Tiedän että tuttavaani petetään.
Miten pääsisin halusta kertoa hänelle? Me siis emme ole varsinaisesti ystäviä, miehemme ovat. Tämä mies on jäänyt aiemmin kiinni pettämisestä, eivätkä he eronneet. Tiedän myös, että sama nainen taas kyseessä. Luulen, että tuttuni jäisi nytkin miehensä kanssa suhteeseen, eli en näe mitään järkevää syytä kertoa, olo vain kuin olisin rikostoveri... En osaa olla ihan luonteva hänen seurassaan, mutta pakosta joudun välillä samassa porukassa olemaan. Miten voisin unohtaa tietäväni asian?
Kommentit (11)
Kuvittele ystäväsi tuolille eteesi. Kerro hänelle, mitä tiedät hänen miehestään. Mene sitten istumaan hänen tuolilleen. Miellä, että olet hän. Näet edessäsi itsesi ja kuulet itsesi kertovan, että mies on ollut uskoton. Koe, mitä koetkin. Vastaa itsellesi. Palaa omalle tuolillesi ja miellä, että kaverisi vastaa sinulle.
Saatat yllättyä, miltä ystäväsi "housuissa" tuntuu. Joka tapauksessa saat asian pois mielestäsi, olethan jo kertonut sen.
2, en halua nolata tätä naista kuitenkaan, varmaan tuo olikin vitsi?
3, kun kyse ei ole siitä että haluan kertoa jollekin, ja uskon ettei ilahtuisi tiedosta, ehkei edes tekisi sillä mitään, on vain vaikea olo, kun hän ihan avoimesti iloitsee kun ovat tästä kriisistä selvinneet, mies ottanut opikseen jne, ja moni miehen kavereista ym tietää ettei asia ole noin. Ihan kuin olisin minäkin osallistumassa tämän naisen kusetukseen.
Mäkin tiedän yhden ystäväpariskunnan miehen uskottomuudesta, ei tulisi mieleenkään ottaa sitä puheeksi kummankaan kanssa! Hoitakoot itse oman parisuhteensa.
Sitten onkin tilanne hankalampi, jos ystäväsi tapana on uskoutua sulle ja kysyä sulta neuvoja parisuhdeasioihin. Mutta kyse ei ilmeisesti ollut niin läheisestä ystävästä?
ja en aio kertoa, haluaisin päästä asiasta yli, siis etten kokisi syyllisyyttä siitä että tiedän.
ap
...hankkiutuisin pettäjän kanssa kahden kesken ja kertoisin, että aion kertoa pettämisestä hänen vaimolleen ellei hän itse kerro. Ja toimisin myös näin.
Keskustelisin miehen kanssa siitä, että minua ei voi pakottaa olemaan epärehellinen tuttavanaiselleni vain siksi, että mies itse on. Kertoisin, kuinka paha ja raskas olo epärehellisyydestä tulee, ja että en tosiaankaan aio tämän miehen vuoksi antaa sellaisen asian painaa itseäni. Mainitsisin siitäkin, että miehen omakin elämä olisi varmasti helpompaa, jos se ei perustuisi valheelle. Mies saisi sitten valita, kertooko vaimolleen itse vai kerronko minä.
sano pettäjämiehelle, että sinä tiedät, mitä tekee vaimonsa selän takana, ja jos hän ei lopeta sitä, kerrot vaimolle koko jutun.
ja en aio kertoa, haluaisin päästä asiasta yli, siis etten kokisi syyllisyyttä siitä että tiedän.
ap
jos tuntee syyllisyyttä asiasta, johon ei mitenkään ole syyllinen.
Mun mielestä tietämisessä ei koskaan ole mitään pahaa, ellei sitä käytä väärin. Tieto kuitenkin antaa aina mahdollisuuden harkita ja toimia oikein, vaikkakin se merkitsee myös vastuuta. Jos vaikka tietää että naapuri hakkaa lastaan, voi yrittää tehdä jotain lapsen hyväksi, ja se on parempi kuin että ei tietäisi eikä voisi edes yrittää. Tässä tapauksessa nyt tuskin on mitään, mitä voisit tehdä kenenkään hyväksi, muuta kuin että pidät tiedon itselläsi.
Ja sori että tuli vähän teennäinen sepustus, mutta rehellisesti sanottuna mun on hankala samastua sun asemaan, koska itse nautin salaisuuksien tietämisestä niin paljon. Hankalaa niissä on vain olla kertomatta niitä eteenpäin, mutta tarpeen vaatiessa sekin kyllä onnistuu, ja täytynee tunnustaa että saan siitäkin tiettyä nautintoa. :/
sano pettäjämiehelle, että sinä tiedät, mitä tekee vaimonsa selän takana, ja jos hän ei lopeta sitä, kerrot vaimolle koko jutun.
Tämä tuli itsellekin mieleen. Tai sanoa pettäjälle, että jos ei itse kerro, minä kerron.. okei, tämä toimi vielä silloin parikymppisenä, nykyään on hieman enemmän pelissä, että en ehkä tuota toista uhkausta laittaisi.
Siis hänhän halusi päästä eroon halustaan kertoa asiasta tuolle tuttavalle. Kyseessä ei ole hänen ystävänsä vaan pelkästään miehen ystävän vaimo.
Ap:nä korostaisin tuota eroa itselleni ja ottaisin vähän etäisyyttä tuohon naiseen, jos ei kerran hänen ystävänsä edes halua olla. Miehelleni sanoisin, että koen oloni epämiellyttäväksi tuon hänen ystävänsä läsnäollessa, kun tiedän, miten tämä kusettaa vaimoaan.
Vieläpä niin, että toinen nainen on naimisissa oleva kaverini. Huom! Kumpikaan ei sentään ihan ystävä, mutta kavereita kuitenkin.
Yritimme kertoa asiasta muutama vuosi sitten porukalla petettävälle... Aivan mahdoton sosiaalinen soppa! Nainen ei uskonut meitä lainkaan ja sai aivan hirveät hepulit ja soitteli ympäriinsä ja sai aikaan aivan järkyttävän hässäkän!
Minä en ainakaan enää ikinä kerro kellekään vaikka kuinka tietäisin että petetään!
... Tuota mainitsemaani naista petetään edelleen ja kaikki sen tietävät.
Inhottava tilanne, jota itse en kyllä jaksaisi ensinkään. Varmaan aloittaisin keskustelun jossain kaikkien yhteisessä tilanteessa tyylin: ihan kiva nähdä muuten, mutta vaivaa kyllä toi sun miehen vieraissa käyminen, ei siis jollei se sua itseä haittaa, mutta että ei oo ollenkaan rentoa olla tässä ...