Jahas, taas tuli uusi nuorisosana, mitä arvelet mitä tarkoittaa nukettaa?
Kommentit (22)
sanoivat etteivät tiedä, käskivät katsoa urbaanista sanakirjasta.
se tarkoitti ruuan lämmittämistä mikroaaltouunissa, jostain syystä mikroaaltoja pidettiin "ydinenergiana". En tiedä tarkoittaako se nykyään jotain muuta.
Eli pelimaailmassa nuke, nuke on merkki siitä että nyt mennään ja annetaan palaa!! Eli vastustajat kylmäksi =)
mikrottamista tarkoitti, luojan kiitos ei mitään ydinpommeja sentäs :D!
ap
joka taas tulee englanninkielen sanoista "nuclear bomb", eli ydinpommi. Sanaa "nuke" käytetään myös englannissa kansankielisenä verbinä jolloin se tarkoittaa "pommittaa ydinaseilla", tai ihan vaan pommittaa tai tuhota siten että ei jää kiveä kiven päälle.
Verkkopiratismin maailmassa jotkut julkaistut leffat tai ohjelmat "nuketetaan" koska niissä on havaittu vikoja julkaisun jälkeen, esim. epäonnistunut muuntoprosessi DVD:ltä videotiedostoksi tai moka ohjelmistosuojauksen poistossa, eli piraattituotos poistetaan silloin saatavilta ja yleisöä informoidaan mikä siinä oli vialla.
perheessä sitä käyttää 41 ja 42 v,
tuossa mikroaaltouunissa lämmittämisessä
Tällä viikolla opin minä uuden sanan: pedari
minunkin tutuistani käyttävät vain yli nelikymppiset mikrossa lämmittämisestä, ei todellakaan teinit.
Nukettamiselle on toki myös ihan suomenkielinen merkitys, nimittäin nukketeatteritaiteilijoiden esiintyminen, nuken liikuttaminen ja elävöittäminen, on nukettamista.
Kannabiksen kuivaamista mikrossa :D siis yksi merkitys tuolle termille, ei tietenkään ainoa.
Ei nukettaminen mikään uusi sana ole. 90-luvun lopulla se jo tuli käyttöön ja sillä tarkoitetaan internetissä olevan tietokoneen kaatamista Nuke ohjelmalla.
Nukettaminen tarkoittaa koneen hakkerointia yleisesti.
Reporter: Mr President what should we do about the terrorisit in the east?
Obama: Nuke 'Em
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla opin minä uuden sanan: pedari
Vihapuhetta
JAA-A....
melko vanha ketju taas näemmä kaivettu
Minä tiedän! Se tarkoittaa nukkien, mieluiten Barbien, pukemista ja keräilyä.
Finglishiä varmaan, eli tuhota/hävittää?
Käyttää ydinasetta.
Kuvainnollisesti tuhota jotain todella perusteellisesti.
Nukettamisen lopputulema on lasitasanko.
Nuke'em!