Turha viesti mutta mitä tehdä kun ei jaksa?
Töissä on ollut helvetillinen kevät, isoja muutoksia jotka nyt alkaa pikku hiljaa järjestyä. Työpäivät venyi kuukausia; pahimmillaan 9h toimistolla + siihen päälle 5-6h kotona etänä / koko ajan mailin & puhelimen ääressä. ( joo, tiedetään että superpalstamamma pystyy tuohon joka päivä eikä valita -mun pää ei näemmä pidemmän päälle kestänyt-) Eikä noista ylitunneista korvata yhtään mitään. Flunssat iski saman tien; 4 flunssaa tämän vuoden puolella muttei ollut mahdollista levätä päivääkään, töitä tein sen minkä pystyin.
Nyt sitten väsymys/ uupumus on iskenyt. En jaksa mitään eikä mikään huvita. Voisin vaan nukkua/ maata sohvalla. Kotityöt ei suju ja on fiilis että voisin vaan paiskoa tavaroita raivostuneena; jatkuva rumba laita ruoka-täytä&tyhjennä astianpesukone-imuroi-hoida pyykkiä koneeseen/narulle/kaappiin- kypsyttää. Viikonlopuissa ei ole mitään mukavaa, koko ajan on vaan tekemättömiä töitä ja siivottavaa :(
Millä tästä piristyisi tai edes selviäisi?Työpaikanvaihto tarkoittaisi alanvaihtoa ja Suomessa se on käytännössä mahdotonta. Pitäisi perustaa oma firma jos jotain uutta haluaisi, mutta ei se yksityisyrittäjän elämä varmasti helpompaa ole. Kaupankassaksi/siivoojaksi olen ylikoulutettu eikä niihin hommiin oteta kun katsotaan etten siinä hommassa pysyisi kuitenkaan. Plus taloudellisesti siinä ottaisi takkiin niin paljon että fiksumpaa olisi olla karenssi+ansiosidonnaisella ne 500 päivää.
Kommentit (22)
Sitten vaan opiskelee ansiosidonnaisella itselleen jonkun järkevämmän ammatin, kun kerran Suomesta ei toista työpaikkaa ap:lle löydy.
Työttömän tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä, opiskelija ei ole.
työaikoja pitäisi seurata, mutta nuo kotona tehdyt hommat kun ei sitten näy yhtään missään... Ellei niitä sitten itse kirjaa johonkin, mutta siitä tuskin mitään apua on...
Asiantuntijahommissa ylityöstä maksamissääntöjä kierretään lukuisin tavoin, esim. sopimuksessa lukee että palkka on xxxx eur, ja sen sisältää ylityökorvauksen esim. 7% palkasta, tai vastaavasti.
Eli ei siitä voi käydä kovin helposti taistelemaan...
Yksi vaihtoehto vielä mitä ei ole mainittu on esim. opintovapaa, eli lähtis opiskelemaan jotain kiinnostavaa... Mä en ihan tarkkaan tiedä, mutta ilmeisesti korvaukset on nykyisin jopa ihan kohtuulliset aikuisopiskelijoillekin? Sais sitten uutta miettimistä ja ajateltavaa ainakin.