Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fantasiakakun hinta?

Vierailija
06.05.2012 |

Tekisi mieleni ostaa tyttäreni syntymäpäiville jokin upea fantasiakakku. Eräs tuttavani tekee sellaisia ja sanoi kakun hinnaksi noin 90e. Kakku on 15 hengelle lukuisine marsipaani ja sokerimassakoristeineen ja mousse täytteineen. Mä en tiedä yhtään noista hinnoista. 90e tuntuu jotenkin kalliilta. Onko kukaan tilannut kakkuhelmeltä fantasiakkkuja? Mitä ne maksaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkuaan fantasiakakuksi, jos haluaa. Mutta 30 eurolla ei kyllä fantasiakakkua saa! :D

Vierailija
22/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ulkomailla, ja täällä tutun tuttu pyysi tekemästään fantasiakakusta 30 euroa!!

Miten joku kehtaa pyytää 90 euroa???????????????????????????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät osaa hinnoitella tuotteitaan!!!

Vierailija
24/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki blogit ovat suomalaisia

Vierailija
25/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tai kaksi ehdokasta

Vierailija
26/55 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkumaa

Vierailija
27/55 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oikeat fantasiakakut tehdään sokerimassasta eikä marsipaanista joka on aivan kamalan makuista.

marsipaanimössöistä ei kyllä enempää voi pyytää.

itse teen fantasiakakkuja tällä hetkellä 4-5 euroa hengeltä ja maksan tästä kyllä vielä verot niin kuin kuuluukin.Kakun tekoon menee kyllä paljon aikaa kukkien takia mutta mukavaa puuhastelua

Vierailija
28/55 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pitaa ihmetella mita ahneita ihmisia taalla pyoriikaan. Aina pitaisi saada konditoria hinnat tuplattuan vaikka ei tajuta etta ette voi koskaan paihittaa heita.

Kotimammoilla ei ole niita tietoja ja taitoja mita alalle koulutetuilla on. Hygieniataso on kotona tehdyissa vakerryksissa vahintaankin kyseenalainen. Kissat ja koirat ja lapset pyorivat jaloissa kun mamma leipoo. Kotimammat maksavat harvemmin veroja tai tilavuokria, rahaa pitaisi silti saada tuplasti enemman.

Jos joku sanoo tekevansa Yhta kakkua 2-3 paivaa, eikohan tuo toteama kerro lahinna tekijan tehottomuudesta ja puutteellisesta organisointikyvysta. Ammattilaisella ei ikina olisi varaa moiseen tehottomuuteen.

Joku onneton viela sanoi tienaavansa niin ja niin paljon tyossaan ja aikoi laskea tuon tuntipalkan

vakertamiensa kakkujen hintaan. Eiko ole tuollekaan mammalle palkahtanyt paahasi etta vaikka olisit minkalainen taituri paatyossasi, tuntiliksasi kakkujen vasaajana saattaisi silti olla 0, sehan riippuu ainoastaan siita mita tasoa kakkutekeleesi ovat ylla luettelemieni kriteerien pohjalta.

Vierailija
29/55 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyorittelee tilauskakkuja nikotiinin kellastuttamilla sormilla. Koiran- ja kissankarvat uppoavat mukavasti kuorrutteen alle.

Vierailija
30/55 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole valmis maksamaan fantasiakakuista niin paljon kun pyydetään niin älä yksinkertaisesti tilaa sellaista tai tee se sitten itse ja katso kuinka paljon oikesti menee aikaa ja rahaa! :D Mä väsään kakkuja tilauksesta kotona kotiäitinä ja voin kertoa että mm. pasta värit mitä käytetään sokerimassan/marsipaanin värjäämiseen maksaa n.4e kipale kun tilaat + hilevärit ym ja värejähän tarvitaan paljon! + kaikki työvälineet. Eikä luultavasti ketään laskuta niistä, vaan ne menee tekijän omasta pörssistä eikä tilaaja edes ajattele näitä. Samoin jos alkaa ajattelemaan pidemmälle niin voihan sitä sähkölaskuakin kertyä jos uuni on jatkuvasti täynnä kakkupohjia. Ja leipomoissa asia on täysin erilailla, pohjat on valmiiksi tehty, joku täyttää, yksi koristelee ja yksi tekee hahmoja. Teeppä kaikki yksin ja katso paljon menee aikaa. Ja niistä hanskoista, harvemmin näkyy yhenkään kondiittorinkaan kädessä niitä. Mm. käsidesi on keksitty ja kaikilla varmasti maalaisjärki päässä. Ja sehän on ihan ihmisen oma asia mistä kakkunsa tilaa, yheltä ketä tekee kotonaan vai konditoriasta (mikä sekään ei aina ole se luotettavin.)

t: ammatiltaan leipuri-kondiittori joka tekee "pilkka"hintaan kotonaan kakkuja ja hoitaa lapsia :)

Vierailija
31/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsineitä, kun teette sokerimassakoristeita?!

Vierailija
32/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mun mielestä. Käsineet kädessä on todella vaikea tehdä pieniä koristeita.

Vierailija
33/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut sellaisen hawaiji-fantasiakakun hintaan 25e, 15-hengelle...90e ehdottomasti liikaa...

Vierailija
34/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mun mielestä. Käsineet kädessä on todella vaikea tehdä pieniä koristeita.

Sellaiset kirurginhanskat kädessä ei ees huomaa, että on hanskat. Mä teen kakkuja vaan omalle porukalle, mutta pidän silti hanskat kädessä. Kynsien allakin muhii vaikka mitä ja siinä kun näpertää ja pyörittelee niitä sokerimassoja sun muuta, niin en ihan paljain käsi viitti... Sitäpaitsi vihreä elintarvikeväri istuu käsissä kuin tauti. Ja keltainen on melkein yhtä sitkeä :D

Vierailija
35/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet -80% alessa :D

Vierailija
36/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan asiallinen hinta, jos koristeitakin on todella useita. Ja etenkin, jos työn jälki on hyvä.

Voihan sitä kuka vaan räpeltää jotain ja ties mitä, mutta tuleeko siitä hyvän näköinen onkin toinen juttu...

Vierailija
37/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ite cittarista ja hirveät lerpakkeet. Marsipaaniin tulee ruttuja niillä työskennellessä.

Vierailija
38/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa käsineitä. Ostat vielä sopivan koon, niin johan onnistuu.

Vierailija
39/55 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki mulle kakun. 60 euroa tuli hinnaksi, tosin oli tossa kai vähän vaivanpalkkaakin, mutta jo pelkät tarvikkeet maksaa paljon. (Kunnon sokerimassa, värit, täytteet, kimalteet jne).

Vierailija
40/55 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 kommentti on asiallinen ja oikeassa. Minäkin olen leiponut kakkuja lähinnä ystävilleni ja laskin, että 6 munan kakku täytteineen ja koristeineen maksaa noin 30e. Leipomisesta olen vaivan palkaksi pyytänyt 20e, jos menee "tilauksesta" joihinkin tutun juhliin (johon minua ei ole kutsuttu). Silti eräs hyvätuloinen ystäväni sanoi juuri, että kamala hinta tuo 50e ja että konditoriasta saa samalla hinnalla. No siitä vaan sitten hakemaaan... En ole itse törmännyt moiseen konditoriaan. :)

harrastelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän