Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaitten narskuttelusta puoli päätä kipeä, mikä avuksi?? Apua!

Vierailija
05.05.2012 |

Olen tiistaista asti potenut hammassärkyä ja syyksi paljastui hammaslääkärissä käydessä yöllinen hampaitten pureminen ja narskuttelu. Nyt on ohimoita myöten pää kipeä, hampaat oikealta puolen niin kipeät ettei kärsi yhteen purra eikä mikään lääke auta :(( Olo on tosi kurja, eikä kiskoa tähän hätään saa, mikä auttaisi? Poskilihaksetkin on ihan jumissa ja kipeät :(

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kiskon 2 kk sitten saanut

Vierailija
2/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes sietämätön nyt :( Olen ottanut aamulla 1000mg Pamolin, päivällä 500mg Paracetamolin ja iltapäivällä 500mg Panacodin eikä mikään kunnolla auta. Vieläköhän uskaltaa ottaa lääkettä lisää? :( Buranaa en voi käyttää. Jatkuva jomotus alaleuassa eikä kärsi purra mitään :((

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan hampaissa on jälkiä ei sitä tiedä onko ne tullu narskuttelusta

Vierailija
4/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIhasrelaksantti olisi varmasti aika tärkeä tuohon rinnalle; ei ole Norflexia, Sirdaludia tms.? Resepti kannattaa hankkia asap.

Vierailija
5/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan hampaissa on jälkiä ei sitä tiedä onko ne tullu narskuttelusta

Vierailija
6/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen lääkäri tähän kipuun? Hammaslääkäripäivystys on 100km:n päässä mutta normi päivystys 30km:n päässä näin viikonloppuna..

Jos huominen päivä tällainen niin en kestä :(

Hei, voiko Opamox rentouttaa lihaksia?

ap

Vierailija
7/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Kyllä bruksaamisen näkee hampaista

Vierailija
8/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyn pitää olla mahdollisimman hyvä, se auttaa ainakin omaan narskutteluuni. Mulla toimii kova Tempur-tyylinen tyyny (Ikean kopio tosin...).

Vierailija
9/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte myös sama vaiva. Mulla auttaa myös hierontapallolla tms leukojen hieronta, mutta ei varmasti jos on noin paha tilanne.

relaksantteja tarvitset kyllä! Ja pian se kiskon!

Ei se kisko välttis koko tilannetta korjaa, mutta varmasti helpottaa.

Vierailija
10/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten!

[Kyllä bruksaamisen näkee hampaista

Mulle ainakin tehtiin huolellinen tutkimus, jossa tsekattiin purentaa, ikenien ja limakalvojen kuntoa, hampaiden pintoja jne. myös lihasten kireys kertoo paljon. Oli ihan selvä homma tuo diagnoosi.

Vierailija
11/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan, hartioiden ja kasvojen hieronta auttaa.

Itselläni on myös kisko, tosin puren hampaita yhteen, en narskuttele. Pahimmillaan kipu tuntuu korvassa asti. kisko ja hieronta yhdessä auttaa.

jaksamista!

Vierailija
12/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun stressi lakkaa, lakkaa myös narskuttelu.

Vierailija
13/28 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla helpotti jompi kumpi pahempaan kipuun, kun särkylääke ei tehonnut. muistaakseni kuumavesipullo villasukassa oli melko hyvä.

Vierailija
14/28 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kiskoa joka yö ja hammas silti julmetun kipeä. Päivystyksessä todettiin hampaan olevan ok, kuva otettiin myös. Mitä voi tehdä kun ennen hyvä kisko tekee kauheen hammasarkuuden ja kipeyden heti aamulla kun jotain suuhunsa laittaa??

Vierailija
15/28 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hampaat pois, tekarit tilalle. Illalla tekarit pois, unta pönttöön, näin!

Vierailija
16/28 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään kiskonkäyttäjällä kokemuksia kipeistä hampaista aamuisin? Erikoishammaslääkäri maksaa paljon, ei ole varaa mennä, kunnallisella puolella eivät vilkaisekaan kiskoa, omaa purentaa hioivat.

Vierailija
17/28 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin kunnallisella kisko aivan väärin. Jouduttiin korjaamaan myöhemmin. Käyttävät halvinta laboratoriota, eikä osaaminen riitä. Oli liian koekea ja paksu edestä ja takaa. Pahentaa vaan oireita.

Vierailija
18/28 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voice massage auttaa tuohon lihaskipuun. Siinä hierotaan pään alueen lihaksia, osin suun sisäpuolelta (hanskat kädessä tietysti). Auttaa minulla tosi hyvin.

Vierailija
19/28 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko

Vierailija
20/28 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, mistä sait avun ja kuinka kauan pahin vaihe kesti?

Itsellä sama juttu päällä ja tämä on aivan kauheaa... Pääsin hammaslääkäriin päivystykseen, mutta sieltä en apua saanut kun eivät mitään vikaa löytäneet.

Järki lähtee....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän