Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte sairaana lasten kanssa? Apua!!

Vierailija
26.09.2022 |

Nyt kaikki selviytymiskeinot kehiin!!
Olen itse kovassa kuumeessa, voimat täysin pois. Lapsista ei kuitenkaan virta lopu, vaikka nuhaisia ovatkin. Päin vastoin vaativat normaaliakin enemmän. Miten hemmetissä tästä selviää, kun ei hetkeäkään saa levättyä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan läheinen ei voi auttaa, niin eipä siinä oikein muuta jää jäljelle kuin buranaa naamaan

Vierailija
2/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on iso apu noissa tilanteissa, yleensä ottaa töistä lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin katsoa telkkaria koko päivän ja yritin viihdyttää niin, että makasin itse sohvalla.

Vierailija
4/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalla on ainakin jossain sellainen pika-apu, jolla saat lastenohjaajan hetkeksi esim. ulkoilemaan lasten kanssa . tiedän ainakin Saarijärvellä ja Jyväskylän alueella olevan tällaisen. tuo apu on kuitenkin vain muutaman tunnin, mutta ilmainen. 

Myös jotkut kotipalveluyritykset myyvät hoitopalveluita tällaisiin tilateisiin.

Vierailija
5/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Jos oot niin sairas että lasten turvallisuus vaarantuu niin sossuun vaan yhteyttä.

Vierailija
6/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna katsoa vaikka koko päivä telkkaria. Ei ne lapset siitä rikki mene. Palaatte sitten normaaleihin rutiineihin kun olet parantunut. Nyt vaan menet siitä mistä aita on matalin.

Vierailija
7/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa lounaaksi pitsaa, jos ovat sen ikäisiä että syövät sitä. Tai jotain muuta mitä ei tarvitse itse kokata.

Vierailija
8/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?

Jos oot niin sairas että lasten turvallisuus vaarantuu niin sossuun vaan yhteyttä.

2v ja 3v, eipä ne lapset nyt minun kuumeesta vaarannu 😅

Saavat kyllä tietysti ruokaa ja muuta huolenpitoa.

Vierailija
9/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt ne mustalaisakalle.

Vierailija
10/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu!

Vierailija
11/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mies ei voi olla kotona, on pitkällä työreissulla. Muita tuttavia/sukulaisia ei ole jotka voisi auttaa.

Paikkakunnalla ei ole tarjolla minkäänlaista ilmaista apua, eikä minulla ole varaa maksullista palvelua ottaa.

Telkkaria on nyt eilen ja tänään koko päivä katseltu, mutta nyt alkaa lapsilla loppua mielenkiinto ohjelmia kohtaan.

Ulkoilemassa on välillä käyty, kun koiratkin pitää linkittää.

Ap

Vierailija
12/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mies ei voi olla kotona, on pitkällä työreissulla. Muita tuttavia/sukulaisia ei ole jotka voisi auttaa.

Paikkakunnalla ei ole tarjolla minkäänlaista ilmaista apua, eikä minulla ole varaa maksullista palvelua ottaa.

Telkkaria on nyt eilen ja tänään koko päivä katseltu, mutta nyt alkaa lapsilla loppua mielenkiinto ohjelmia kohtaan.

Ap

No eipä siinä auta kuin kestää. Lähes kaikki äidit joutuu kestää tuon dilemman, kun se isä usein vain jatkaa sitä omaa töissä käyntiä, vaikka äiti olisi kuinka sairas. Laitat telkkariohjelmaa lapsille, koitan keksiä muutamat sellaiset leikit tai erikoisjutut, joita voi käyttää juuri tuollaisia tilanteita varten. Mulla ainakin on käytössä muutama sellainen aktiviteetti, joita lapset voivat tehdä, jos itse olen sairaana. Ja nyt joudut kyllä sellaisen kasvatustyön tekemään, että sanot niille lapsillesi, että äiti on nyt tosi sairas, eikä nyt kykene ulkoiluttamaan pitkän kaavan mukaan ja jaksa kaikkea yms. Lastenkin pitää oppia mitä toisen sairastaminen tarkoittaa ja se, että jos ovat itsekin kipeitä, niin miksi silloin ei hilluta kylillä.

Vierailija
13/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, telkkari on hyvä! Meillä on tällaisia tilanteita varten leluja ym. tavaroita jemmassa. Otan varastosta uusia leluja ja lapset jaksavat taas hetken keksittyä uusiin juttuihin.

Vierailija
14/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eipä siinä auta kuin kestää. Lähes kaikki äidit joutuu kestää tuon dilemman, kun se isä usein vain jatkaa sitä omaa töissä käyntiä, vaikka äiti olisi kuinka sairas. Laitat telkkariohjelmaa lapsille, koitan keksiä muutamat sellaiset leikit tai erikoisjutut, joita voi käyttää juuri tuollaisia tilanteita varten. Mulla ainakin on käytössä muutama sellainen aktiviteetti, joita lapset voivat tehdä, jos itse olen sairaana. Ja nyt joudut kyllä sellaisen kasvatustyön tekemään, että sanot niille lapsillesi, että äiti on nyt tosi sairas, eikä nyt kykene ulkoiluttamaan pitkän kaavan mukaan ja jaksa kaikkea yms. Lastenkin pitää oppia mitä toisen sairastaminen tarkoittaa ja se, että jos ovat itsekin kipeitä, niin miksi silloin ei hilluta kylillä.

