Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla hyvä polkupyörä? Suosittele kaupunki/mummopyörää!!

Vierailija
05.05.2012 |

Etsin kaupunkiajoon polkupyörää, jossa mieleellään aika pysty ajoasento ja jalkajarru. Tyylikästä. :) Millainen ja mistä kannattaisi ostaa?

Paljon kiitoksia vinkeistä!! Mukavaa pyöräilykevättä!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden Jopon ja lainaan sitä nyt aina kun voin! Aivan ihana ajaa, kevyt polkea ja muutenkin hauska. Suosittelen!

Vierailija
2/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Hollannin ja Tanskan valikoimiin, niitä on moni kehunut. Kts esim http://www.workcycles.com/home-products/handmade-city-bicycles/workcycl…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on keltainen terässiipi mummomallinen, jonka ostin erään pubin asiakkaalta kahdella olusella :)

Vierailija
6/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan donna. Hobby hallista ostettu, pinkki. Ihan ok. 3 vaihdetta, etukori, jalkajarru.

Vierailija
7/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava, en vaihda enää muuhun!

Vierailija
8/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solifer shopper. kori ja kaikki :)

Vierailija
9/24 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en enää vaihtaisi mistään hinnasta. Ajoasento täysin erilainen kuin muissa pyörissä. Tällainen selkävaivainenkin pystyy ajamaan :) Samoin äitini päätyi hankkimaan oman Jopon ja löysi taas pyöräilyn ilon kun ajoasento on omaa luokkaansa!

Eikä muissakaan ominaisuuksissa ole valittamista, kaikki on pelittänyt niinkuin pitää.

Vaihteitahan siinä pyörässä ei ole mutta en ole koskaan ymmärtänyt kuka niitä kaipaakaan :P

Vierailija
10/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkaman Ainotarta. On kestävä ja tyylikäs.

Vierailija
11/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia vinkistä. Ainotar on kyllä perinteisen tyylikäs.Entä tietäisittekö jotain sitä kiukan modernimpaa mallia. Olisin tosi iloinen vinkeistä! :)

Vierailija
12/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon.

Vierailija
13/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa investoida. Ostin pari vuotta sitten 3-vaihteisena ja aivan loistopyörä. Löytyi uudelleen pyöräilyn riemu niiden klonksuvien ja ohutrenkaisten maastopöyrien ja muiden jälkeen. Ai taivas. Paksuhkot renkaat, niin ei tunnu heti pyörä töyssivän vanteilla. Jalkajarru on nopeampi pysäyttää ja se on lasten kanssa pyöräiltäessä etu ja kaupungissakin. Pyörä on vankka ja kestää lastenistuimen ja muuta kuormaa. Ajoasento on mahtavan pysty, ei tarvi hartiat kipeänä pyöräillä. Ja satula, iso, ei kipeydy takapuoli, vaikkei hetkeen olisikaan pyöräillyt. Kepeästi rullaa ja pyöräily on taas mukavaa.

Varmaan jossain pitkässä maantieajossa joku muu pyörä on parempi, mutta tälläinen Elina (tai vaikka Helkaman vastaava Aino) on hyvä tavalliselle sunnuntaipyöräilijälle tai muutaman kilometrin matkoille. Jo pelkästään se ajoasento on niin paljon miellyttävämpi.

Osta ihmeessä kunnon mummopyörä. Aika moni tuttu on viime vuosina ostanut ja ihmetellyt, kuinka viitsikään rääkätä itseään vuosia vääränlaisilla pyörillä siihen omaan käyttöön.

Vierailija
15/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan näköinen tuo Tunturi Elina de Luxe. Mistäköhän kannattaisi ostaa, Tampereella? Tietäisikö kukaan? Entä Onko kukaan ostanut netistä Tunturin tai Helkaman pyöriä?

Vierailija
16/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkajarru on nopeampi pysäyttää ja se on lasten kanssa pyöräiltäessä etu ja kaupungissakin.

Tuota, tämä ei ihan pidä paikkaansa... Jalkajarrussa on muutama huono puoli:

1. jarruttaminen onnistuu vain silloin, kun polkimet ovat vaakasuorassa

2. se vaikuttaa vain takapyörään, eli jarrutusteho jää parhaimmillaankin melko mitättömäksi (jarruttaessa paino siirtyy etupyörälle jolloin takana ei ole pitoa)

3. hyvin hankala huoltaa ja säätää itse

Pienelle lapselle jalkajarru on tietenkin helpoin hahmottaa, mutta kaikille muille turvallisin tapa pysäyttää pyörä on etupyörään vaikuttava käsijarru.

Vierailija
17/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörällä ja kyllä jalkajarrullinen on huomattavasti mukavampi. Eron huomaa erityisesti alamäessä, jalkajarrulla jarruttaessa pyörä on paljon tukevampi ja ohjaus vakaampi.

Jalkajarrullisessa pyörässä voi toki olla ja yleensä onkin myös käsijarru.

Jalkajarru on nopeampi pysäyttää ja se on lasten kanssa pyöräiltäessä etu ja kaupungissakin.

Tuota, tämä ei ihan pidä paikkaansa... Jalkajarrussa on muutama huono puoli:

1. jarruttaminen onnistuu vain silloin, kun polkimet ovat vaakasuorassa

2. se vaikuttaa vain takapyörään, eli jarrutusteho jää parhaimmillaankin melko mitättömäksi (jarruttaessa paino siirtyy etupyörälle jolloin takana ei ole pitoa)

3. hyvin hankala huoltaa ja säätää itse

Pienelle lapselle jalkajarru on tietenkin helpoin hahmottaa, mutta kaikille muille turvallisin tapa pysäyttää pyörä on etupyörään vaikuttava käsijarru.

Vierailija
18/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron huomaa erityisesti alamäessä, jalkajarrulla jarruttaessa pyörä on paljon tukevampi ja ohjaus vakaampi.

Tämä ei itse asiassa riipu siitä, millä jarrutat vaan siitä, että paino jakautuu sekä satulalle että polkimille. Ääriesimerkkinä voi kokeilla irrottaa jalat polkimilta kokonaan, jolloin mikä tahansa pyörä muuttuu kammottavan huteraksi.

Mutta hyvä pointti, itse en tullut tätä ajatelleeksi kun ajan kapealla satulalla ja alamäessäkin täytyy mukavuussyistä puolittain seistä polkimien päällä :)

Vierailija
19/24 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavallinen Elina, ei tuota luksusmallia. Eroa en tiedä, ainakin hinnassa on eroa.:)

http://www.polkupyorat.fi/tunturi-elina-p-827.html

Mun pyörä on tuollainen, mutta viininpunainen mustalla satulalla ja musta-valkoisilla renkailla. Tuo valkoinen on kanssa aika komea ja tietysti mustassa ei näy kuraroiskeet.

Olen Tampereelta ja ostin urheilukaupan alesta. Muistaakseni maksoi vain 400 Euroa tai sitä luokkaa ja pidin sitä silloin halpana. 3-vaihdetta siis löytyy. Näyttäisi, että alle 450 luokan ei ainakaan nettikaupoissa pääse. Noitahan myydään kaikkialla, jossa on Tunturin pyöriä muutenkin. Myyjä sanoi mulle, että nämä mummikset on nousseet uuteen suosioon ja nuorille tuntuisi olevan ihan hitti. Se on se mukavuus ja helppous, kun pyöräilymatkat on kruisailua koulun, kodin ja jonkun hengailupaikan välillä. Lisäksi mummisten takaritsa kestää kuljettaa kaveria.:)

Vierailija
20/24 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

minulla on myynnissä 70-luvun Helkama. Retroa tyyliä piisaa ja työn laatu on hyvä.Saksalainen napa-vaihde on kestävä ja tehty laatumateriaaleista. En muuten möisi mutta tulin hankkineeksi 70-luvun Bianchin...kts. http://www.tori.fi/vi/11237481.htm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi