Miksi tarjoat kurkkua, tomaattia, salaattia ILMAN kastiketta?
meillä laitetaan aina teelusikka pari öljyä, balsamicoa, Herbamarea ja pippuria.
En tiedä itkiskö vai nauraisko kun kyläpaikassa on lautasen reunalla jotkut tomaatin ja kurkun palat. Hohhoijaa.
Kommentit (55)
Herbamarea, yök! Miksi pilata hyvät kasvikset tuollaisilla? Jos kastiketta haluaa, niin en todellakaan noita valitsisi salaattiini.
vieraiden lautasten reunalle mitään tomaatti tai kurkkupaloja, lasten (omien) kylläkin. Niille kun maistuu nuo irtoversiot mutta ei salaatti.
Niin ja salaatti tehdään kulhoon ja siitä sitten voi ottaa ja laittaa sekaan vaikka sinappia omalle lautaselleen jos sellaista mieli tekee
No älä itke äläkä naura, pyydä sitä öljyä ja balsamicoa. Ne on kyllä jääkaapissa, en vaan itse niitä joka kerta halua. Ja salaatti säilyy paremmin kun ei lorota niitä sinne sekaan.
Raejuusto ja ananas mehevöittät salaattia. Perussalaatti sisältää salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, paprikaa sekä raejuustoa ja ananasta. Joskus lisään salaattiin porkkanaa, herneenversoja tai jotain muuta vaihtelun vuoksi.
Olen kokeillut myös öljyä ja balsamicoa sekä mustapippuria, ei toiminut meillä.
salaatinkastikkeet on pahoja. Yäk.
happamalta ja pippurilta. Enemmän minua kummastuttavat nämä, jotka haluavat kaiken maistuvan samalta öljy-balsamico-herbamare-pippuri -seokselta.
käytä salaatinkastikkeita, siksi sitä ei tyrkilläkään ole. Pyytämällä saa öljyt kyllä :)
jotkut laittaa raakaa sipulia, siinä ei sitten enää muu maistu kuin kamala raaka sipuli. se on karmeinta mitä voi olla, ihana salaatti pilattuna raa'alla sipulilla.
Syön mieluiten salaatit ja vihannekset sellaisenaan.
Pippuria vieraat voivat kyllä lisätä omaan annnokseensa jos haluavat. Katan pöytään aina pippurimyllyn ja suolamyllyn.
Öljyäkin saa jos pyytää. Itse en tule sitä laittaneeksi (en muista) kun en itse käytä.
Normaalia ihmistä kun ei yleensä "itketä/naurata" jokunen kurkun-tai tomaatinpala lautasen reunalla.
Mielenterveytensä kanssa kamppaileville tekee silti ihan hyvää harjoitella ruokailua muuallakin, kuin vain kotona.
Mut koita nyt jollain tavalla pärjätä. Peukku sulle!
Meillä tykätään vihannesten omista mauista. Ne ovat kevyttä ja hyvää syötävää, jota meillä syödään ruuan PÄÄLLE, ei alle. Ikään kuin putsaavat suun ja elimistön rasvaisemman ruuan jälkeen.
Jos ihan on pakko, teen kastikkeen oliiviöljystä, hyvästä balsamicosta tai valkoviinietikasta, pippurista, sormisuolasta ja tuoreista yrteistä.
Herbamare on paskaa, jossa mikään yrtti ei maistu, koska sekaisin on sotkettu 12 vihannesta ja juuresta plus merilevää.
Syön mieluiten salaatit ja vihannekset sellaisenaan.
Pippuria vieraat voivat kyllä lisätä omaan annnokseensa jos haluavat. Katan pöytään aina pippurimyllyn ja suolamyllyn.Öljyäkin saa jos pyytää. Itse en tule sitä laittaneeksi (en muista) kun en itse käytä.
Ei ne hienot pippuri- ja suolamyllyt paljoa auta, kun ruoka tai salaatti on mautonta. Opettele kokkaamaan niin ei tarvitse vieraiden maustaa ruokaa jälkikäteen.
Ja mitä helvettiä sellainen on, että vieraan tulee pyytää öljyä salaattiinsa..huhhuh.
Syön mieluiten salaatit ja vihannekset sellaisenaan. Pippuria vieraat voivat kyllä lisätä omaan annnokseensa jos haluavat. Katan pöytään aina pippurimyllyn ja suolamyllyn. Öljyäkin saa jos pyytää. Itse en tule sitä laittaneeksi (en muista) kun en itse käytä.
Ei ne hienot pippuri- ja suolamyllyt paljoa auta, kun ruoka tai salaatti on mautonta. Opettele kokkaamaan niin ei tarvitse vieraiden maustaa ruokaa jälkikäteen. Ja mitä helvettiä sellainen on, että vieraan tulee pyytää öljyä salaattiinsa..huhhuh.
jos "keittotaitoinen" emäntä on sitä siihen rötveltänyt.
Minä en ainakaan edes söisi sellaista salaattia, joka on tärvätty öljy-herbamare-seoksella. Hyi hemmetti.
En tiedä itkiskö vai nauraisko tällaisten aiheiden takia... Ihmisillä nyt vain on erilaisia tapoja syödä, toiset syö simppelisti ilman mitään kastikehärpäkkeitä, toiset tunkee varmaan puuroonki litran öljyä... Miten KUKAAN kehtaa murjottaa jostain tollaisesta, että kyläpaikassa ei saanut öljyä salaattiin! Sais olla tyytyväinen, että on ylipäänsä päässyt jonkun luokse aterioimaan... Tolla kiittämättömyydellä ei niitä kutsuja varmaan pitkään satele... Ja jos ei kurkut ja tomaatit kelpaa niin aina voi olla menemättä kylään ja tehdä omat öljymössöt kotona...
mutta totta kai tällä palstalla sekin pitää haukkua lyttyyn, koska aito av-mamma käyttää vain TUOREITA yrttejä, OLIIVIöljyä ja BALSAMICOA.
suojaus, että siitä ei saa olla pitämättä? Minä en voi sitä sietää ollenkaan. En myöskään käytä oliiviöljyä ekä balsamicoa, koska en niistäkään pidä.
Enkä mainitse tätä vain siitä syystä, että av:lla joku kyseisistä aineista pitää.
Luulisi, että sinäkin ymmärrät, että kaikki eivät vain pidä kaikesta. Eikö mielipidettään siis saa tuoda julki?
mutta totta kai tällä palstalla sekin pitää haukkua lyttyyn, koska aito av-mamma käyttää vain TUOREITA yrttejä, OLIIVIöljyä ja BALSAMICOA.
Herbamare on ihan hyvä mauste mutta totta kai tällä palstalla sekin pitää haukkua lyttyyn, koska aito av-mamma käyttää vain TUOREITA yrttejä, OLIIVIöljyä ja BALSAMICOA.
nyyyh nyyyh nyyh...
Olet nolo. Mitäs sitten haukut muita, kun et yhtään siedä itse eri mieltä oloa.
PS: kyllä minä saatan johonkin Herbamarea käyttää, lähinnä vihannesliemikuution korvikkeena. Mutta ei nyt herranen aika sentään tuoreita vihanneksia ja hyvää öljyä/balsamicoa peitetä tuollaisella mössöllä!
kurkku ja tomaatti ei tarvi kastiketta, ovat maukkaita ilmankin. Mua ihmetyttää ihmiset, jotka laittaa kurkkua/tomaattia esim leivän päälle ja ripottelee niiden päälle vielä suolaa. Siis miksi ihmeessä pilata suolalla vihanneksen oma makeus. Yök.