Te joilla on MacBook Pro kannettava tietokone.
Minkä kokoinen näyttö? Oletteko olleet koneeseen tyytyväisiä? Mikä tekee paremman kuin tavis pc?
Kommentit (5)
ollut jo hyvän aikaa. Toki alkuun tottuminen vei aikaa ja hermoja, mutta kun logiikan oppi, en enää vaihtais pois. Käytettävyys on ihan eri luokkaa kuin PC:llä. Töissä käytän edelleen PC:tä ja siksi sen eron niin selkeästi huomaankin. Vaikea selittää miksi parempi, mutta käytössä sen vaan huomaa.
En edes tiedä miten se mitataan. Minulla on työkäytössä mac ja kotona pc. On fakta, että tuon työkoneen käytännössä joka päivä kotiin, koska tykkään paljon enemmän käyttää maccia. Vaikka se pc:kin on tuossa lähellä. Pc:n logiikka vaan on niin paljon hankalampi, se näkyy tiedostojen siirtelyssä, kopioinnissa, sähköpostin liitteiden käsittelyssä, kansioiden hallinnassa yms. Voi tietysti olla, etten ole osannut mukauttaa pc:täni riittävästi käyttötottumuksiini.
Maccia ei myöskään tarvitse eheyttää eikä jatkuvasti päivitellä tietoturvaohjelmia ja olla koko ajan huolissaan jostakin, kuten pc:llä.
Liittyminen esim. koti-wlaniin oli macilla valovuosia helpompaa kuin pc:llä, samoin kuvien siirtäminen kamerasta ja puhelimesta on niin paljon yksinkertaisempaa, että teen sen aina macilla.
mulla onkin vain karvalakkiversio, eli tavallinen MacBook. Olen tyytyväinen, mutten näin taviskäyttäjänä tiedä onko tämä NIIN paljon parempi kuin PC kuin aina puhutaan. Mulla on töissä PC ja käytän molempia ihan sujuvasti. Kummallakaan koneella en tee mitään erikoista. Töissä enemmän Office-paketin tarjoamia juttuja ja sitten tietty netti koko ajan käytössä, kotona taas Mac ihan viihdekäytössä. Kuvia tms. en editoi/käsittele/tms. vaan lataan ne vain koneelle.
Tällaiselle tavalliselle tallaajalle Macin (ja iPhonen) paremmuudesta puhuminen on suurilta osin vain Apple-uskoon hurahtaneiden puhetta. Ostin koneen, sillä minusta se oli hyvän näköinen :) Puhelimena on Samsung ja ihan hyvin se pelittää musan, kuvien ja muun suhteen yhteen tämän MacBookin kanssa. Ei siihen tarvita yli puolet kalliimpaa iPhonea :)
Alkuvaihe on vaikea: saattaa olla vaikeatakin oppia entisenä pc-käyttäjänä macin kaikki koukut ja tavat. Mutta heti kun siihen tottuu, ei ikinä enää tahdo palata vanhaan!! Meillä on kotona sekä pc:tä että macceja ja mieluummin käytän nykyisin maccia.
Sama juttu kuin puhelimenkin kanssa. Entisenä nokialaisen omistajana oli ekoina päivinä haastavaa oppia iphonen käyttöä, mutta heti kun sen parin päivän päästä oppi, ei ikin tahdo palata takaisin vanhaan.
oli siirtyminen mäkkiin. Onneksi se on firman kone ja rinnalla on oikea tietokone.
Toistaiseksi en ole huomannut, että mäkki olisi missään suhteessa parempi kuin oikea tietokone.