Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy, lentoemäntä vastaa :)

Vierailija
06.05.2012 |

Täällä taas pitkästä aikaa lentoemo vastailemassa, jos kysymyksiä tulee :)

Niitä saa siis laittaa!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemot laitttaa jossain vaiheessa lentoa aina mustat nahkakäsineet käteen? Oon aina ihmetelly noitten käsineitten tarkoitusta!

Vierailija
22/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nahkakäsineet auttaa esim. koneen oven sulkemisessa, ovien kahvat on aika liukkaat ja tiukat, niin käsineillä saa paremman otteen.

Lisäksi tarjoilussa pysyy paremmin pahvimukit yms. kädessä.

Oikeasti nuo on tarkoitettu hätätilanteeseen. Noilla saa paremmin otetta esim. siiven päällä.

Lennoilla lentoemännillä nuo ovat siis vapaaehtoiset, mutta suurin osa niitä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat on lentokapuilla? olen ymmartanyt Etta moni on yhdessa lentoemon kanssa? Mitä teidän koulutukseen kuuluu? Voitteko tulla töihin ilman meikkiä?

Vierailija
24/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletko koskaan tehnyt miehesi kanssa sitä koneessa?

Pelottaako, että lentoyhtiöillä ei ole varaa huoltaa koneita?

Vierailija
25/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hei vaan, olen junan konduktööri, kysy niin vastaan.

t. yli 100 lentoa vuodessa lentävä

Vierailija
26/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapujen palkat riippuu paljon työtunneista, oma mieheni tienaa n. 9000 € / kk.

Monet kavereistani on lentoemoja, eivätkä he ole yhdessä kapujen kanssa. Onhan se tosin perheen kannaltakin aika vaikeaa, jos monilla vanhemmilla on todella epäsäännöllinen työ, ja välissä 3-4 päivää pois kotoa. Järjestelyjä se vaatii!

Koulutukseen kuuluu ihan perus asiakaspalvelukoulutusta, hengen pelastusta, uimaharjoitteluja yms.

Periaatteessa voi töihin tulla ilman meikkiä, mutta sitä ei välttämättä katsottais kovin hyvällä. Tässä ammatissa pitää kuiten olla huolitellun näköinen. Vaikkakaan se ei tarkoita, että pitää aina olla kilo pakkelia naamassa, mutta yleisilme pitää olla siisti.

Vierailija
27/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää kestä ilman apua ja syytä ei tiedetä? (Ja yhtään lääkäriä tai hoitsua ei matkustamosta löydy)

Minulle tuli ihan kotona selittämätön vatsakipu. En olisi voinut olla menemättä päivystykseen. Siellä sain kolmea lääkettä. Meni ohi itsestään tai niillä lääkkeillä siellä sairaalassa. Syytä ei keksitty. Valkosolut oli kovasti nousseet, jonka sanottiin johtuvan kovasta kivusta. Ei siis ollut mikään mahatauti. Mitä teette, jos mulle tulee tuollainen lentäessä. Siis sellainen, että sitä ei voi kestää.

Vierailija
28/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei oikeastaan pelota terrorismi. Toki onhan se riski olemassa, tässä työssä vaan pitää luottaa asiakkaisiin ja siihen että kaikki menee hyvin.

Ei olla miehen kanssa tehty koneessa mitään ylimääräistä :D

Ei pelota, yksinkertasesti tuskin yksikään kone lähtis ilmaan ilman huoltoa.

Vierailija
29/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahakivuista ja muista sairauksista: Jos asiakas sairastuu lennolla, niin ensin tarjotaan tottakai särkylääkettä ja pyritään järjestään lepopaikka, missä asiaka voi olla makuuasennossa.

Jos tulee ihan sietämätön olo, johon mikään ei tehoa ja kipu on suunaton, niin hätälasku lähimmälle kentälle. Tämä ratkaisu on siis ihan viimeinen, jos keinot loppuu.

Muuten yritetään vaan sinnitellä määränpäähän.

Vierailija
30/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen hätälaskun, jos mikään ei auta ja kipu on sietämätön? (Kiitos tähän asti. Pelkään todella, jos joskus lentäessä sattuisi tuollainen kohdalle.)

Vierailija
31/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten säilytät työmotivaation vuosi toisensa perään (vai onko jo kokemusta niin pitkältä ajalta?) kun työ on käytännössä tarjoilijan työtä? En tarkoita väheksyä, mutta kun kehittymismahdollisuuksia ei varmaan hirveästi ole ja täällä "maan päälläkin" ravintoloissa monet tarjoilijat kärsivät työmotivaation puutteesta?

Vierailija
32/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole ihan varma, että joutuuko se henkilö maksamaan sen hätälaskun. 100 prosentin varmuudella en uskalla sanoa, mutta mielestäni ei joudu. Eri asia sitten, jos humalassa örveltää tai alkaa väkivaltaiseksi, koska se on ns. itse aiheutettua.

Olen ollut alalla viisi vuotta, eikä päivääkään ole kaduttanut. Hyvin on säilynyt motivaatio. Itse en pidä tätä tarjoilijan työnä, koska työkuva on kuitenkin niin erilainen. Ja kukapa tarjoilija pääsisi muutaman kerran kuukaudessa 3-4 päivän minilomalla viiden tähden hotelliin ;)

Vierailija
33/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla viisi vuotta, eikä päivääkään ole kaduttanut. Hyvin on säilynyt motivaatio. Itse en pidä tätä tarjoilijan työnä, koska työkuva on kuitenkin niin erilainen. Ja kukapa tarjoilija pääsisi muutaman kerran kuukaudessa 3-4 päivän minilomalla viiden tähden hotelliin ;)

Ok, eli työsuhde-edut ovat mielestäsi hyvät ;)

Vierailija
34/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni työsuhde-edut on hyvät, vaikka niitäkin koko ajan leikataan pienimmiksi...

Vierailija
35/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsakipukohtauksen kokenut kiittää.

Vierailija
36/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme lennolla syödä kevyesti, juoda vettä, pitää lepotaukoja, ja kyllä siellä koneen vessassa pidetään puuterointitaukoja :)

Asiakaspalveluus on tän työn tärkein juttu, eli on vaan pakko olla hyvällä päällä vaikka kuinka väsytää.

Vierailija
37/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko harrastaa seksiä miehistön kesken

ja haittaako se jos joku on naimisissa

teillähän on oma maailma ja te lennätte kaikki

Vierailija
38/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapteenit on hyvin koulutettuja jne.

nuoret, komeat perämiehet? Koko ajan kirjoitat vain kapteeneista (= vanhoista kääkistä). Kyllä kai ne perämiehetkin ovat saman ilmailuopiston käyneet, mutta lentotunteja vain on vähemmän yhtiön palveluksessa. Vai?

Vierailija
39/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerinä, ettei saanut olla lihava. Nyt olen monesti Finnairin lennoilla nähnyt ylipainoiia lentoemäntiä. Hyvä, kun mahtuvat penkkien välissä kääntymään. Miksi näin.

Vierailija
40/42 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me lennolla missään omassa pienessä maailmassa elelle, missä voi tehdä mitä vaan ja kaikki maan päälle jääneet asiat unohdetaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän