbamarea ja pippuria.

En tiedä itkiskö vai nauraisko kun kyläpaikassa on lautasen reunalla jotkut tomaatin ja kurkun palat. Hohhoijaa.

[/quote] Minusta tuoreet vihannekset suoraan omasta kasvihuoneesta eivät tarvitse mitään rasvaa päälleen.

Vierailija
42/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 16:04"]

kurpitsansiemenöljyä ja omenviinietikkaa tai balsamicoa. Suolaa ja pippuria.
Meillä ruuan tarjoaja maustaa tarjottavat, ei syöjät. Öljypullojen tai mausteiden esille pano kertoo vain surkeasta kokkaustaidosta.

[/quote] 

Teillä huseeraa omahyväinen kokki, joka ei paljon välitä ruoan nauttijista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa saat pillahtaa itkuun, tulee niitä suolojakin sitten kastikkeeksi.
Mä pidän salaatin, kurkun ja tomaatin jne. mausta ihan sellaisenaan enkä siksi tee tai käytä salaatinkastikkeita. En itsetehtyjä tai ostettuja.

Vierailija
44/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 16:08"]

mutta siinä on 12 eri vihannesta ja juuresta merisuolan ja merilevän kera. Ikäänkuin vihannesliemiaines siis, ilman natriumglutamaattia ja jauhemaisena vain.

[/quote]

Yök. Ihan kaikki maustesekoitukset ovat huonon kokin merkki. Kun ei osata itse maustaa, niin käytetään maustesekoitusta, joka saa kaiken maistumaan samalta.

Vierailija
45/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli miten oli, vihannesten vitamiinit imeytyvät paremmin kun höysteenä on öljyä sisältävää salaatinkastiketta.

Vierailija
46/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, ettekste käytä ollenkaan kaupan valmiita salaattikastikkeita? Ei meillä vaan kukaan mun lisäkseni suostu noita etikka-öljy -virityksiä syömään, just ja just vähän kostukkeeksi jotain kaupan majoneesipohjaista saattavat ottaa.

Vierailija
47/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:14"]

No oli miten oli, vihannesten vitamiinit imeytyvät paremmin kun höysteenä on öljyä sisältävää salaatinkastiketta.

[/quote]

Jos ruokana on pelkkää salaattia tuota voi käyttää perusteluna. Mutta kun yleensä on kuitenkin se liharuoka tms. Sieltä ne öljyt ja rasvat tulee.

Vierailija
48/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on herbamare?
Ite käytän öljy+balsamico/valkoviinietikka+suola+pippuri-systeemiä kastikkeena, mutta tämän sain perintönä Italiasta ja ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin, että tämä ei kaikille maistu.

Ruuasta riippuen laitan esille kastikkeet, mutta jos aikuisten illallisella on viiniä tarjolla, niin silloinhan toki unohdat balsamicon, eikös? ;)

Vierailija
49/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 15:58"]

En koskisi pitkällä tikullakaan Herbamareen, aromisuolaan, jauhelihamausteeseen jne jne.

ja lihapullatkin teet uunissa, mautonta paskaa kaikki. Sääliksi käy perhettäsi!

Miksi tyytyä johonkin jauhelihamausteeseen, kun kaapista löytyy mausteita yllin kyllin ja niitä voi käyttää?
Kyllä minä ymmärrän että jos ei osaa mausteita käyttää niin vannoo esim jauhelihamausten nimeen kun siihen on sekoitettu kaikki tietyn kaavan mukaan, eikä tumpelon tarvitse mistään sitten murehtia.
Herkullista tusinakamaa, nam nam.

Lihapullat on parasta kun maustaa sen sipulikeittoaineksella. Mausta sinä herbamarepaskalla ja jauhelihamausteella. Minä pidän vain aidoista mauista

Vierailija
50/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 13:58"]

[/quote] Minusta tuoreet vihannekset suoraan omasta kasvihuoneesta eivät tarvitse mitään rasvaa päälleen.

[/quote]

Näin meilläkin. Meillä ei käytetä salaattikastikkeita, koska omasta kasvihuoneesta tuodut vihannekset maistuvat todella hyviltä ja raikkailta. 

Mutta öljyä ja vaikka kaupan valmista sinappikastiketta kyllä hommaan, jos tiedän, että vieras niistä tykkää. Aromisuolaa ja herbamareakin voin ostaa, jos vieras sitä haluaa. Itse en niitä käytä.

Vierailija
51/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minkälaisia salaatinkastikkeita voi tehdä itse, ei tarvitse valittaa kamalista kastikkeista kun itse tekemällä saa mieluista. Teen eri reseptien (omasta päästä) mukaan paria kolmea eri kastiketta. Tänään salaattikastikkeessa oli yksi osa valkoviinietikkaa, neljä osaa  kylmäpuristettua rypsiöljyä, puristettua valkosipulia, sinappia ja hunajaa. Tilkka hyvälaatuista öljyä on terveellistä. Kaupan valmiskastikkeet on kyllä kamalia.

Vierailija
52/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

what just happened :D

Vierailija
53/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki (etenkään lapset) eivät tykkää salaattikastikkeista. Meillä on tarjolla kastiketta, öljyä, balsamicoa ja pippuria erikseen, ne ottavat ketkä haluavat.

Vierailija
54/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 21:05"]

Vaikka minkälaisia salaatinkastikkeita voi tehdä itse, ei tarvitse valittaa kamalista kastikkeista kun itse tekemällä saa mieluista. Teen eri reseptien (omasta päästä) mukaan paria kolmea eri kastiketta. Tänään salaattikastikkeessa oli yksi osa valkoviinietikkaa, neljä osaa  kylmäpuristettua rypsiöljyä, puristettua valkosipulia, sinappia ja hunajaa. Tilkka hyvälaatuista öljyä on terveellistä. Kaupan valmiskastikkeet on kyllä kamalia.

[/quote] Mikä vika vihanneksissanne on, jos ne eivät mene alas ilman että ne öljyää?

Vierailija
55/55 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2012 klo 15:58"]

En koskisi pitkällä tikullakaan Herbamareen, aromisuolaan, jauhelihamausteeseen jne jne.

ja lihapullatkin teet uunissa, mautonta paskaa kaikki. Sääliksi käy perhettäsi!

Miksi tyytyä johonkin jauhelihamausteeseen, kun kaapista löytyy mausteita yllin kyllin ja niitä voi käyttää?
Kyllä minä ymmärrän että jos ei osaa mausteita käyttää niin vannoo esim jauhelihamausten nimeen kun siihen on sekoitettu kaikki tietyn kaavan mukaan, eikä tumpelon tarvitse mistään sitten murehtia.
Herkullista tusinakamaa, nam nam.

Lihapullat on parasta kun maustaa sen sipulikeittoaineksella. Mausta sinä herbamarepaskalla ja jauhelihamausteella. Minä pidän vain aidoista mauista

Sipulikeittoaines on juuri sitä valmispaskaa. Minä sekoitan jauhelihaan mausteita ja kananmunan. Esim chiliä, paprikaa,  sipulia, valkosipulia, pippureita, suolaa