Miksi naiset mulkoilevat vihaisesti vähäpukeisia toisia naisia?
Itsekin ihmettelen, että miksi käyttäydyn niin, kun jollakulla vilahtaa liikaa tissivakoa tai pepun peitteenä on vain ohuet legginssit. Se tulee jotenkin automaattisesti. Osaako kukaan selittää, että mistä se voisi johtua?
Kommentit (51)
eniten säälitää että nekin katsee mitä ne saa miehiltä on halpoja katseita vaikka itse he kuvittelevat olevansa jotain vaimomatskua. Kertakäyttöpatjoja valitettavasti.
mä oon nähny kyllä useita sellaisia :) Mitä tarkoittaa halpoja katseita? Ei kai ne miehet tuntemattomasta naisesta muutenkaan näe muuta kuin ulkonäön, ei ne naisia kattellessaan ajattele, että "tuo leipoo varmaan hyvää pullaa ja osaa viikata lakanat", joku muu niillä on kyllä mielessä. Mutta kuten olen itsellenikin sanonut jos miehen vilkuilut ärsyttää, niin vaikka miehen vaimo olisi maailman kaunein nainen, niin kyllä se silti katselee vieraita naisia, koska ne on vieraita naisia, ei se sen vaimon ulkonäöstä ole kiinni.
No itse en kyllä mulkoile ketään, mutta täytyy kyllä sanoa, että silti ihmettelen sitä pelkät legginsit -muotia, jota varsinkin joillain teineillä näkee. En kyllä itse koe, että se olisi mitenkään "paljastavaa" tai ainakaan seksikästä pukeutumista. Minusta sama asu voisi olla paljon seksikkäämpi, jos niiden legginsien päällä olisi joku pikkuinen farkkuhame tms. Nykyteinit ovat usein aika pulskia, ja ei se höllyvä takapuoli joissain trikoissa ole kyllä oikeasti kovin kateutta herättävää.
mulkoile vihaisesti.
Saatan katsella ihaillen tai vähän kateellisena, jos joku hyväkroppainen paljastelee sopivasti näyttäen seksikkäältä.
Katson huvittuneena ja myötähäpeää tuntien, jos joku on ahtanut itsensä liian pieniin vaatteisiin tai paljastelee liikaa. Tai yritän olla tuijottamatta silmät lautasina ja suu auki, jos joku tosiaan on lähtenyt liikenteeseen naurettavan tyrkyissä ja mauttomissa vaatteissa.
Onko muilla muuten samaa ongelmaa, että jos jollakin on liian avokauluksinen paita, niin katse menee väkisinkin tissivakoon. Pakko ymmärtää miehiä, jotka eivät voi mitään tissien tuijotukselleen, kun minä heteronainenkin meinaan välillä vahingossa tuijottaa.
Siitä tässä on musta kysymys. Toisten 'hutsutyylistä' ärtyvä nainen on oppinut tuomitsemaan tietynlaisen seksuaalisuuden ja feminiinisyyden ilmaisut kunniattomina, mauttomina ja alempi arvoisuuden merkkinä.
Koska siihen sisältyy aggressiivista tunnetta ja vihamielistä käytöstä (vaikka ne katseet, naureskelu ja nettipalstoilla haukkuminen wt:ksi), niin kyse on myös naisvihamielisyydestä seksismistä. Vai halveksittaako ja ärsyttääkö vähäpukeiset raksamiehet kadulla, paljas ja rahvas lihaksikas tai muuten vaan maskuliininen kroppa esillä, tyrkyllä oikein?
Oikeastaan tässä on kyse kahdesta asiasta. Naisvihamielisyydestä seksualisoiden ja mauttomasta alaluokkaisuudesta, wt-tyylistä tms.
ei oo muuten sen parempia, kyllä osaa niistäkin ärsyttää jos joku hyvännäköinen mies esittelee itseään tai vaikka omaisuuttaan..(jos mies ei siis näytä naurettavalta mikä on miehelle helpompaa kuin naiselle).
Kuuma ilmasto ja kevyet vaatteet. Ei tulis meileenkään vilkuilla naisia paheksuvasti, jos laittaa kevyttä päälleen, miksi niin tekisin?
Mua itseäni ahdistaa pieni kaula-aukko ja näytän 20 kg painavammalta pienessä kaula-aukossa, siksi ostan aina mahdollisimman isolla. En esittele rintojani, mutta avara kaula-aukko on miellyttävä päällä. Ei siitä rinnat esille tule, mutta pukee monia naisia paljon paremmin kuin tiukka t-paita kaula-aukko.
En ymmärrä miten Suomessa voi tääkin olla ongelma!!
muita tyttöjä-naisia joilla juurikin on vaan sukkahousut eli legginsit päällä tai liian pienet vaatteet ja näyttää liikaa pintaa vahingossa tai tahallaan. siis täysin tyylitön pukeutuminen lähinnä alasti kulkevien naisten kanssa hävettää mua. jotenkin minusta siinä annetaan koko naissukupuolesta ota minut-kuva.
Minä en mulkoile ketään,tuskin edes huomaan jos joku paljastelee. Jos satunkin huomaamaan jotain epämääräistä niin katson nopeasti,en jää tuijottamaan koska minua on opetettu että se on ruma tapa. Joskus mölyävät teinit kiinnittää huomioni,heillä saattaa olla päällänsä liian rohkeita asuja ja sitä saatan yksinäni päässäni ihmetellä pari sekuntia kunnes suljen kaupan oven ja olen jo unohtanut koko homman.
Tänään näin ensimmäistä kertaa tälle keväälle naisella minoshortsit,ne pisti silmääni mutta ei mitenkään pahansuopasti,ajattelin "jaa,kai sitä voisi itsekkin noi jo kaivaa esille odottamaan ilmojen lämpiämistä".
Mä en kyllä ymmärrä sitä tuijottelua, eikä mua toisten pukeutuminen oikeasti kiinnosta sitten tippaakaan.
Mulla on todella hyvä kroppa ja käytän mielelläni mekkoja ja lyhyitä hameita. Ei näytä MINUN silmääni yhtään pahalta. Sen kyllä olen huomannut, että minulla isorintaisena joku tuubitoppi kiinnittää miesten katseet ja saattaa joidenkin naisten silmiin näyttää pahalta. Pienirintaisille on ok käyttää sellaista.
Mutta paskat muiden mielipiteistä, minun itsetuntoni kestää kaikki katseet :D Enkä pukeudu hakeakseni huomiota, vaan siksi, että tykkään pukeutua niin kuin pukeudun. Vähän huumoria ja hymyä kehiin naiset, täällä eletään vain kerran- miksi tuhlata sitä nipottamiseen ja häpeään?!
toisinaan katson, että vau, onpas kivat vaatteet. Riippuu mielentilasta ja siitä, vilahtaako se tissivako kauniisti vai huoramaisesti. Ja ne legginssit pyllyn peitteenä on oksettavat kellä vaan.
ellei ole sellainen tilanne että joku on pukeutunut vaatteisiin joita kroppansa ei kestä, eliläskiä tursuu sieltä täältä...
Vai halveksittaako ja ärsyttääkö vähäpukeiset raksamiehet kadulla, paljas ja rahvas lihaksikas tai muuten vaan maskuliininen kroppa esillä, tyrkyllä oikein?
No kyllä mulle aika samanlaiset tunteet tulee sekä miehen että naisen housujen vyötärön yläpuolella paistavasta persvaosta. Ihmettelen myös miehiä, jotka liikkuvat kadulla ja terasseilla paidatta, riippumatta kropan kuosista. En siis ainakaan omalla kohdallani allekirjoita, että kyseessä olisi naisviha. Naisille nyt vain on olemassa enemmän kaikenlaisia paljastavia vaatteita, minkä vuoksi he varmaan saavat enemmän huomiota asian suhteen. En usko että miehille suunnattuja viekoittelevia peniksen yläosan paljastavia housuja tervehdittäisiin yhtään sen suurammalla ilolla kuin naisten tissipaitoja tai vilkkuvia stringejä.
niin sama vaikka olis pukeutunut kaapuun, mulkoilisin TODELLAKIN!
Niin siis tein avauksen, koska itse huomaan joskus töllääväni muita ja haluaisin oppia siitä pois. Tiedän, että se on junttia eli sehän tekee minustakin juntin :D
http://www.stylebistro.com/lookbook/Nicole+Polizzi/dJCynTA_VGK
Tuollaisesta näystä tulee vain järkyttävä myötähäpeä. Ja näitä näkyy myös Suomessa.
Naiset voivat pukeutua seksikkäästi myös ilman rinnat meinaavat pulpahtaa kaula-aukosta ja että hame peittää juuri ja juuri vesirajan..
Toivon niin että naiset oppisivat tuon. Naisellisuutta voi korostaa ja näyttää myös soveliaasti. En näe mitään soveliasta siinä että jollain on ehkä alusvaatteet peittävät vaatteet.
Ei, en mulkoile, mutta häpeän olla nainen noita tavatessa.
niin sama vaikka olis pukeutunut kaapuun, mulkoilisin TODELLAKIN!
kun se on sen naisen vikaa ei miehen...hyvin hallussa homma, onhan mies kytketty jo tälle illalle kiinni?
Vai halveksittaako ja ärsyttääkö vähäpukeiset raksamiehet kadulla, paljas ja rahvas lihaksikas tai muuten vaan maskuliininen kroppa esillä, tyrkyllä oikein?
jotka pyörivät kaupungilla ilman paitaa. Se on mielestäni oksettavan näköistä, oli kroppa minkänäköinen tahansa.
