Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vl enkä halua lisää lapsia

Vierailija
05.05.2012 |

Lapsia on kaksi. Minulla on tunne että en jaksa juuri nyt enempää lapsia. En jaksa kolmatta nyt. Miksi minun pitäisi tulla raskaaksi kun en halua sitä vielä. Joskus myöhemmin. Ehkä.Saan olla tällainen, vaikka olen uskomassa. (Siis vl.) Voitko Sinä ymmärtää minua?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy on ok, vain jos salaa sen muilta. Eli ehkäisystä ei saa puhua muiden kanssa? Tosi suvaitsevaista ja avointa meininkiä!

Monia asioita tehdään kunhan vain uskonveljet ja -siskot ei saa tietää. Mutta kuka se tuomion lopulta antaakaan? Ei ainakaan toiset uskovaiset.

Tiukka kuri pitää uskonnon koossa, sillä ihmiset pitävät itse toinen toisensa kurissa! Helppoa!

Vierailija
22/55 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2012 klo 11:52"]

Lapsia on kaksi. Minulla on tunne että en jaksa juuri nyt enempää lapsia. En jaksa kolmatta nyt. Miksi minun pitäisi tulla raskaaksi kun en halua sitä vielä. Joskus myöhemmin. Ehkä.Saan olla tällainen, vaikka olen uskomassa. (Siis vl.) Voitko Sinä ymmärtää minua?

Onko siis niin että jos pitää tärkeänä sitä että itse vaikuttaa peheensä kokoon, silloin on lähdettävä pois tästä uskonliikkeestä?

Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän oikein hyvin tunteesi.

Ei kai se ole oleelista mitä muut ihmiset ajattelevat, vaan se, että on puhdas omatunto. Minä olen aina ajatellut (tai ainakin yrittänyt) ensin sitä, mikä on Taivaan isän tahto, ja eihän se aina ole yhtä kuin minun oma tahtoni.

Vierailija
25/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin omatuntosi sanoo.

Vierailija
26/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ymmärrän. en ole vl, mutta kahden pienen lapsen äiti ja jos ajattelen asiaa omalle kohdalleni niin en haluaisi raskautua. Näissä kahdessakin lapsessa riittää minulle yllinkyllin hoitamista, ja kun raskausaikoina oma terveys on ollut aina huono (jatkuva oksentelu ym) niin en todellakaan haluaisi itseäni siihen tilaan.

Vierailija
27/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsiluvun tuijottaminen. Meillä on pieni perhe ja lapset ovat aika isolla ikäerolla (yli 2v). Välillä tuntuu, että lapsiluku on uskon mitta. Emme ole ehkäisseet, kaikki on otettu mitä on saatu. Usein on tunne kuin pitäisi alkaa tekemään selvitystä siitä, miksi meillä ei ole useampaa lasta.

Vierailija
28/55 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala rakastaa meitä ja haluaa meille hyvää, niin haluaisiko Hän sinun olevan väsynyt/voimiesi äärirajoilla/kokevasi riittämättömyyttä äitiydessä (syliin kun mahtuu helposti vain kaksi lasta kerralla), vai haluaisiko Hän, että kuuntelet omaa jaksamistasi, koet olevasi riittävä äiti lapsillesi sekä voivasi itse hyvin.

Vierailija
29/55 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala rakastaa meitä ja haluaa meille hyvää, niin haluaisiko Hän sinun olevan väsynyt/voimiesi äärirajoilla/kokevasi riittämättömyyttä äitiydessä (syliin kun mahtuu helposti vain kaksi lasta kerralla), vai haluaisiko Hän, että kuuntelet omaa jaksamistasi, koet olevasi riittävä äiti lapsillesi sekä voivasi itse hyvin.

Tuolla logiikallasi sinä voit perustella ja puolustella mitä hyvänsä omia istsekkäitä halujasi ja pyyteitäsi jotka ei ole Jumalan mielen mukaisia.

itsestä ja ennenkaikkea jo olemassa olevista omista rakkaista lapsista. On tärkeintä huolehtia hyvin ne lapset, jotka tänne maailmaan on jo saattanut.

Mutta sehän on Raamatussa sanottu että hiuskarvakaan ei putoa ihmisen päästä Taivaallisen isämme itetämättä. ja katsokaa taivaan lintuja, eivät ne kerää varastoja, ja Jumala pitää niistäkin huolen, kuinka ei sitten lapsistaan maan päällä.

t. sama

Vierailija
30/55 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä koskaan ymmärtänyt että mitä raamattu / Jumala on sillä halunnut väittää.

Vierailija
31/55 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä mahtaa niistä vl naisista tuntua, jotka pitivät totena takavuosien ehdotonta ehkäisykieltoa, kun se nyt ei enää olekkaan niin kovin ehdoton?

Ehkä teidän lestadiolaisten pitäisi vähän miettiä että mikä olisi reilua toimintaa, ennen kuin määräätte jonkin asian synniksi?

äidille, joka ei olisi jaksanut enää yhtään raskautta ja lasta kärsii mielenterveysongelmista? Koko lapsuuden sai kärsiä väsyneestä ja tiuskivasta äidistä, sai kokea ehkäpä ruumiillista väkivaltaa kun kuria piti jotenkin pitä yllä.

Vierailija
32/55 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin itseltäni että pystynkö minä järkeilemällä menemään sisälle Jumalan ajatuksiin?

Kyllä ne on kaikki "lausunnot" siitä mitä "Jumala ajattelee" ihan ihmisen omaa fantasiaa.

Vierailija
33/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksissa ja muissa ongelmissa lestadiolaisnaiset yrittävät pakottaa vaan itsensä jaksamaan. he pelkäävät esim. neuvolakäynnillä ettähuonovointisuus paljastuu ja tsemppaavat itsensä "reippaiksi" olipa kunto mikä hyvänsä. Huolena on että yhteiskunnan tarjoama tuki johtaisi ehdotukseen ehkäisyn käytöstä, tai jopa lastensuojelutoimiin.

Tosin lastensuojeluun toisaalta moni kuormitettu vl-pariskunta on itse turvautunut oma-aloitteisesti. Määräajaksi on vl-perheidenkin lapsia saatettu sijoittaa tukiperheisiin.

Olisi tärkeää että vl naisia rohkaistaisiin tarttumaan apuun ja siten ehkäistäisiin ennalta ongelmien paisuminen. Niistä kärsivät eniten lapset, puolustuskyvyttömät pienimmät.

t. eräs neuvolan täti

Vierailija
34/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä sinäkin, ettei sinun tarvitse synnyttää yhtään enempää kuin haluat. Ehkäisy vl-piireissä on tosi yleistä nykyään.

ehkäisevä vl-äiti, lapsiluku ehkä täynnä

Vierailija
35/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsimäärän päättäminen itse kuuluu jokaisen perusoikeuksiin. Jos 2 lasta on sinulle se oikea, se on ja siihen ei voi KUKAAN tulla sanomaan MITÄÄN. Sinulla on oikeus haluta juuri noin. Ja ehkäisy ei ole syntiä.

t. ei-vl 1 lapsen äiti, joka tulee vl-suvusta

Vierailija
36/55 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän oikein hyvin tunteesi.

Ei kai se ole oleelista mitä muut ihmiset ajattelevat, vaan se, että on puhdas omatunto. Minä olen aina ajatellut (tai ainakin yrittänyt) ensin sitä, mikä on Taivaan isän tahto, ja eihän se aina ole yhtä kuin minun oma tahtoni.

Niin...luetko Raamattua säännöllisesti ITSE tietääksesi mikä on JUmalan tahto sinun elämässäsi??? Jostain kun luin joku aika sitten tutkimusta että suurin osa lestadiolaisista ei koskaan itse lue Raamattua, vaan kuunteleen ainoastaan toisten saarnoja. Jumala kuitenkin itse sanassaan meitä kehottaa lukemaan tuntemaan kirjoitukset eli lukemaan Raamattua, rukoillen ja pyytäen viisautta sen ymmärtämiseen.

Jos nyt palataan itse lasten saantiin, niin mikä on Jumalan tahto? Onko Jumala hyvä ja tahtooko Hän meille hyvää?

Jos lapsesi tai itse sairastat viet hänet lääkäriin saamaan hoitoa, hoidat. Jos Jumala tahtoi kerran hänen sairastuvan niin miksi haet ulkoupuolista apua? Jos Jumala on antanut lääketieteen avut meidän käyttöömme (ja monet turhat kivut ja kuolemat voidaan sen avulla välttää) niin miksi ehkäisyn mahdollisuus olisi sen pahempi asia kuin muunkaan terveyden hoitaminen?

Mielestäni asia pitäisi käsittää niin, että on vapaus antaa raskaudelle mahdollisuus tai mikäli oma jaksaminen jne vaikuttavat siltä, että perheluku on sillä hetkellä sopiva niin on vapaus ehkäistä.

Vapauteen Kristus on meidät kutsunut, eikä elämään ihmisten perinnäissääntöjen alla, kuten Raamatussakin sanotaan.

Olkaa vapaita Kristuksessa lestadiolaiset, ja juurtukaa Jumalan sanaan lukemalla Raamattua itse.

Vierailija
37/55 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/55 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelette ihmisen sanaa Jumalan sanana. Puhujan sana EI OLE Jumalan sana vaan ihmisen sana. Uskonoppineita vai ja saa kuunnella oman arviointikyvyn mukaan ja ristiriitaisessa tulkinnassa hakea ratkaisunsa siitä mitä RAAMATUSSA itsessään sanotaan, eikä kokousten päätöksistä.

Vierailija
39/55 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen ja logiikka, ei semmoista ole!

Vierailija
40/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on tavallista et yhtenä päivänä sitä haluaa ison perheen ja toisena päivän katuu että halusi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi