Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen synnyttäjä Jorvissa

Vierailija
05.05.2012 |

Kuulin, että Jorvissa kohdellaan huonosti ylipainoisia synnyttäjiä. Oletteko kokeneet kohdallanne ikävää kohtelua?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin on kohdeltu. Ei ole painosta sanottu mitään ja kohtelu oli tosi huomioonottavaa ja sydämellistä.

Vierailija
42/56 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjänä sitä panikoi näköjään kaikesta. Mua jännittää jopa se, että mies näkee jostain mun painoni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisynnyttäjänä sitä panikoi näköjään kaikesta. Mua jännittää jopa se, että mies näkee jostain mun painoni...

ihan silmillään!

Ihmetyttää vaan, että kun se ylipaino noin stressaa niin miksei sille tee mitään?

Vierailija
44/56 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan, että kun se ylipaino noin stressaa niin miksei sille tee mitään?

Minulla itselläni on ollut nuorempana hyvin samanlainen asenne painooni. Taustalla vaikea syömishäiriö, enkä pystynyt laihduttamaan ilman oireilun alkamista uudelleen.

Ensimmäisen raskauden aikaan olin hyvin lihava ja ahdistunut painostani. Toisessa raskaudessa olin vähän kevyempi ja edelleen ahdistunut.

Lapset on jo koululaisia, äidin kilpirauhasen vajaatoimintaa hoidetaan ja kilojakin on karissut. Vaikka hyvin tajuankin, että painoni on selvästi nähtävissä, en edelleenkään halua yllättäen puhua siitä kilomäärästä.

Vierailija
45/56 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa tuolloin 96 kg

Vierailija
46/56 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli krhm, muminaa..jotain 90 kg paikkeilla, vaikka totuus on se, että yli satasen on menty niin että paukkuu. Se on hirveä henkinen kynnys myöntää asiaa ääneen missään. Ja muutenkin punnitsen itseni vain aamulla parin tsemppisyömispäivän jälkeen, jolloin painankin varmasto helposti kolmisen kiloa vähemmän kuin maha täynnä iltapäivä- aikana.

Minäkään en kertonut miehelle painoa synnytyksessä, ja kyllä sitä monessa kohtaa kysyttiin, kun mies oli läsnä.

Onpa joku joskus kaunistellut painoaan jopa anestesialääkärille.

Ei sillä prikuulleen tarkalla kilomäärällä ole niin merkitystä aikuisten kohdalla, mutta todella ylipainoisilla ihmisillä tuppaa luvut kaunistumaan jopa 15-20kg. Esim. kysyn potilaalta painoa, ja hän vastaa että ei tiedä tarkkaan, veikkaisi että noin 90kg. Noo, sitten punnitsen kuitenkin potilaan varmuuden vuoksi ja hän painaa vaikkapa 105kg. Ei ole edes kovin harvinaista. (en siis ole anestesialääkäri mutta valmistelen potilaita leikkauksiin ym toimenpiteisiin)

Jorvista en tiedä, mutta ylipäätään törkeää jos hoitohenkilökunta kohtelee ylipainoisia synnyttäjiä huonosti, kyllä täytyisi osata olla ammatillinen käytökseltä.

Ihana kuulla että meitä painoa salaavia on muitakin, miten toimit kun painoa kysyttiin miehen kuullen? Ajattelin että painon voisi kirjoittaa johonkin lapulle tai sitten pyytää miestä poistumaan tutkimusten ajaksi tms. Hullua, mutta olen ajatellut että painoni on ihan oma asiani! :-)

Vierailija
47/56 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
48/56 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä painoa kysytty, tai ainakin luulen, että muistaisin, jos sitä olisi kysytty.. Ei sillä ettenkö olisi kertonut, mutta en olisi kyllä tiennyt sitä.

Vierailija
49/56 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa muuten kommentoimatta tuli mieleen, että eräs viisas sairaanhoitaja sanoi kerran minulle, että jos omaa painoaan kammoksuu ja häpeilee kovastikin, on kyse hyvin usein syömishäiriöstä. Itsensä kanssa tasapainossa olevat ihmiset eivät koe minkäänlaista ongelmaa omasta painostaan. Joten eikö asialle kannata tehdä jotain, jos omaa painoa ei pysty edes anestasialääkärille ilmoittamaan oikein?

Mulla ainakin ongelmat oman painon suhteen perustuu äitiini, joka on marttyyri ja narsisti ja loistava syyllistäjä ja jonka elämäntehtävä on vahtia mm. muiden painoa. Jo ollessani 168/56 olin hänen mielestään ylipainoinen. Enkä minkään näköinen enkä tehnyt mitään kehumisen arvoista koskaan. Kuvittele millaista on elää talossa, missä rouva jatkuvasti huomauttelee ulkonäöstä samalla kun tuputtaa koko ajan ruokaa ja pullaa syötäväksi ja loukkaantuu verisesti, jos sanoo että kiitos ei?

Kohtaamisia anestesialääkärin kanssa mulla ei ole koskaan ollut ja muitakin sellaisia, missä paino tulee esiin, on sen verran harvoin, että niiden aiheuttama järkytys lievenee ja unohtuu ennen seuraavaa kertaa. Niin että eipä tule mieleen että tarttis tehdä jotain ennen kuin seuraava täräys tulee :D

Vierailija
50/56 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kokeillut sitä? :)

Vierailija
51/56 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:o ei ole todellista...

Vierailija
52/56 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paino voi olla teille noin arka paikka? Itse olen reilusti ylipainoinen mies (177/110) ja voisin ylpenä kuuluttaa painoni vaikka keskellä toria. Jos joku siitä näkee vaivaa niin omapahan on asiansa.

Vierailija
53/56 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen googlettaja toivoo myös vinkkejä.

Vierailija
54/56 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalipainoisiakin, jos ei vauvan mitat mene kätilön suunnittelemaan raamiin. Elitoisinsanoen pienikokoinen ja hoikka nainen synnyttää ison ja ihan terveen vauvan, mutta sektiolla.

Vierailija
55/56 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kukaan muu ei sitä kuullut.

Vierailija
56/56 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivataan painon salailuun täälläkin. Meitä on useita!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi