Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vl enkä halua lisää lapsia

Vierailija
05.05.2012 |

Lapsia on kaksi. Minulla on tunne että en jaksa juuri nyt enempää lapsia. En jaksa kolmatta nyt. Miksi minun pitäisi tulla raskaaksi kun en halua sitä vielä. Joskus myöhemmin. Ehkä.Saan olla tällainen, vaikka olen uskomassa. (Siis vl.) Voitko Sinä ymmärtää minua?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä lapset ovat Jumalan lahjoja,ja ne pitää jaksaa hoitaa myös hyvin,mikä ei onnistu,jos lapsia on liikaa voimavaroihin nähden.

mulla lapsia on neljä (2 eri liitosta) ja enempää ei tule. en ole koskaan ymmärtänyt ehkäisykieltoa.

t. yks esikoislesu

Vierailija
42/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei menny perille miksi pitäisi kolmas lapsi tehdä?

Varmaan Isä, Poika ja Pyhä Henki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vl-naisen ajatuksia, kuusi perustelua sille et ehkäisy on ookoo:

http://freepathways.wordpress.com/2012/05/02/kuusi-syyta-hyvaksya-ehkai…

Vierailija
44/55 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan eteläsuomessa.

Vierailija
45/55 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä että naiset lestadiolaisuudesa ovat alistuneet yli 45 vuotta ehkäisykieltoon. Kiltisti vaan antaneet oman ruumiinsa herätysliikkeen jäsenmäärän kasvattamisen välineeksi.

Vanhoillislestadiolaiset puhujat päättivät vuonna 1967 että syntyvyyden säännöstely on syntiä "kaikissa muodoissaan".

Yhtään naista ei tuossa kokouksessa ollut lausumassa mielipidettä.

Hyvä jos naiset ovat nyt avanneet suunsa. Jos lestadiolaisnaiset lopettaisivat tyttäriensä kasvattamisen ehkäisykiellon uskomukseen, ehkäisykielto loppuisi siihen paikkaan. Miehet eivät voisi mitään.

Vierailija
46/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kaksi. Minulla on tunne että en jaksa juuri nyt enempää lapsia. En jaksa kolmatta nyt. Miksi minun pitäisi tulla raskaaksi kun en halua sitä vielä. Joskus myöhemmin. Ehkä.Saan olla tällainen, vaikka olen uskomassa. (Siis vl.) Voitko Sinä ymmärtää minua?

jo vain ja hyvin! Laitoin nettipalstalle kysymyksiä ja kirjeen puhujille vastattavaksi tästä asiasta. Mua kiukuttaa niin tää epämääräisyys ja sekavat puheet miten asiasta on taas viime aikoina puhuttu. Mediassa, suviseuroissa ja Päikkärissä. Ulkopuolisille sanotaan että ei toki ole kiellettyä ehkäistä. Ja meille sitten sanotaan että ei hyväksytä ehkäisyä.

Toivottavasti saan vastauksen!

http://freepathways.wordpress.com/2012/08/13/sisarillat/

Seurataan tilannetta!

Vierailija
47/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku asia voi olla yhtenä hetkenä syntiä ja sitten myöhemmin enää ei olekkaan?

Onhan näitä maailmanhistoriassa paljonkin. Esimerkiksi tavallinen kansa ei saanut "koreilla" eikä hienostella vielä muutama sata vuotta sitten. Se oli sallittua vain eliitille.

Vierailija
48/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku asia voi olla yhtenä hetkenä syntiä ja sitten myöhemmin enää ei olekkaan?

Onhan näitä maailmanhistoriassa paljonkin. Esimerkiksi tavallinen kansa ei saanut "koreilla" eikä hienostella vielä muutama sata vuotta sitten. Se oli sallittua vain eliitille.

Vierailija
49/55 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei aluksi meinannut siunaantua ensimmäistäkään lasta. Halusimme lisää mutta.. no nyt kahden lapsen jälkeen en vaan jaksa enää enempää. Mieheni on vahvasti uskossa, eikä hyväksy ehkäisyä, eikä edes keskeytettyä yhdyntää.

No, minä kävin laittamassa kierukan, ja nyt harmittelen sukulaisille kun enempää lapsia ei kuulu.

Vierailija
50/55 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttuskan kirjoitus.

http://freepathways.wordpress.com/2012/08/16/ei-tilivelvollinen/

Voimia sinulle, t. eräs vl äiti joka on käsittänyt vapauden hoitaa myös itseään.

Vierailija
51/55 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisy on ok, vain jos salaa sen muilta. Eli ehkäisystä ei saa puhua muiden kanssa? Tosi suvaitsevaista ja avointa meininkiä!

Vierailija
52/55 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin itseltäni että pystynkö minä järkeilemällä menemään sisälle Jumalan ajatuksiin?

Vierailija
53/55 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin että jos pitää tärkeänä sitä että itse vaikuttaa peheensä kokoon, silloin on lähdettävä pois tästä uskonliikkeestä?

Vierailija
54/55 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järjen hiventäkään.

Vierailija
55/55 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei järjen hiventäkään.

Piti näin kekseliään kommentin takia nostaa vuosia vanha ketju?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi