Olen ollut kaksi yötä pois kotoa, työmatkalla: Pommi.
Ennenkuin lähdin, kotimme näytti normaalilta. Kun äskettäin tulin takaisin kotiin, vois luulla että täällä majailee jotkut sosiaalitapaukset.
Täällä on aivan helvetin sekaista. Yhtään astiaa ei ole kerätty ruokapöydältä pois, saatika olis laitettu koneeseen peseytymään. Jokainen vaate on tipahtanut siihen, minne se on satuttu riisumaan, ja sit niitä on vähän vielä potkittu ja levitelty ympäri kämppää. Roskia on siellä sun täällä, leluja, kenkiä, työkaluja, ulkovaatteita, astioita, peittoja, tyynyjä, jääkiekonpelausvälineet (??), lehtiä, kirjeitä, lippuja, lappuja, pyyhkeitä... Kaikki on niinkuin heitelty ympäriinsä.
Kun olen itse kotona, täällä on ihan ok kunto ilman että minä olen sen siivonnut, huomauttelen kyllä usein, mitä kenenkin pitää tehdä. Ei tää nyt uutta ollut että näin käy poissaollessani, mutta ehdottomasti pahin lääväkunto. Oli kyllä kiva tulla kotiin! Mitä ootte mieltä, siivoonko aamulla hammasta purren, marttyyrimäisesti? Annako olla koko paskan ja kävelen vaan päältä (tää on vaikeeta)? Pakkaanko aamulla laukun uudestaan ja menen hotelliin asumaan?
Kommentit (35)
Jos nyt siivoat, on seuraavalla kerralla itsestään selvää että sinua odottaa sama sotku kun tulet taas kotiin.
Eli heti "kurinpalautus" kotijoukolle.
Samanlaisessa tilanteessa pysähtyisin ovelle, ilmoittaisin palaavani takaisin kun huusholli on siisti ja kääntyisin kannoillani.
Älä missään tapauksessa erehdy siivoamaan, sillä sitä tulee riittämään lopunikääsi, ole niin marttyyri kuin tahdot.
Oletko vakavissasi kuvitellut, että se et olekaan sinä vaan joku mystinen "kotitonttu", joka siivosi sinun kotonaollessasi? Nyt taisi valjeta totuus.
Muistelepa omaa mutsiasi, kun olit lapsi. Eikö ollutkin paljon hauskempaa silloin, kun sai olla iskän kanssa rennosti.
relaa nyt vähän. Vaikka vituttaa tulla sotkuiseen kotiin, niin mietipä mitä hyvää sulla on elämässäsi. Terveet lapset? Ihana mies? Mukava työ? Siivoatte sitten yhdessä viikonloppuna. Mistä tiedät, mitä kotona on ollut menossa, onko jotain yllättävää tapahtunut joka on vienyt aikaa? Ja vaikka perhe ei siivoaisikaan ilman käskytystäsi, mieti että nallkuttavista äideistä eikä puolisoista pidä kukaan.
Siirrat sielta kaiken epasiistin esim. olohuoneeseen, vaikka sohvalle, kuten miehen sikin sokin olevat vaatteet, lasten lelut, muut romut jotka ei ole sinun. Laitat huoneesi oikein siistiksi ja natiksi ITSEASI varten, viela kukkia maljakkoon jne. Muuhun et koske ja rentoudut iloisella mielella omassa sopessasi. Riippuen tilanteesta, voit antaa miehellesikin sinne porttikiellon toistaiseksi.
Ala nalkuta, ole iloisella mielella ja odota mita tapahtuu.
Meillä ei tajuttaisi mitään, vaikka jättäisin siivoamatta. Ja jos kääntyisin kannoillani, en tiedä, kaipaisiko mies edes takaisin, vaan tilanne kääntyisi niin, että minä olen nalkuttava akka, joka pilaa kaikkien päivän mielenosoituksillaan. Jäisi koko siivous ihan toissijaiseksi. Mutta meillä meneekin ihan päin persettä kotona.
Joo, samma här!
Tulin just myös kahden päivän pestiltä. On ihan tarpeeks purtavaa siinä syyllisyydessä etten ole kotona vaan töissä kun lapset on pieniä. Mut että joka vitun vapaa hetki meneekin sitten kotitöissä. Ne päivät, kun olen töissä kotipaikkakunnalla, tulen kotiin ja töiden jälkeen hoidan ne kotihommat eli saakelin kaikkien astiat tiskiin, tiskit, pöydän pyyhin, lattilta pahimmat tahrat, vaateröykkiöt paikoilleen jnejne. perushommat. Mies ei tee sillon mitään kun mä olen kotona. Mutta kun olen pari päivää viikossa töiden takia reissussa, täällä levittyy sikolätti, koska mies on niin väsyny ettei se jaksa lastenhoidon ohela tehdä mitään. Jepjepjep. Ei mee tasan asiat. Ja joo, olen nipo, kontrollifriikki ja ahdistava ja siltä meillä tämä ilmapiiri tuntuukin. Erilaiset vaan on ne siivouskäsitteet. Minä kun en pysty olemaan sekunttiakaan rennosti jos on tekemättömiä töitä, siintä kiitos ja ylistys tälle luterilaiselle käsityksellemme. Mies taas pystyy näköjään elämään jatkuvassa paskassa ja vielä valittamaan siitä että "paikat homehtuu".
Olisin poistunut ja ilmoittanut palaavani kun on siivottu!!!
Peesi allaolevalle minulta!
Siirrat sielta kaiken epasiistin esim. olohuoneeseen, vaikka sohvalle, kuten miehen sikin sokin olevat vaatteet, lasten lelut, muut romut jotka ei ole sinun. Laitat huoneesi oikein siistiksi ja natiksi ITSEASI varten, viela kukkia maljakkoon jne. Muuhun et koske ja rentoudut iloisella mielella omassa sopessasi. Riippuen tilanteesta, voit antaa miehellesikin sinne porttikiellon toistaiseksi.
Ala nalkuta, ole iloisella mielella ja odota mita tapahtuu.
"sinä et siivoa yhtään mitään
vaan nostat helvetillisen haloon sotkusta."
TÄMÄ.
noin paljon jos vaimo sotkee, niin kannattaa heivata akka pihalle.
Meillä ei ole ikinä tuollaista vaikka teinit olisivat olleet keskenään puoli kesää.
Olen kyllä tehnyt erittäin selväksi että koti on yhteinen ja siitä pidetään huolta. Toki se on sotkuinen kun olen poissa mutta kaikki on tiptop kun palaan.
on talo ollut kuin pommin jäljiltä muutamia kertoja miehen palatessa työreissulta.
En vaan ole valvottavan vauvan ja puuhakkaan taaperon kanssa jaksanut siivota taloa, en edes lasten jälkiä.
Onneksi mies on suhtautunut ymmärtäväisesti tilanteeseen.
Joko käskytät sotkijat siivoamaan ja vahdit vierestä ja pidät siivouksen lopuksi puhuttelun koko porukalle tai sitten häivyt hotelliin ja lähetät tekstarin, että palaat, kun on paikat siistinä.
Niin mä toimisin oikeesti...