Ymmärrän kyllä että kun on kuuma niin vähennetään vaatteita, mutta puolialastomana ei tarvitsisi siltikään hillua yhtään missään yleisellä paikalla. Uimarantoja nyt ei tietenkään lasketa mukaan.
Siitä tässä on musta kysymys. Toisten 'hutsutyylistä' ärtyvä nainen on oppinut tuomitsemaan tietynlaisen seksuaalisuuden ja feminiinisyyden ilmaisut kunniattomina, mauttomina ja alempi arvoisuuden merkkinä.
Koska siihen sisältyy aggressiivista tunnetta ja vihamielistä käytöstä (vaikka ne katseet, naureskelu ja nettipalstoilla haukkuminen wt:ksi), niin kyse on myös naisvihamielisyydestä seksismistä. Vai halveksittaako ja ärsyttääkö vähäpukeiset raksamiehet kadulla, paljas ja rahvas lihaksikas tai muuten vaan maskuliininen kroppa esillä, tyrkyllä oikein?
Mutta eihän niissä "pelkissä legginseissä" ole kysymys mistään seksuaalisuuden tai feminiinisyyden ilmaisusta - se on yksi muoti. Itse en siis mulkoile niitäkään, mutta pistän usein merkille, kun ei vaan ole minusta hyvän näköistä. Ja olen biseksuaali, eli ihan mielelläni katselisin hyvännäköisiä naisia. Ja vertailun vuoksi - katson niitä legginsejä samalla tavoin kuin jotain jump suiteja, eli vähän tyyliin "onpas kummallinen muoti, en kyllä tajua miksi ihmiset pukeutuu näin".
Joskus naurattaa, kun edelleen näkee jollain vyötärölle asti vedetyt stringit, jotka näkyvät housujen alta. Sekin näyttää minusta lähinnä hassulta, niin 90-luvulta.
Pienet hameet ovat minusta ihan ok, en kiinnitä huomiota. Jos jollain näkyy tissivako, niin en kyllä sitäkään kummastele - itse pienirintaisena kai jotenkin pidän itsestäänselvänä, että isojen rintojen kanssa se vaan näkyy, ellei halua pukeutua johonkin poolopaitaan.
Ja mitä tulee noihin miehiin - joo, minua ärsyttää paljon enemmän miesten tapa kulkea kaupungilla ilman paitaa tai persvako vilkkuen. Nämä miehet herättävät siis minusssa ärsytystä ja mulkoilua, mitä ne naiset eivät edes aiheuta! Jos joku nainen kulkisi pelkässä bikinin yläosassa (vaikka shortsit tai pikku hame päällä) en varmaan edes miettisi, onko se asu ok - minun puolestani se olisi ok, vaikka järjestyssäännöissä se kai rinnastettaisiin tuohon miesten paidattomuuteen.
että kivasti istuu vaatteet, sopii hyvin tms. Sitten on toki näitä, jotka eivät ole vain huomanneet, etteivät oikein kauniilta näytä :(Silloin yritän välttää, että naamasta näkyisi ihmettely/järkytys. Siis esim jos pikkuhousut näkyy täysin läpi, hame loppuu pepun alle eikä edes sukkahousuja yhdistettynä -20 celsciusta. Näitä joskus näkee.
Itse pukeudun hameeseen, joka päättyy ehkä muutaman sentin polven yläpuolelle. Korkokengät tietenkin. Ja on muuten uskomatonta, kuinka paljon näkee katseita naisilta, vieläpä niin, että tuijotetaan edestakaisin sääriä pitkin. En tiedä onko kaikilla näin? Mielestäni ei TODELLAKAAN ole liian paljastavasti pukeutunut kynähameessa yhdistettynä sitten vähän löysempään yläosaan. Mulla on pienet rinnat, joten ne eivät huomiota kerää vaikka olisi tiukempi/avonaisempikin pusero.
Toki huomiota saa miehiltäkin, mutta TOSI harva vahtaa niin, että tuntuisi törkeältä.
Asiaan auttaa, kun alatte itsekin pukeutua niinkuin haluatte! Ja älkää sitten loukkaantuko niistä minunkin ihailevista ja joskus jopa hyvällä tavalla kateellisista silmäyksistä! (luulen kyllä, että osaan katsoa vaivihkaa, ehkä juuri siksi kun on näitä katseita tullut itsellekin kenties vähemmän mukavissa merkeissä)
Tosi moni on kaunis, kun vaan korostaa niitä OMIA hyviä puoliaan!
niin se johtuu siitä, että he ovat TOISIA NAISIA, ei siitä vähäisestä pukeutumisesta ;D
Asiaan: En tiedä. Itse en mulkoile, ja jos ketjuun vstanneet ovat tosissaan niin HUH HUH. Olisi terapian tarve aika monella kun on noin huono itsetunto!!!