Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestettiin polttarit, mutta ei kutsuttu häihin

Vierailija
04.05.2012 |

Ystäväni ilmoitti menevänsä naimisiin. Kaaso rupesi järjestämään polttareita. Suunniteltiin yhdessä ohjelmaa, ostettiin ruokaa ja muutenkin nähtiin vaivaa. Jossain vaiheessa sitten kävi ilmi, että häihin onkin kutsuttu vain kaaso ja bestman, ei muita. Ihan hauskaa polttareissa oli, tosin vähän verenmaku suussa.

Että ottaa edelleen aivoon. Kuinka moni kehtaisi itse tehdä noin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen pari ei järjestä häitä vaan pienet päivälliset 8 hengelle (arvatenkin hääpari, 4 vanhempaa ja 2 muuta vierasta). Ovat luultavasti päättäneet pitää polttarit, jotta ystävät pääsevät juhlimaan edes jollain tavalla. Onko kiellettyä pitää polttarit ennen vihkimistä, jos ei aio pitää häitä? Miten morsian silloin voi estää ystäviä järjestämästä polttareita yllärinä?

Vierailija
2/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari toimi ehkä sivistymättömästi. Mutta ehkä rahat eivät riittäneet isoihin juhliin, tai ehkä he ajattelivat nuorten kyllästyvän rituaali-häissä. Heillä voi siis olla hyvä syy.

Mutta ehkä hieman sivistymättömästi ajattelet sinäkin, ap.

Jos tekee palveluksen toiselle, se kannattaa tehdä hyvästä sydämestä vaatimatta vastapalvelusta. Oletkohan itse todella oikea ystävä tälle parille jos ajattelet, että heidän pitäisi korvata polttareiden eteen tehty työ.

Tottakai ihmiset toimivat vastavuoroisesti ystävyydessä, mutta ei sellaista voi vaatia jokaiseen tilanteeseen. Jos ystävyys on jatkuvasti ja pitkäaikaisesti yksipuolista, silloin kannattaa sitten etsiä uusia ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne häät on tyyliin kummankin perheet, kummit ja kaaso+bestman, niin en vetäis herneitä. Mutta jos on isommat, niin kyllä vituttais.

Vierailija
4/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet häät. Onhan se vähän hassua. Itse olisin kyllä odottanut kutsua häihin tai polttareihin ennenkuin olisin alkanut järkätä mitään.

Vierailija
5/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kanssa oli jo häitä juhlittu

Vierailija
6/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän sua käytetty vain maksumiehenä polttareiden järjestelyyn. Onko hääpari antanut mitään selitystä?

Vierailija
7/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kanssa oli jo häitä juhlittu

Vierailija
8/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin maistraatissa ja olimme kutsuneet todistajiksi läheiset kaverit. Häitä ei ollut tarkoitus pitää ja kaikki tiesivät sen.

Kaverini oli sitten alkanut järjestää polttareita. Olivat vielä yllätyspolttarit. Jippii, kiva homma. Harmitti, koska emme olleet aikoneet häitä pitää ja nämä polttareihin tulijat veti herneet nenään siitä.

En olisi edes halunnut mitään polttareita.

Vierailija
9/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne ovat samalla hääjuhlat joillekin. Eikö ole rehellisempää hääparin puolelta sanoa suoraan että siitä ja tästä syystä hääjuhlat ovat rajoitetulle porukalle ja muiden kanssa häitä juhlitaan polttareissa.

Tuommoinen salailu ei ole mistään kotoisin ja sillä ei saa kuin ystävyyden varmasti katkolle.

Vierailija
10/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAASO rupesi järkkäämään polttareita, ja varmasti kutsui tietyt ihmiset näitä kanssaan järkkäämään, idiootit.

Kuka siinä kohtaa alkaa kyseenalaistamaan, että onkohan minut nyt häihin kutsuttu, jos kerran polttareihin kutsutaan?

Ja kyllä, ihan naurettavaa toimintaa kaasolta ja morsiamelta. Tiedän itsekin, että jossain tilanteessa ystävät ovat järjestäneet polttarit morsiamelle, joka on pitänyt minihäät, mutta silloin tuo tilanne on ollut kaikille etukäteen selvä, eikä niin että jälkikäteen selviää.

Vierailija
11/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, kun kutsut on laitettu menemään. Aika sivistymätöntä toimiontaa tuossa apn esimerkissä :(

Vierailija
12/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai ehkä he ajattelivat nuorten kyllästyvän rituaali-häissä. Heillä voi siis olla hyvä syy

Nykyäänn arvostellaan toisten ratkaisuja, juhlajärjestelyjä ja jopa hääparia rankalla kädellä, ehkä morsian ei halua tuottaa pettymyksiä ap.lle ja jättää mielummin kutsumatta. Ap.hän on nyt itse järjestänyt juhlat eli polttarit sellaisiksi missä itse viihtyy ja morsiammen ei tarvitse ottaa vastuuta ap.n arvosteluista.

Vierailija
13/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty samalla tavalla, morsian oli antanut yhteystiedot kaasolle. En ole kaveerannut morsiamen kanssa sen jälkeen, kun tilanne valkeni eli kelpasin polttareihin maksajaksi, mutta en häävieraaksi. Morsian yritti ehkä vuoden vielä pitää yhteyttä, mutta olin mahdollisimman tyly olematta epäkohtelias. Ilmeisesti meni lopulta jakeluun. Vitun nuija.

Vierailija
14/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsiamen selän takana. Oma kaasoni kutsui ketä tunsi ja ilmeisesti pyysi näitä kutsumaan ns. puuttuvat. Vähän pännii ajatella, että muutenkin jumalattomiksi paisuneisiin hääjuhliin olisi tuolla logiikalla pitänyt kutsua parikymmentä tyyppiä lisää, viikon varotusajalla (ja vaihtaa siitä syystä paikkaa isompaan, ja oikeastaan pistää koko juhlat uusiksi tarjoilua myöten).

Ei, polttarit on polttarit, viimeisten sinkkuhetkien juhlistamista kavereiden kesken, ja hääjuhlat sitten erikseen.

Vierailija
15/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulhasen polttareihin on kutsuttu tyyppejä, joille ei ole lähtetty hääkutsua, sulhanen kutsuu nämä siellä polttareissa. Morsian taas vetää herneet nenään, jos kaaso on kutsunut ylimääräisiä. Naiset on ihan aivovammaisia. :D :D :D

Vierailija
16/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsiamen selän takana. Oma kaasoni kutsui ketä tunsi ja ilmeisesti pyysi näitä kutsumaan ns. puuttuvat. Vähän pännii ajatella, että muutenkin jumalattomiksi paisuneisiin hääjuhliin olisi tuolla logiikalla pitänyt kutsua parikymmentä tyyppiä lisää, viikon varotusajalla (ja vaihtaa siitä syystä paikkaa isompaan, ja oikeastaan pistää koko juhlat uusiksi tarjoilua myöten).

Ei, polttarit on polttarit, viimeisten sinkkuhetkien juhlistamista kavereiden kesken, ja hääjuhlat sitten erikseen.

kyllä kysyy morsimelta ketä kutsutaan. Mutta jos kaaso haluaa rikkoa morsiammen välit muihin niin senkun kutsuu häihin kutsumattomia ihmisiä polttareihin maksajaksi.

Harva ihminen ei vedä herneitä nenään kun selviää että häihin ei kutsua tulekaan. Etenkin jos se tieto tulee kiertoteitä.

Vierailija
17/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti pääset sitten morsiamen seuraaviin häihin. Ne pidetään n 5 vuoden kuluttua.

Vierailija
18/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukka järkkäs yhdet ja ei niistä ketään kutsuttu hääjuhliin, kirkko tosin oli avoin kaikille ja toki kaikki sen tiesi. Ei se ketään haitannut. Sitten erikseen oli ystävien järkkäämät polttarit ja he taisivatkin sitten kaikki olla kutsuttuna häihin. Miten nää asiat on niin vaikeita nykyään, mun häistä on jo 24v aikaa :)

Häätkin selvitettiin ilman erityisohjelmaa ja kaikilla oli oikein hauskaa.

Vierailija
19/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mua ei ainakaan haittais jos joku kutsuis polttareihin mutta ei häihin. Polttarit nyt on hauskaa yhdessäoloa, rentoa sellaista...mutta häät on rennoimmillaankin sellaista virallista pönötys, heh, heh olipa muka niin hauskaa hääohjelmaa juhlat.

Vierailija
20/31 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mua ei ainakaan haittais jos joku kutsuis polttareihin mutta ei häihin. Polttarit nyt on hauskaa yhdessäoloa, rentoa sellaista...mutta häät on rennoimmillaankin sellaista virallista pönötys, heh, heh olipa muka niin hauskaa hääohjelmaa juhlat.

taidat itse olla näitä urpoja morsiamia, jotka eivät tajua kutsua kaikkia polttarivieraita häihin? moukka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä