Rikas, mikä oli peruskoulun päättötodistuksesi keskiarvo?
Kommentit (47)
Peruskoulun päättöarvosana keskinkertainen 8,1. Lukiossa kirjoitin M:ää ja E:tä.
Yliopistosta valmistuinkin sitten arvosanalla kiitettävä tai erinomainen jokaisesta opintokokonaisuudesta.
Peruskoulussa - ja osittain lukiossakin - oli kai liikaa tekemistä sosiaalisen statuksen kanssa, jotta olisin jaksanut tsempata opintojen kanssa...
Täällä kauppiksen käynyt ktm, ka oli 9,5 ja olen KÖYHÄ, vastasin jo köyhien ketjuun. Joten ekonomius ei ole aina tie rikkauteen....
oikeasti rikas suomalainen on KTM tai DI eikä LL tai LT.
Missä meni pieleen?
Ja sillä tavalla hyvävarainen kolmikymppinen että varallisuus on plussan puolelle usealla sadalla tuhannella. Ja Perintöä en ole vielä saanut.
...että todennäköisimmin rikas suomalainen on tosiaan KTM tai DI johtaja, mutta MIES.
nimim. nais-KTM jolla vaativa työ ja saa aivan rupupalkkaa, jos joku mies tekisi samaa työtä niin miehellä olisi viisinkertainen palkka kuin mitä naisena saan....
...että todennäköisimmin rikas suomalainen on tosiaan KTM tai DI johtaja, mutta MIES.
nimim. nais-KTM jolla vaativa työ ja saa aivan rupupalkkaa, jos joku mies tekisi samaa työtä niin miehellä olisi viisinkertainen palkka kuin mitä naisena saan....
..LL tai LT yleensä saa saman palkan, oli nainen tai mies. Tietty sillä erolla, että yleensä miehet jaksavat tehdä enemmän duunia ja saada sitten enemmän rahaakin.
Hanurista!
Vastasin jo toiseenkin ketjuun. Voisin siis olla köyhä maisteri, mutta menin rikkaisiin naimisiin.
mutta keskimäärin hyvätuloisena kuitenkin. Joo kauppis olis kannattanut, erikoislääkäri hukkuu ainoastaan töihin.
Se ka. oli 9,8.
Kuka muka oikeasti tuntee rikkaan, joka on ollut ihan kädetön koulussa ja keskiarvo alle 7??
ei rahan tekoon tarvitse kirjaviisautta.
toivo sukari, kyösti kakkonen jne on näitä rikkaita jotka eivät peruskoulun jälkeen ole tehneet muuta kuin riskinottoa vaativia investointeja. Ja ovat onnistuneet silti.
Itse olen akateeminen valkokaulusköyhälistöläinen, paperit oli hyvät ja keskiarvo pitkästi yli ysin, mutta ei auta, kun työstä ei makseta. Syy siihen on maakunnassa asuminen, eli maakunnissa maksetaan tästä työstä noin 1900 euroa, helsingissä vastaavasta työstä noin 5000e (tietty hallinnon ala kyseessä). Eli siinäpä se, maakunnissa ei tartte työnantajan maksaa juuri mitään ja silti saa työntekijöitä.
Ja ratkaisua EI ole että "muuta helsinkiin". Siellä en saisi sillä 5000e palkalla mitään omakotitaloa koskaan, enkä halua enää muuttaa ikinä kerrostaloon neukkukuutioon. Täällä pöndella alle kahdentonnin bruttopalkalla saa omakotitalon ja pihan lapsille missä on kiva leikkiä. Eli kärsin mieluummin rupupalkkaisena olemisesta koska elinolosuhteet on hyvät. En halua vaihtaa hyväpalkkaiseksi, jolla elinolosuhteet on huonot.
kyösti kakkonen jne on näitä rikkaita jotka eivät peruskoulun jälkeen ole tehneet muuta kuin riskinottoa vaativia investointeja. Ja ovat onnistuneet silti.
Vai niin. Oikeustieteen kandidaatti on kuitenkin tuo Kakkonen.
Olen rikas, itse yritystoiminnalla rikastunut NAINEN.
Sekoitin tuon kyösti kakkosen , pahoittelut kyöstille jos lukee av palstaa (tosi todennäköistä:)
Se olikin vesa keskinen joka rikastui ilman tutkintoja.
Olen hyvätuloinen, mutta en suurituloinen. On perittyä omaisuutta.
Höpö höpö, että kauppis olisi ainoa tie hyviin tuloihin. Kelpaisi lääkärienkin palkat mulle vallan hyvin ja takuulla arvostetumpaa hommaa tekee :)
Rikas, joka omalla työlläsi olet rikastunut, mikä oli keskiarvo.
Naitu raha ei ola sama asia.
Ja kyllä siihen rahan naimiseenkin älyä tarvitaan, en usko, että mieheni olisi ottanut seiskan keskiarvon naista. Oma palkka on ihan keskitasoa, mutta mies siis sekä hyvätuloinen että muuten varakas.
että ka peruskoulussa 9,0 ja lukiossa about sama ja h..vetin köyhä olen toistaiseksi.
Peruskoulun k.a. ehkä 9,6. Lukion kävin ulkomailla IB:ssä, 3 pistettä vajaa täydet kirjoituksista. Nyt siis LT ja EL ihan Suomessa ja tulot n. 150 000€/vuosi. Puolet privaattia ja puolet yo-sairaalaa.
Lukiota en oo käynyt, sen aikaisen opistokoulutuksen hankin ja sieltä keskinkertaiset paperit. Nyt yrittäjä, tulot todella hyvät, mutta en mä nyt itseäni rikkaana pidä. Talo ja autot on, eikä ollenkaan velkaa, joten sikäli hyvin. Parasta tilanteessani on kuitenkin se, että voin itse aika pitkälti päättää työajoistani, koskaan ei ole kiirettä eikä stressiä ja työni luovaa. Työaika vaihtelee, mutta en juuri koskaan tee pidempää kuin 8 tuntia, yleensä sellaiset 5-6 tuntia. Kesällä vielä lyhyemmät päivät ja lomia vuodessa yhteensä 10 viikkoa. Mun mielestä se rikkaus on jotain muuta kuin omaisuutta, ennemminkin se on sitä, että tuntee itsensä vapaaksi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2012 klo 16:35"]
En ole rikas, mutta hyvätuloinen. Peruskoulun päättärin ka ysin kantturoissa, lukiosta E:n paperit. Lääkisläiselle tiedoksi, että jos rikastua meinasit, kantsii vaihtaa kauppikseen. Hyvin ehdit vielä!
Samaa meinasin lääkisläiselle sanoa.
Mä olen LL, erikoislääkäri, 6 laudaturin ylioppilas ajalta ennen eximiaa ja peruskooulun päästötodistus oli joko 9.2 tai 9.3 (en muista), lukion 9.9. Rikas en ole, vaikka kohtuuhyvä palkka onkin.