Olipas ikävästi kirjoitettu miehistä. Työnantajatkin tykkäisivät varmasti asenteestasi muutoin vinkit aplle hyviä!

Vierailija
15/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olipas ikävästi kirjoitettu miehistä. Työnantajatkin tykkäisivät varmasti asenteestasi muutoin vinkit aplle hyviä!

Hah, vai ikävästi kirjoitettu. Ihan tottahan tuo on. Voittopuolisesti naiset jäävät pois töistä sairaan lapsen takia ja jos nainen sairastaa, niin harvoinpa mies peruisi työpäivän sen vuoksi, että hoitaisi lapsia sen aikaa. Ihan sama onko se kiva juttu vai ei.

Vierailija
16/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta löytyy tanssi- ja jumppavideoita lapsille. Laitat pyörimään olohuoneen telkkarista ja kannustat lapsia sohvalla maaten. Saavat purettua vähän ylimääräistä energiaa.

Vierailija
17/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä tosi raskasta, muistan sen ajoilta jolloin lapset olivat pieniä. Lapsemme sairastelivat tosi paljon, ja myös me vanhemmat, erityisesti minä. Miehelle ei nouse ikinä kuume joten hänen oli vaan mentävä töihin vaikka olisi ollut miten raskas ja sairas olo tahansa. Mutta itse sain kovat kuumeet kyllä, ja pienemmätkin, ja kaikki kurkkukivut ja oksennustaudit ja kaikki :( Hyvä ihme että ihan kauhulla muistelen niitä aikoja edelleen. Ei ketään auttamassa, yksi lapsista myös vaikeasti vammainen ja vaati jo sinänsä paljon huomiota ja verotti unia.

Vaikeinta on silloin kun lapset ovat parin-muutaman vuoden ikäisiä. Vuosi vuodelta helpottaa. Viisivuotiaan kanssa pystyy jo puuhailla rauhallisia puuhia eri tavalla kuin kaksivuotiaan. Voi katsella videoita, kuunnella satukasetteja (onko sellaisia nykyään, kirja + siihen äänite, voi tehdä palapelejä ja muita pelejä, väritellä, rakennella leegoilla, muovailla, tehdä ompelukuvia jne. Nykyään lapset taitavat pelata monenlaisia elektronisia pelejäkin, niistäkin kannattaa ottaa sairauspäivinä kaikki ilo ja apu irti vaan... Tärkeintä vaan että kunhan selviydytte niistä päivistä... Silloin voi jättää hammaspesut väliin jne, yritä tehdä ja jaksaa vain se vähin välttämätön. Ota lapset viereen lattialle peitolle ja kuunnelkaa yhdessä musiikkia ja ottakaa päiväunet. Rakentakaa maja lapsille huovista pöydän alle. Ota lapset välillä syliin ja sano miten rakkaita he ovat.

Paljon paljon jaksamista sinulle ja oikein pikaista paranemista!

Vierailija
18/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin seuraavia

- vintin rappusiin portti kiinni ja sinne ei mennä jos äiti sairaana niin ei tarvinnut itse rampata portaita. Muutenkin mahdollisesti rajattiin paikka missä ollaan eli jos äiti pötkötteli sängyllä niin makuuhuoneeseen varastosta pois käytöstä olleita leluja ja ovi kiinni että lapset pysyy samassa tilassa missä itse lepää ja jopa torkahtelee

- pyllyn pesu tehtiin joskus enimmät kosteuspyyhkeellä ja taapero seisoi suihkussa kun pesin loput. Näin säästyin nostamasta lasta kun ei voimat riittäneet/pelotti että lapsi saattaa pudota.

- lapsille mahdollisimman helppoa ruokaa. Einekset ihan ok ja terveellisyyttä mietitään sitten terveenä.

- lapsille lupa tehdä temppurata sisälle eli keittiön tuolit junaksi ja pehmoja kyytiin. Viltti tuolien päälle ja junan alta voi ryömiä ja välillä kiivetä tuolille istumaan ym. Eli tekemistä sisällä joka vie aikaa ja lapsista virtaa.

- lahjonta tavallista enemmän. Jos syötte nätisti niin jätskiä jälkkäriksi jne.

- aina kun itsellä sopiva hetki niin pyysin lapsen/lapsia kainaloon halimaan. Tätä toki käytin muulloinkin. Eli kun läheisyyttä tankataan valmiiksi niin kaikki paremmalla mielellä eikä halipula iske niin helposti hankalalla hetkellä.

Vierailija
19/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta on se silti aika erikoista, että nimen omaan lähes kaikki äidit joutuvat tämänkaltaisia tilanteita kestämään, mutten ole kyllä koskaan kuullut isästä, joka joutuisi. Jos isä sairastuu, niin ei kellekään tulisi edes mieleen, että nythän se pystyy ne lapsetkin hoitamaan samalla, kun on kerran kotona!

Vierailija
20/25 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hah, vai ikävästi kirjoitettu. Ihan tottahan tuo on. Voittopuolisesti naiset jäävät pois töistä sairaan lapsen takia ja jos nainen sairastaa, niin harvoinpa mies peruisi työpäivän sen vuoksi, että hoitaisi lapsia sen aikaa. Ihan sama onko se kiva juttu vai ei.

Kyllä minä työnantajana ihmettelisin, jos työntekijä jäisi tuon vuoksi töistä kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi