Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiden lapsikileto koskee myös vauvoja!

Vierailija
07.05.2012 |

Miksi se ei mene av-mammojen kaaliin?

Kokisin itse törkeänä loukkauksena sen, ettei kutsua noudateta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi se vauvakin on!

Ymmärrän hyvin, että vauvaa ei ehkä voi jättää vielä hoitoon, mutta silloin on vaan kieltäydyttävä kutsusta ja kutsujan ymmärrettävä, että kaikki eivät pääse.

Vanhemmuus on sitä, että jotain voi joutua jättämään väliin lasten takia.

Eri asia sitten on, onko tarpeen pitää lapsettomia häitä.

Vierailija
2/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä häät on ne , joihin ei normaali perheet ole tervetulleita ??

eli lapset kuuluu elämään, myös häihin !

jos ei kutsu koske koko perhettä, me emme ainakaan viitsi edes mennä.

onneksi meidän suvussa ja ystäväpiirissä ei ole, ainakaan toistaisenksi, ollut noita mällejä lapsi vihaajia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lapselliset jäis kotiin?

Vierailija
4/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin pienet myös, vain läheisille sukulaisille ja kavereille.

Minusta kamalinta on, että lapsi huutaa toimituksen aikana, eikä sitä tajuta kiikuttaa ulos. Se toimitus kuitenkin on hääparille tärkeä.

Ja todella, olisin suuttunut jos joku olisi pilttinsä tuonut häihin. Onneksi meillä on fiksua sukua ja kavereita.

Vierailija
5/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten laitatte kutsuun tuon lapsikiellon?

En ole koskaan ollut häissä, jossa olisi lapsikielto, enkä ole tuollaista kutsua koskaan nähnyt.

Vierailija
6/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen voi pitää juuri sellaiset häät kun haluaa, ja tyhmänkin pitäisi tajuta että lapsikielto koskee myös vauvoja (eriasia olisi sitten mainita mikä on ikäraja, kuuluuko 12 vuotiaat vielä kiellettyjen listalle jne).

Mutta olisi kiva että kutsujat tosiaan ymmärtävät sitten että jotkut lapsiperheet voivat joutua kieltäytymään kutsusta ja siitä on turha nostaa haloota. Ei niinkuin serkkuni, on nyt vihoitellut vuoden verran kun emme päässeet hänen häihinsä johon ei lapsia saanut tuoda, valitettavasti emme halunneet jättää 6kk vauvaamme yönyli hoitoon, joka olisi ollut pakollista häihin lähdettäessä.

Eli ymmärrystä puolin ja toisin.

Vierailija
7/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran tähden. Oletko tullut ajatelleeksi, että jos häihin kutsutaan 150 ihmistä ja kaikkien lapset, niin eihän niistä häistä tule muuta kuin lasten leikkikenttä ja hirveä hullunmylly. Kaikille on mukavempaa, kun on rauhallista.

Vierailija
8/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla itselläni on vauva.

Vierailija
9/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuun tarvitse kirjoittaa "EI LAPSIA!!!1!". Riittää, että kutsussa mainitaan kutsutut tyyliin Matti ja Maija Meikäläinen.

Normaali ihminen ymmärtää, että kutsu koskee silloin vain Mattia ja Maijaa, ei koko niiden uusperhettä.

Vierailija
10/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kamalinta on, että lapsi huutaa toimituksen aikana, eikä sitä tajuta kiikuttaa ulos. Se toimitus kuitenkin on hääparille tärkeä.

ja varmaan ainakin paritkymmenet häät olen juhlinut.

Vierailija
11/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanaa juhlia ilman lapsia. MUTTA, vauva on todellakin eri asia! Lapset voi jättää hoitoon, pientä vauvaa ei. Lapset juoksevat metelöivät, kirkuvat, haluavat huomiota ihan eri tavalla kuin vauva. Vauva haluaa huomiota vain omalta äidiltään, ei koko juhlaväeltä.

ilman muuta pitää tarkistaa hääparilta koskeeko kielto myös sylivauvaa jota imetetään. Varsinkin jos vauvan vanhemmat ovat sukua tai muuten todella läheisiä hääparille.

Vauvan kanssa voi aina mennä ulos jo itku alkaa. Nämä ihmiset lähtevät aika ajoissa pois juhlista.

Eikö ole myös hääpärin moka lähettää edes kutua imeväisikäiseten vanhemmille, tai ainakin äidille? Miksi kutua jos jo valmiiksi tietää ettei voi tulla?

Jos meillä olisi häät ne olisi lapsettomat. MUTTA, jos veljelläni olisi sylivauva hän olisi tervetullut koska haluaisin että veljeni ja hänen vaimonsa olisi paikalla. En kuitenkaan haluaisi että he toisivat muut lapset mukanaan.

Onko av-mamman oikeasti vaikea tajuta että vauvaa ei voi jättää hoitoon jos ei juo pullosta ja on liian pieni?

Vierailija
12/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ensi kesänä kaksiin häihin, joihin ei ole lapsia kutsuttu. Kutsussa oli vain meidän nimemme ja tilaisuudet alkavat vasta klo 17, joten siitä on aika hyvä päätellä, etteivät lapset ole tervetulleita. No saammepahan bailata itse kunnolla, mutta tuntuu hassulta sikäli, että toiselle parille on lapsi tulossa ja toisilla on vauva itsellään... Itse olen esim hautajaisissa, rippijuhlissa yms osannut häipyä ulos kun lapsi on ollut levoton.

Vierailija
13/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanaa juhlia ilman lapsia. MUTTA, vauva on todellakin eri asia! Lapset voi jättää hoitoon, pientä vauvaa ei. Lapset juoksevat metelöivät, kirkuvat, haluavat huomiota ihan eri tavalla kuin vauva. Vauva haluaa huomiota vain omalta äidiltään, ei koko juhlaväeltä.

ilman muuta pitää tarkistaa hääparilta koskeeko kielto myös sylivauvaa jota imetetään. Varsinkin jos vauvan vanhemmat ovat sukua tai muuten todella läheisiä hääparille.

Vauvan kanssa voi aina mennä ulos jo itku alkaa. Nämä ihmiset lähtevät aika ajoissa pois juhlista.

Eikö ole myös hääpärin moka lähettää edes kutua imeväisikäiseten vanhemmille, tai ainakin äidille? Miksi kutua jos jo valmiiksi tietää ettei voi tulla?

Jos meillä olisi häät ne olisi lapsettomat. MUTTA, jos veljelläni olisi sylivauva hän olisi tervetullut koska haluaisin että veljeni ja hänen vaimonsa olisi paikalla. En kuitenkaan haluaisi että he toisivat muut lapset mukanaan.

Onko av-mamman oikeasti vaikea tajuta että vauvaa ei voi jättää hoitoon jos ei juo pullosta ja on liian pieni?

jos kutsua ei voi vauvan takia noudattaa niin sitten jäädään kotiin. Loogista, eikö vaan?

Vierailija
14/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsua ei voi vauvan takia noudattaa niin sitten jäädään kotiin. Loogista, eikö vaan?

Eikös tuo kirjoittaja kertonut, miten toimisi omien häidensä osalta? Eli susta hän EI saisi antaa vauvojen tulla OMIIN häihinsä, kun ei muutkaan lapset saa, vai?

Vierailija
15/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta ryyppäämistä enkä bailaamista ihmeemmin ja minun mielestäni voimakkaasti alkoholipitoiset bailaushäät olisivat aika moukkamaiset ja ikävät.

Onneksi meidän suvussa on vietetty perinteisiä häitä, joihin on kutsuttu koko perheenä.

Vierailija
16/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taplaa tyylillään.

Meidän suvussa ja ystäväpiirissä on aina juhlittu lasten kera. Mielestäni juuri lapset tekevät häistä viihtyisät. Ehkä joillakin sen tekee alkoholi.

Vierailija
17/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taplaa tyylillään.

Meidän suvussa ja ystäväpiirissä on aina juhlittu lasten kera. Mielestäni juuri lapset tekevät häistä viihtyisät. Ehkä joillakin sen tekee alkoholi.

Ei lapsettomat häät tarkoita välttämättä viinapitoisia häitä. Meillä oli periaatteessa kaikki viinat ostettuna ja tarjolla, eipä kukaan ihmeemmin ryypännyt. Ja oli lapsettomat häät.

Vierailija
18/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sukua yhdistyy ja sitä juhlitaan. Tosi outoa, että pienet lapset pitää karsia pois. Kas kun ei yli 40-vuotiaita saman tien, ja pyörätuolipotilaita, ja anopit.

Vierailija
19/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani olivat niin ihan sattumalta, kun lähisuvussa ei ollut lapsia, ja pidimme pienet 15 hengen häät.

Olen ollut elämäni aikana aika harvoissa häissä, ehkä alle 10 häissä, joista heti tiedän kahdet häät, joissa pienet lapset huusivat ja ulisivat koko vihkitoimituksen ajan, niin että hääparikin kääntyili katsomaan. Molemmissa häissä lasten vanhemmat tajusivat viedä lapset kyllä pois, mutta vasta kun sitä huutoa oli kuulunut jo aika kauan esim. varsinainen kysymys vastauksineen jäivät toisissa häissä suurelta yleisöltä kuulematta. Toisessa lapset ehdittiin viedä juuri alta pois.

Molemmissa häissä olin itse juuri täysi-ikäinen ja mielessäni vannoin, että omissa häissäni nuo pienet terroristit eivät saa pilata tunnelmaa. Ehkä hääparia asia ei niin häirinnyt, kun kuulivat papin puheen, mutta kaikki vieraat seurailivat lapsishowta kuulematta mitään papin puheesta.

En siis ajattele, että lapset pilaavat ryyppäämisen ja bailaamisen, koska en itsekään sellaista harrasta. Mutta tunnelman he osaavat pilata, koska harva haluaa häistään komediaa, ja romanttisuus on aika kaukana, kun toinen lapsista viipottaa pitkin kirkkoa repien kukkakoristeita, ja toinen kirkuu, koska vanhempi yrittää raahata häntä pois kirkosta (koska on innoissaan kaiusta ja hihkuu tahallaan kovia ääniä). Nämäkin lapset olivat alle 3-vuotiaita, joilta ei voi oikein olettaakaan hienoa juhlakäytöstä.

Ymmärrän siis lapsettomia häitä. Itse olen kerran saanut kutsun ilman lapsia (siis vain minun ja mieheni nimet). Olin kyllä vähän yllättynyt, kun lapsia vilisi paikalla, mutta sain sitten kuulla myöhemmin, että hääparin sukulais- ja kummilapset oli kutsuttu mutta kavereiden lapset jätetty kutsumatta. Oli ihan kiva juhlia ilman lapsia välillä, mutta pointti meni kyllä vähän ohi. Jos paikka on jo täynnä lapsia, ei muutaman poisrajaaminen tilannetta helpota. Nopeasti laskettuna kolmen kaveripariskunnan lapset oli jätetty kutsumatta, lapsia siis yhteensä neljä, joista kaksi oli alle 2-vuotiaita ja kaksi 5- ja 7-vuotiaat (kavereiden sylivauvat oli kutsuttu ja näitä oli runsaasti paikalla). Juhlapaikalla oli kuusi alle kouluikäistä ja neljä koululaista sekä neljä sylivauvaa, joten pointti jäi tässä vähän huteraksi. Se romanttisuus ja rauhallisuus ei kyllä syntynyt näiden neljän lapsen poisjäännistä (omamme oli tuolloin 1v11kk), mutta olipas nyt kuitenkin syy juhlia ekaa kertaa ilman lasta.

Hääpari päättää, keitä kutsuu. Kutsutut päättävät, ottavatko kutsun vastaan. On moukkamaista ja lapsellista suuttua asiasta. Vaikka omasta mielestä ne omat kullanmurut käyttäytyvät ihanasti, ei hääpari välttämättä luota tähän. Lapset ovat usein oikeita romantiikan tappajia! Tulee mieleen vielä yhdet häät, joissa tosin hääparin oma lapsi oksensi morsiamen päälle...

Vierailija
20/26 |
07.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 ihmistä ja kaikkien lapset