Järjetön riita miehen kanssa!
Ja vieläpä ihan typerästä asiasta!! Laulun sanoista. Aloin laulaa lapsellemme näin Sataa, sataa ropisee, Pili pili pom... Niin mies säi sätkyn, rupesi mesoomaan, että laulan ihan väärin. Sanat on kuulemma Sataa, sataa ropisee, Tili tili tom. MITEN NE SANAT NYT OIKEIN MENEE??
Kommentit (22)
on kaikissa laulukirjoissa joita löytyy meiltä.
pili pili pom kiellettiin seksistisenä.
Sataa, sataa ropisee, pilipili pom, pilipili pom
Nallen varpaat palelee, pilipili, pom-pom-pom
Nallen varpaat palelee, pilipili, pom
Sataa, sataa ropisee, pilipili pom, pilipili pom
Koko pieni Nalle Puh
on nyt märkä, uh-huh-huh.
Koko pieni Nalle Puh
on nyt märkä, huh!
on käytetty meillä mutta oon kyllä kuullut ton tili tili tom-versionkin.
kiitos vastauksistanne! Näkemyseroja siis on, mutta sanoisin että tuo valtavirran kannattama Pili pili pom on oikein :) Mies väittää, ettei voi olla Pili, kun viittaa miehen sukuelimiin. Ap
Viittaa palkkapäivään - ei sekään sovi.
mättähältä mättähälle käy
ja pikkujalka pilkahtaa.
Lauletaan sitä lastenlauluissa kuule vaikka mitä!
Ei tuollaisesta nyt kauheasti pitäisi kyllä keuhkota toisen... :S
Viittaa palkkapäivään - ei sekään sovi.
Ja Oikeesti! Mulle laulettu aikanaan Pili pili pom, enkä mä ikinä ikinä lapsena ajatellut siitä mitään ihmeellistä! Ap
Sekä minä että mies ollaan opittu näin. Toisen äiti on ollut lastentarhanopettaja ja toisen ala-asteen opettaja eli tunnetusti erehtymättömät henkilöt...
Minulle on laulettu pili pili pom, ja niin laulan lapsillenikin. "Tili tomista" tulee mieleen persaukisuus.
mä tiri tiri tom...luulen ,että tässä, niinkuin muissakin lastenloruissa on paikkakuntakohtaisia vaihteluita, eli molemmat oikeessa. Ootte kyllä lapsellisia. :D
mä tiri tiri tom...luulen ,että tässä, niinkuin muissakin lastenloruissa on paikkakuntakohtaisia vaihteluita, eli molemmat oikeessa. Ootte kyllä lapsellisia. :D
En MÄ ole lapsellinen! Lauloin lapselle Pili pili pom-laulua, ja mies alkoi siitä helisemään. Kaikki sen syytä :)
len oppinut tuon ensin lapsena, ja myöhemmin kuullut pili pili pom -version.
mättähältä mättähälle käy
ja pikkujalka pilkahtaa.Lauletaan sitä lastenlauluissa kuule vaikka mitä!
ei tsiisus...:DDDD
Meillä kaverin kanssa tapana skoolata *Pili Kum* ; tietääkö kukaan mitä merkitsee ja mistä peräisin?
Ainakin meillä on laulettu nimenomaan pili pili pom.
Pikainen googlekokeilukin viittaisi samaan:
"sataa sataa ropisee tili tili tom"
4540 tulosta
"sataa sataa ropisee pili pili pom"
10100 tulosta