Kysy, lentoemäntä vastaa :)
Täällä taas pitkästä aikaa lentoemo vastailemassa, jos kysymyksiä tulee :)
Niitä saa siis laittaa!
Kommentit (42)
Lentokoneissa on melko korkea melutaso. Matkustajana se ei häiritse - itse asiassa se luo muuten rajalliseen tilaan jonkin verran yksityisyyttä, mikä on hyvä asia. Kysymykseni on: Onko 'cabin crew' llä' kuulon alentumaa noilla konemelun taajuusalueilla?
Miten pääsit lentoemännäksi? :) voisitko kertoa koko työnhakuprosessin lyhyesti. Eli mistä ilmoituksen löysit, montako haastattelua yms.
Haluaisin myös olla lentoemäntä mutta en ole supernätti.. on aknearpia hieman jne. Haittaako varmaan huoliteltua ulkonäköä? :/ muuten en keksi miksen periaatteessa voisi olla sopiva. Ainakin ulkomailla kaikki lentoemännät on vaan niin nättejä aina.
Entä minkälaisen koulutuksen kävit? Onko teillä yhtään vaikka yliopistokouluttautuneita seassa?
Mitkä reitit ovat suosikkejasi? Ja mitkä ovat inhottavimpia?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2012 klo 18:48"]
Ei me lennolla missään omassa pienessä maailmassa elelle, missä voi tehdä mitä vaan ja kaikki maan päälle jääneet asiat unohdetaan :)
[/quote]
Mistä löytyy se nappula, josta saa nostettua käytävänpuoleisen kädensijan ylös?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 01:34"]
[/quote]
:D
voisitko järjestää minulle treffit komean lentäjäkapteenin kanssa? etsin tositarkoituksella. kiitos kuitenkin joka tapauksessa, onnea ja kaunista kevättä t.nainen sinkku 26v. lapseton mutta toivottavasti tulevaisuudessa, en polta, hieman ylipainoa
Kyllä niitä työpaikkaromansseja jonkun verran on, kuten varmaan joka työssä. Suurin osa esim. kapuista on kuitenkin perheellisiä ja naimisissa olevia.
En tiiä mistä johtuu, että osa stuerteista on homoja, jännä juttu! :D Tuohon en kyllä osaa vastata, mutta kyllä niitä heterostuerttejakin löytyy.
Aloituspalkka lentoemännällä on n. 1600 € / kk. Riippuu kylläkin yhtiöstä.
Euroopan sisäisillä lennoilla kukaan ei tarvi kahvia mutta silti siellä lennolla on lentoemo
No kyllä niitä joka lennolla tarvitaan :) Just ruuan ja kahvien jakamiseen, tax free-ostosten tekemiseen, näyttämään turvaohjeet, lapsimatkustajien huolehtimiseen, vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin ja ihan yleisesti huolehtimaan asiakkaista.
Joka lennolla meille on kyllä käyttöä ollut ;)
tyoedut? Kamalimmat asiakkaat? Miksi lentokoneruoka on niin pahaa?
Lentohenkilökuntahan altistuu vuodessa 100 - 200 röntgenkuvan verran kosmiselle säteilylle ja ainakin lentoemäntien rintasyöpään sairastuvuus on selvästi suurempaa kuin muulla väestöllä.
Miten toimitte? Mitä teette? Mitä sanotte? Jne.
kuinka pitkä olet?
vieläkö pituus on yksi vaikuttava syy,miksi pääsee tuolle alalle?
kuinka montaa kkieltä puhut?
miten onnistuu lasten hoito? jos niitä siis on..
minkä ikäisenä pääsee eläkkeelle?
oletko blondi?
ja tosiaan miksi stuertit on lähes tulkoon homoja ihmetyttää minuakin!
Työetuna on halvemmat lentoliput ja taksilla pääsee töihin jos ei omaa autoa omista.
Lentokoneruoka tulee muualta, joten me ei siihen voida vaikuttaa. Ruuan pitää kuitenkin säilyä monta tuntia "huonoissa" olosuhteissa, joten siksi sen pitää olla aika simppeliä.
Ärsyttävimmät asiakkaat ovat humalaiset. Myös kaikenlaisia ehdottelijoita ja lääppijöitä ei katsota hyvällä. Siis jos sen tekee törkeästi.
Toinen ärsyttävä asiakasporukka on ylimieliset ja "minä minä minä"-asiakkaat, jotka ihmettelevät miksi laukkua ei saaa pitää sylissä nousuissa ja laskuissa ja miksi lapset eivät saa juosta käytävillä jne.
Säteilyriskit ei oikeastaan huoleta, enkä ole niihin hirveästi perehtynyt. Tieto lisää tuskaa ;)
Lentopelkoinen asikas pyritään saamaan rauhoittumaan ihan juttelulla ja kertomalla faktoja. Kuten että joka kone huolletaan ennen lentoa, kapteenit on hyvin koulutettuja jne. Yleensä pelkkä lentoemon läsnäolo saa asiakkaan rauhallisemmalle mielelle.
Työetuna on halvemmat lentoliput ja taksilla pääsee töihin jos ei omaa autoa omista. Lentokoneruoka tulee muualta, joten me ei siihen voida vaikuttaa. Ruuan pitää kuitenkin säilyä monta tuntia "huonoissa" olosuhteissa, joten siksi sen pitää olla aika simppeliä. Ärsyttävimmät asiakkaat ovat humalaiset. Myös kaikenlaisia ehdottelijoita ja lääppijöitä ei katsota hyvällä. Siis jos sen tekee törkeästi. Toinen ärsyttävä asiakasporukka on ylimieliset ja "minä minä minä"-asiakkaat, jotka ihmettelevät miksi laukkua ei saaa pitää sylissä nousuissa ja laskuissa ja miksi lapset eivät saa juosta käytävillä jne. Säteilyriskit ei oikeastaan huoleta, enkä ole niihin hirveästi perehtynyt. Tieto lisää tuskaa ;) Lentopelkoinen asikas pyritään saamaan rauhoittumaan ihan juttelulla ja kertomalla faktoja. Kuten että joka kone huolletaan ennen lentoa, kapteenit on hyvin koulutettuja jne. Yleensä pelkkä lentoemon läsnäolo saa asiakkaan rauhallisemmalle mielelle.
En ole vielä kertaakaan kertonut olevani lentolekoinen lentokoneessa. EN koskaan matkusta yksin.
Ja matkustan lievällä lääkityksellä. EN ksokaan nauti alkoholia 1 vrk ennen ja 1 vrk jälkeen.
Kymppikerholaisiin en ole kertaakaan törmännyt.
kuinka pitkä olet? -Olen 172 cm
vieläkö pituus on yksi vaikuttava syy,miksi pääsee tuolle alalle? -Pituus ei ole pääasia, mutta kyllä se vaikuttaa.
kuinka montaa kkieltä puhut? -Suomi, ruotsi, englanti, espanjan alkeet
miten onnistuu lasten hoito? jos niitä siis on.. - Minulla on 3.v tyttö. Ihan hyvin onnistuu, onneksi mummit ja papat asuu lähellä. Mieheni on lentokapu, joten hänellä on kans aika paljon vapaita. Eli siis jos on vaikka yölento, niin pystyy olemaan päivän tytön kans, ja samoin minä.
minkä ikäisenä pääsee eläkkeelle? Aikalailla sama ikä, kuin muissakin ammateissa. Tosin eläkeikähän koko ajan nousee, joten katsotaan ollaanko tässä vielä satavuotiaana töissä ;)
oletko blondi? Olen ruskeahiuksinen
Lentopelkoiselle: kannattaa ehdottomasti kertoa jo heti koneeseen tullessa lentoemoille pelatasi, niin osaavat sen paremmin huomioida :)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 01:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 01:34"]
[/quote]
:D
[/quote]
Mitä hauskaa tässä kysymyksessä oli?
Ajatellaanpa että on yönylilento tai muuten vain edessä istuu matkustaja, jonka sydänasia on pitää penkkiään takana matkustajan sylissä. Silloin täyteenahdetussa koneessa ei tämän selkänojan ja käsituen välissä ole niin paljon rakoa, että siitä mahtuisi likistämään itsensä pois penkiltä. Joku joskus väitti, että näissäkin kädensijoissa on jossain "takana" nappula, jota painamalla käsinojan saa ylös. Missä siellä? Olen etsinyt tuloksetta. Tämä olisi kovin tarpeellinen, sillä jostain syystä joudun aina istumaan jonkun rakkovikaisen vieressä.